.

Beantwoord

Geen netwerk sinds twee dagen. Hoe kan dat?

  • 4 December 2016
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

Beste Simyo,

Sinds een week of twee heb ik helemaal geen netwerk meer op mijn Xiaomi-toestel. De telefoon gebruik ik al ruim een jaar, maar helaas sinds twee weken problemen met het netwerk.
Inmiddels heb ik een nieuwe simkaart ontvangen van Simyo, maar helaas heeft dit nog niet geholpen. Ook krijg ik nu een melding dat mijn simkaart niet geactiveerd kan worden. Heeft iemand een tip of oplossing voor mij?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Jihane 5 December 2016, 15:44

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Heey Jordyice,

ik denk dat niet at het aan de simkaart ligt aangezien het vanuit het niets is.
Het eerste wat ik zou proberen is een kruistest, in een andere telefoon als hij het daar nog niet doet is er een probleem met je aansluiting/simkaart/netwerk in jouw buurt.
En een andere simkaart in jouw telefoon.
Laat je ons weten wat hiervan de resultaten zijn.
Als hij nog niks doet probeer dan onderstaande.


Wat wel kan is dat er een setting in je telefoon is aangepast.
Probeer misschien even je telefoon in safe mode op te starten:

lang uit knop inhouden daarna knop uitschakelen inhouden veilige modus aan ja.

Dan start je telefoon opnieuw op en misschien doet hij het dan, dan weet je in ieder geval dat het kan als dat lukt.
Als je weer je telefoon normaal wilt gebruiken moet je hem weer opnieuw opstarten.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jordyice,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen netwerkverbinding kunt maken! 😞 Dat hoort natuurlijk niet zo! Ik zie inderdaad dat jij je een nieuwe simkaart hebt ontvangen, en dat het activeren intussen ook gelukt is. Het activeren was op 3 december al afgerond, en dit topic is op 4 december aangemaakt. Je geeft hierin aan dat het activeren van jouw simkaart niet goed gaat. Wat bedoel je daar precies mee?

Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee wordt de aansluiting tijdelijk van het netwerk af gehaald, waarna hij weer opnieuw wordt aangemeld. Eventuele verstoringen worden dan uit de verbinding gehaald. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?

Als dat niet werkt, dan is PaulH's suggestie heel goed: wil jij je simkaart tijdelijk in een andere telefoon stoppen en andersom? Zo kun je testen waar de kern van het probleem zich precies bevindt.

Laat je ons weten hoe dit loopt?

@ PaulH, dankjewel voor je hulp!!

Groetjes,
Jihane

Reageer