.

Beantwoord

Gebruik gemaakt van maritiem netwerk, maar geen waarschuwing ontvangen. Hoe kan dit?

  • 20 October 2020
  • 3 reacties
  • 435 Bekeken

Hoi, laatst waren wij een paar dagen op Texel. Op één van die dagen hebben we over het eiland gefietst. Nu staat op de Simyo maandrekening dat wij die dag gebruik hebben gemaakt van een maritiem netwerk (€5/MB!). We hebben beide géén waarschuwings-SMS ontvangen. Ook zijn we niet op de veerboot geweest. Hoe kan dit? En kunnen we maritieme netwerken ook standaard weigeren op onze telefoons? 

icon

Beste antwoord door Tessanne 21 October 2020, 13:13

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi KJL,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Jouw vraag heb ik even naar een nieuw topic verplaatst, zodat andere forum gebruikers met dezelfde vraag deze sneller kunnen vinden. 

 

Goed dat je aan de bel trekt! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je geen waarschuwing ontvangt en daarom extra kosten gaat maken. Ik heb direct even de aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad op jouw aansluiting dat je op 15-09-2020 verbinding hebt gemaakt met de satelliet. Waarom jij geen bericht hebt gehad, was mij onduidelijk. Daarom heb ik dit voor je nagevraagd bij de technische afdeling. Zij gaven aan dat deze netwerk verbinding een tijdje niet goed stond ingesteld bij KPN, vandaar dat je geen sms hebt gehad. Dit probleem is gelukkig inmiddels verholpen!

 

Uiteraard ga ik het bedrag voor jullie vergoeden, want jullie zijn niet gewaarschuwd. Wil je mij even een privéberichtje sturen met het nummer van de andere persoon waar je het over hebt in jouw bericht? Alvast bedankt! 

 

Groetjes,

Tessanne

@KJL 

Volgens mij is er nog iets vergeten bij het antwoord. Je kunt niet specifiek maritiem/satelliet netwerk blokkeren. Je kunt wel mobiele gegevens in-/uitschakelen wanneer nodig of bijvoorbeeld de telefoon op vliegtuigstand.

Reputatie 7
Badge +6

Klopt inderdaad, thanks Friesian voor de aanvulling! :blush:

Reageer