.

Beantwoord

Consequenties WiFi bellen?

  • 22 November 2018
  • 8 reacties
  • 805 Bekeken

Wat zijn de voor en nadelen van bellen via WiFi? Past WiFi bellen binnen mijn abonnement van Simyo?
icon

Beste antwoord door Ray 22 November 2018, 15:36

Bekijk originele reactie

8 reacties

Simyo biedt Wifi bellen niet aan. Volgens mij alleen KPN en Vodafone en je toestel dient geschikt te zijn.

Hier lees je meer over dit onderwerp.

Maar misschien is VoLTE wel iets voor bij Simyo? Dat is 4G bellen. Je kunt je daar nu als tester voor aanmelden en wanneer ze gaan starten wordt je daar over geïnformeerd. Klik daarvoor hier.
Ray, ik wil wel meedoen met de test.
Reputatie 7
Badge +9
Simyo biedt Wifi bellen aan.
Volgens deze post nog niet. Simyo is hard bezig met bellen over 4G en daarna hopelijk ook vowifi.

Voordelen van vowifi zijn: Beter bereik voor bellen. Binnen heeft wifi soms beter bereik dan het mobiele netwerk. Daardoor heb je dan beter kwaliteit en is de verbinding stabieler.

Nadeel: vowifi kan de kwaliteit (tijdelijk) verslechteren als je met een slecht netwerk zit wifi verbonden.

Om mee te doen met die test, kun je je in dat topic aanmelden.
Reputatie 7
Badge +9
Ik bel hier in mijn huis in Edinburgh al een tijdje via WiFi en mijn ervaringen zijn buitengewoon positief. Het bereik binnenshuis was vroeger erg slecht door de dikke stenen muren (zo bouwden ze 110 jaar geleden!) maar dat probleem wordt nu omzeild door via WiFi te bellen.

Simyo biedt Wifi bellen aan.Volgens deze post nog niet. Simyo is hard bezig met bellen over 4G en daarna hopelijk ook vowifi.

Voordelen van vowifi zijn: Beter bereik voor bellen. Binnen heeft wifi soms beter bereik dan het mobiele netwerk. Daardoor heb je dan beter kwaliteit en is de verbinding stabieler.

Nadeel: vowifi kan de kwaliteit (tijdelijk) verslechteren als je met een slecht netwerk zit wifi verbonden.

Om mee te doen met die test, kun je je in dat topic aanmelden.



Moest ook zijn dat Simyo het NIET aanbiedt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Aqua,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dit even komt vragen! Bellen via wifi is voorlopig niet iets waar we mee bezig zijn. We zijn hard aan het werk om bellen via 4G beschikbaar te stellen. Je kunt je aanmelden, zoals Ray en Groentjuh zeggen, door je naam door te geven in dit topic.

Zodra bellen via wifi een mogelijkheid wordt, zullen we dat zeker laten weten! 😃

@ Scotsman, logisch ja! Door dikke muren en goede isolatie is het bereik binnenshuis vaak slechter dan buitenshuis. Bellen via wifi is dan ideaal.
@ Groentjuh, dank voor je antwoord!!
@ Ray, topper, thanks! Ik heb jouw berichtje nog even ge-edit zodat er "niet" komt te staan bij "Simyo biedt dit [niet] aan", om verwarring te voorkomen :D

Groetjes,
Jihane
Dank je.. 👍
Reputatie 6
Badge +5
Namens Jihane graag gedaan, Ray ;)

Groetjes,
Niels

Reageer