.

Beantwoord

Geen netwerk beschikbaar!


Alles lijkt te werken maar helaas geen mobiel netwerk via het forum geen oplossing gevonden.
icon

Beste antwoord door Ernst 3 July 2014, 08:57

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lodewijk65, welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je nog niet goedkoop hebt kunnen bellen en internetten :(
Ik zie dat je simkaart geactiveerd is, dus daar kan het niet aan liggen.
Krijg je ook een bepaalde melding te zien/horen als je je mobiel probeert te gebruiken? Is het een nieuwe telefoon, of heb je 'm bij een vorige provider al gebruikt?
In dat geval zou er sprake kunnen zijn van een simlock. Dan wordt er gevraagd om een ontgrendelingscode of netwerkcode of iets dergelijks.
Hoi Ernst
Dank voor je reactie maar ik kan dus niet goedkoop bellen maar heb al wel een rekening van Simyo.
Het probleem is alleen en echt alleen dat er geen dat er geen mobiel netwerk tre detecteren is. Er zijn er een drietal zichtbaar maar nogmaals deze zijn niet detecteerbaar.
Reputatie 7
Badge +9
Ik neig er ook toe te concluderen dat je met een simlock te maken hebt. Als je de Simyo sim in een ander simlockvrij toestel plaatst en alles werkt, dan is de sim in orde en is er een probleem met je toestel.
Reputatie 5
Badge +11
Net als Scotsman blijf ik bij een simlock op dit moment.
Lodewijk65, heb je al een andere (simlockvrije) telefoon kunnen proberen?
Sorry hoor maar mijn telefoon is simlock vrij.
Zelfs geprobeerd in een ander simlock vrij toestel 
en ook daar werkt het niet. Kan geen provider detecteren,
zie er wel drie op scherm.

Groet 
Louis
Hallo Ernst.

Nu heb ik nog geen telefoon die het doet. Doe gewoon SIMYO, dacht het niet dus.
Waarom kan mijn telefoon geen netwerk detecteren, als ik dat via een telefoonshop wil
laten doen,krijgt men daar de melding MM 2 fout.
Wat is dat dan?
Dat je kunt zien dat mijn Sim kaart het doet, oké,  maar wat is dan de fout dat het niet werkt.
Intussen de eerste rekening al afgeschreven maar geen telefoon verbinding en of internet. 

Groet Louis.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lodewijk65,

Het lek is boven! Je hebt kort na elkaar tweemaal een vervangende simkaart besteld.
Deze eerste is nu geactiveerd, terwijl dat kennelijk de tweede moet zijn. Dankzij die MM#2 melding kon ik verder zoeken, gelukkig.
De simkaart met het nummer dat eindigt op 308 wordt nu aan je telefoonnummer gekoppeld. De simkaart eindigend op 858 was gekoppeld en deze wordt inactief gemaakt. Dit gebeurt in de loop van vandaag.

Wil je je telefoon opnieuw opstarten en laat je weten of het nu goed is gekomen?
ik krijg ook regelmatig de melding van geen service beschikbaar, ik heb een simlockvrij toestel, 
soms heeft hij verbinding, en dan wordt ik zomaar van het netwerk afgemeld, ik zie dat nog meer  
mensen dat probleem kennen, is het op te lossen door een nieuwe simkaart te bestellen?
Ik heb ook een tweede simkaart.
groeten Rob
Ik heb maar een nieuwe sim-kaart besteld, kijken of het probleem dan is opgelost.
Badge +8
Hoi rob47,

Welkom op het forum :)
Jammer dat je al een nieuwe simkaart hebt besteld. Het kan namelijk veel verschillende oorzaken hebben, wat jij omschrijft. Wat dan handig is om te doen is de simkaart die je gebruikt even testen in een ander toestel. Wat je daar dan ervaart kan namelijk helpen voor de oplossing. Als het dan iets is aan de aansluiting, of aan het toestel, dan is dat met een nieuwe simkaart niet op te lossen.
Ik wil je dus vragen om de microsim die je nu gebruikt even in een ander toestel te testen, en me te vertellen wat er dan gebeurt. Wacht nog even met het activeren van de nieuwe sim.

Laat je me weten wat er uitkomt?

Groetjes,
Charlene
Hoi rob47,

Welkom op het forum :)
Jammer dat je al een nieuwe simkaart hebt besteld. Het kan namelijk veel verschillende oorzaken hebben, wat jij omschrijft. Wat dan handig is om te doen is de simkaart die je gebruikt even testen in een ander toestel. Wat je daar dan ervaart kan namelijk helpen voor de oplossing. Als het dan iets is aan de aansluiting, of aan het toestel, dan is dat met een nieuwe simkaart niet op te lossen.
Ik wil je dus vragen om de microsim die je nu gebruikt even in een ander toestel te testen, en me te vertellen wat er dan gebeurt. Wacht nog even met het activeren van de nieuwe sim.

Laat je me weten wat er uitkomt?

Groetjes,
Charlene

Hallo Charlene,
Ik heb een Iphone 4s, ik heb nu het sim-kaartje in een wat ouder Nokia-telefoon gedaan,
hij geeft een betere verbinding en geeft ook aan dat het een Simyo kaartje betreft , op de Iphone geeft hij aan dat het van KPN is, dus als je het weet mag je het zeggen, misschien een andere telefoon, maar deze heb ik nog niet zo lang.
In ieder geval bedankt voor het meedenken, misschien komt hier een oplossing uit.
Groeten van Rob
Reputatie 2
Badge +6
Hoi rob47,

Dat je in je iPhone KPN ziet staan, maakt niets uit verder hoor. Dat ligt aan de telefoon. Sommige geven KPN aan en andere Simyo. Simyo is in principe het KPN netwerk. Werkt de nieuwe simkaart ook beter in je iPhone of alleen in de Nokia? Wat je ook nog even kan proberen is om je iPhone te synchroniseren met iTunes :)

Laat je weten of dat helpt?
Hoi rob47,

Dat je in je iPhone KPN ziet staan, maakt niets uit verder hoor. Dat ligt aan de telefoon. Sommige geven KPN aan en andere Simyo. Simyo is in principe het KPN netwerk. Werkt de nieuwe simkaart ook beter in je iPhone of alleen in de Nokia? Wat je ook nog even kan proberen is om je iPhone te synchroniseren met iTunes :)

Laat je weten of dat helpt?

Helaas het helpt niet, bedankt, Rob
Reputatie 6
Badge +10
Hoi rob47,

Ik zie dat je de vervangende simkaart hebt geactiveerd gisteren. Is het hierdoor verbeterd 😕? Dit is wel een beetje last resort vrees ik. Mocht dit geen oplossing zijn, adviseer ik je toch om even langs een Apple zaak te gaan om te zien of ze hem daar even na kunnen kijken.

Ik hoor graag van je wat de volgende stap is. 😉

Reageer