.

Beantwoord

Dekking Zuidlaren is niet goed. Wat gaan we hier aan veranderen?

  • 12 January 2016
  • 6 reacties
  • 574 Bekeken

De dekking van 3G in Zuidlaren is dramatisch in vele gebieden rondom postcode 9472. Tevens ook verder in het dorp (centrum) Het verbaasd mij dat de dekking nog op vele plekken zo slecht is in dit kleine landje. Ik heb van diverse mensen begrepen dat er antennes van Vodafone en KPN missen in de regio. Wat kunnen jullie doen aan een verbetering van het netwerk in Zuidlaren? Ben benieuwd of er dan ook verbetering zit in de nabije toekomst.
icon

Beste antwoord door Tiury 13 January 2016, 13:33

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Nieborg,

We vinden het hier vervelend om te vernemen dat de dekking in Zuidlaren niet om naar huis te schrijven is! Zeker als er twee grote aanbieders van mobiele telefonie te weinig masten in het gebied hebben. Het is daarom ook slim om collectief aan te geven bij de betreffende providers van jouw buurtgenoten dat het bereik slecht is. Op die manier kunnen ze deze klacht niet aan de kant schuiven!

Ik ga nu voor jou graag meer informatie vragen bij KPN, om te zien of er plannen zijn om het bereik te verbeteren en wat we op korte termijn voor je kunnen betekenen 🙂. Zou je me kunnen vertellen hoe het bereik op 2G is en hoeveel streepjes (of bolletjes) ontvangst je hebt? Daarnaast ben ik heel benieuwd of er iemand in de buurt ook 4G gebruikt en of dit beter werkt 🙂.

Ik hoor het van je!

Groetjes, Tiury
Ik wil melden dat het bereik nog steeds enorm slecht is in Zuidlaren. Ik heb meestal geen bereik of 1 streepje. Ook geen 4G maar H. Verder ben ik heel slecht bereikbaar. Vaak krijg ik pas een uur later een gemiste oproep te zien en gaaf hij meteen naar de voicemail zonder over te gaan. En als je zelf belt ben je voor anderen heel slecht te verstaan. Kortom echt klote dit.

Wat kunnen jullie hier aan doen? Ik heb het idee dat er meer zendmasten moeten komen.
Hoi Esther - @Esther_88

Hoe is de ervaring van anderen in Zuidlaren, niet alleen KPN-netwerk, kun je daar iets over vertellen?

Fijne avond nog!😎
Mijn vriend heeft T-Mobile gehad, toen Tele2 en nu Hollands nieuwe. Mijn schoonzus heeft Vodafone. Allemaal hebben ze slecht tot geen bereik.
Dus het zal wel met het aantal zendmasten te maken hebben ofzo maar het is toch te belachelijk voor woorden dat hier al jaren niks aan gedaan wordt.
Toch zie ik op het antenneregister verschillende masten. Een vervelende situatie is het wel, dat begrijp ik. Vooral met 4g zou de service verbetert moeten kunnen zijn.
Reputatie 6
Badge +4
Hai Esther_88,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂 Jammer om te lezen dat je nog steeds slecht bereik hebt in Zuidlaren. Dat is natuurlijk niet handig! Heb je op andere locaties wel goede dekking?

Ik heb de dekkingskaart van het KPN netwerk er even bij gepakt. Hierop zie je dat er ook op jouw postcode goede dekking zou moeten zijn. Ik stel voor dat we even kijken of het wellicht aan je simkaart ligt door deze te resetten. Als je straks je telefoon 10 minuten uit zet en daarna weer aan zet is de reset voltooid. Je kunt dan kijken of het verbeterd is. Als dat niet het geval is, kun je dan jouw simkaart in een andere telefoon proberen en een andere simkaart in jouw telefoon. Dit noemen we een kruistest en daarmee kun je uitsluiten of het aan de telefoon of de simkaart ligt.

Hou je ons op de hoogte?

Bedankt voor het meedenken Friesian! :)

Groetjes,
Thomas

Reageer