Sticky

FAQ: Ik kan om administratieve redenen niet bellen. Wat betekent dit?

• 18 juli 2012
  • 0 reacties
  • 14350 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6698 reacties
Als je te horen krijgt dat je om administratieve redenen niet kan bellen dan kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn.

Nieuwe/vervangende simkaart
Je hebt je simkaart nog niet geactiveerd. Een nieuwe/vervangende simkaart moet altijd geactiveerd worden. Lees daarvoor de bijgesloten brief. Na het activeren van je simkaart op Mijn Simyo, dien je je telefoon uit en aan te zetten. De simkaart meldt zich dan aan op het netwerk waarna je er gebruik van kunt maken.

Geen beltegoed
Je hebt geen beltegoed. Als je gebruik maakt van Simyo Prepaid en je hebt geen beltegoed op je simkaart staan, kun je geen gebruik maken van het Simyo netwerk. Je kunt via je persoonlijke pagina controleren of dit het geval is. Indien je geen beltegoed meer hebt, kun je via je Mijn Simyo je beltegoed opwaarderen. Let op! Soms kan je opwaardering vertraagd zijn. Het systeem moet dan nog een update krijgen.

Factuur niet betaald
Als je factuur niet is betaald en is doorgestuurd naar het incassobureau, sluiten we je af. Wanneer je factuur uit handen is gegeven, ben je hier per brief over geïnformeerd. Je moet dan contact opnemen met het incassobureau om de factuur te betalen.

Hoogverbruik
Je hebt in korte tijd veel gebruik gemaakt van je aansluiting. Om te voorkomen dat je onverwachts met hoge kosten wordt geconfronteerd, blokkeert Simyo uit voorzorg je aansluiting. Zo zorgen wij er o.a. voor dat je de kosten in de hand houdt als je simkaart bijvoorbeeld gestolen wordt. In dit topic leggen we stap voor stap uit hoe hoogverbruik tot stand komt en hoe je ervoor kunt zorgen dat ja aansluiting weer actief is.

Nummerbehoud
Heb je gebruik gemaakt van nummerbehoud en je niet bellen? Het kan zijn dat je simkaart pas net is aangemeld op het Simyo netwerk. Zet daarom je telefoon even uit en vervolgens weer aan. Als hij het hierna nog niet doet neem dan contact op met de klantenservice via één van de contact kanalen http://www.simyo.nl/klantenservice/contact

Abonnement beëindigd
Als je abonnement is beëindigd, kun je geen gebruik meer maken van je aansluiting. Ook dan zal je deze melding te horen krijgen.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.