.

Beantwoord

Frauduleus nummer heeft voicemail bericht achtergelaten. Wat nu?

  • 29 March 2019
  • 2 reacties
  • 5193 Bekeken

Vandaag ben ik gebeld door het nummer +40720989983 uit Roemenië. Ik heb niet opgenomen of terug gebeld en het nummer meteen geblokkeerd. Ik heb namelijk gelezen dat er de mogelijkheid bestaat dat ik een hele hoge telefoonrekening krijg als ik opneem of terug bel omdat onbekende nummers die bellen vanuit het buitenland fraudeurs kunnen zijn. Nu heb ik wel een voicemail bericht daar heb ik nog niks mee gedaan.
  • Kan ik doordat ze de voicemail hebben bereikt ook een hoge rekening krijgen?
  • Wat kan ik het beste met dat bericht doen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 29 March 2019, 14:48

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Opnemen zorgt volgens mij niet voor hoge rekeningen. (Een moderator (=medewerker) kan dat misschien nog bevestigen?) De oplichting, waar jij aan denkt, is wanneer kort naar gebeld wordt en geen tijd krijgt om op te nemen. Sommige mensen bellen dan terug. Dat terugbellen kost dan ineens veel geld!

De voicemail kun je gewoon afluisteren. Je kunt hem ook niet afluisteren en dan is de voicemail over 7 dagen weg.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Annelotte,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat je je hier zorgen om maakt! Zeker als je niemand kent in Roemenië dan is het gek dat je gebeld wordt vanuit dat land. Wat Groentjuh zegt klopt volledig: het probleem waar jij op doelt is inderdaad dat nummers heel kort bellen, waardoor mensen ze gaan terugbellen. Het bellen naar het buitenland kan al veel geld kosten, en zeker als het een fraudenummer betreft (omdat daar dan nog een soort servicenummer-systeem achter zit).

Wat jouw voicemailbericht betreft: het kan geen kwaad om 'm te luisteren! Als je nieuwsgierig bent kun je hem dus afluisteren, maar als je dat niet wil doen is dat ook goed. Jouw keuze!

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Groentjuh, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer