.

Beantwoord

Diverse keren per dag word ik anoniem gebeld. Kan ik anoniem bellen op een iPhone blokkeren?

  • 15 June 2017
  • 3 reacties
  • 5752 Bekeken

Badge
Beste allemaal,

Diverse keren per dag word ik anoniem gebeld.
Kan ik anoniem bellen op een iPhone blokkeren?

Graag reactie

Frans van der Valk
icon

Beste antwoord door franswon 15 June 2017, 22:17

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Frank,

Ik ben niet zo thuis op de iPhone, maar in principe kan je, al dan niet met hulp van een app, anonieme nummers blokkeren. Een individueel anoniem nummer blokkeren is uiteraard onmogelijk.

Als je echt herhaaldelijk overlast ondervindt van een bepaalde persoon die je belt kan je dit melden aan Simyo met een overzicht van de data en tijden van deze oproepen.
Simyo/KPN kan dan achterhalen welk nummer jou belt en contact opnemen met deze persoon als die op hetzelfde netwerk zit of anders dit doorgeven aan zijn/haar provider die dan actie zal ondernemen.
Badge
Beste,

Bedankt voor snelle reactie op mijn vraag.
Indien dit anoniem bellen (wel 10x per dag) blijft voortduren zal ik proberen bij simyo het telefoonnummer te achterhalen.
N.B. zal nooit telefoon opnemen met anoniem bellen.
Overheden e.d. hebben hier ook een handje van. Ik vind het uitgesproken onbeschoft om op deze manier telefonisch contact op te nemen. Zeker in deze tijd met allemaal fraudes.
Instanties moeten beter weten, echter 0verheden (o.a.) zijn panisch dat er teruggebeld gaat worden. Hoe makkelijk kunnen wij het de burger maken!
Badge +7
Hoi Bonsai,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, wat vervelend dat je telkens anoniem gebeld wordt! Zoals franswon al aangeeft, is het in de meeste telefoons wel mogelijk om anonieme oproepen te blokkeren. Let er dan wel op dat je dan alle anonieme oproepen blokkeert. Dus stel dat een goed bedoelde instantie je probeert te bellen (bijvoorbeeld je werk, je dokter of een ziekenhuis), zij je ook niet kunnen bereiken.

Als deze oproepen aanhouden, kun je ons ook een lijstje sturen met de datums en tijdstippen van 10 beantwoorde oproepen. Ik kan het me zeker voorstellen dat je deze oproepen liever niet opneemt, maar als er geen verbinding wordt gemaakt kunnen we helaas geen onderzoek starten. Er valt dan immers niets op het netwerk te zien 😞 Als je 10 beantwoorde oproepen hebt verzameld, kun je deze mailen naar klantenservice@simyo.nl.

Je kunt ook altijd nog een nieuw nummer aanvragen. Dit kost € 5,00. Met een nieuw nummer kunnen ze je hopelijk niet meer lastigvallen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Franwon, heel erg bedankt voor je het meedenken 🙂

Reageer