.

Beantwoord

Extreem hoog data verbruik. Wat nu?

  • 18 March 2019
  • 2 reacties
  • 294 Bekeken

Beste moderator,
Vanochtend rond 7.00 uur is mijn telefoon afgesloten ivm extreem hoog data verbruik in zeer korte tijd. Ik kon daardoor ook niet meer gebeld worden wat tamelijk rampzalig was is aan gezien ik een bereikbaarheidsdienst had. Om die reden heb ik ook onbeperkt bellen, zodat ik ALTIJD bereikbaar ben.
1e vraag is waarom wordt ook telefonie afgesloten bij extreem hoog Mb verbruik?
2e vraag: hoe is het mogelijk dat ik in zeer korte tijd meer dan 2000 mb verbruik terwijl ik normaal nooit aan de 1000mb (mijn maandbundel) kom? En ik heb automatisch updaten altijd uit staan, vrijwel alle apps kunnen alleen via wifi streamen/downloaden en de wifi-assistentie staat ook altijd uit.

Ik heb gebeld met jullie klantenservice (waar ik erg lang in de wacht stond, met het derde telefoonnummer lukte het contact te krijgen) en ben onplezierig te woord gestaan.

Dit ben ik niet gewend van Simyo, het blijkt wel dat er meer zijn die klachten hebben over onbegrepen extreem hoog data verbruik.
icon

Beste antwoord door Jihane 18 March 2019, 17:36

Bekijk originele reactie

2 reacties

Even een correctie, ik was wel bereikbaar maar kon zelf niet bellen (wat de rampzaligheid niet heel veel minder maakt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi A. A. M.,

Welkom op 't Simyo Forum!

Dat is natuurlijk even schrikken! Je bent inderdaad geblokkeerd vanwege hoogverbruik, wat gebeurt als iemand meer dan € 100,- verbruikt in een dag of € 250,- in een week. Het is een voorzorgsmaatregel, om de kosten niet nóg hoger te laten worden dan ze al zijn. Je kunt dan een aanbetaling doen (via Mijn Simyo) om je blokkade op te heffen, zoals duidelijk vermeld is in de e-mail die je hebt ontvangen. Je hoeft dus niet zonder aansluiting te zitten, want je bent zelf in controle over of je die blokkade opheft.

Wat betreft de inhoud van je dataverbruik: ik kan inhoudelijk niet bekijken waar je data aan verbruikt is, op dezelfde manier dat ik je sms'jes niet kan lezen of je telefoongesprekken niet kan beluisteren. Jij kunt er wél bij, door deze pagina te raadplegen.

Ik zie dat je intussen nogmaals contact hebt gehad met mijn collega en dat er al een oplossing aangeboden is. Fijn! 🙂

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane

Reageer