.

Beantwoord

Bestaat er een plafond voor het bellen?

  • 18 January 2018
  • 12 reacties
  • 230 Bekeken

Is er ook een in te stellen bellimiet waardoor je het nooit kan overschrijden? Bij MB's kan dit bijvoorbeeld wel.
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 January 2018, 15:41

Bekijk originele reactie

12 reacties

Nee, er is GEEN bellimiet...niet op de telefoon en niet via Simyo.
Zaak is goed te monitoren (mijn Simyo (app)) je kunt besparen met bellen via wifi, je kunt via mijn Simyo (app) belminuten, databundel(s) bijkopen welke gedurende de maand geldig zijn. (Sim only)

Owhja via mijn Simyo is er geen enkele mogelijkheid om een limiet in te stellen, alleen via de telefoon kun je een "limiet" instellen voor data.

Bij data, sim only, bestaat de verplichte waarschuwingssms een 80 en 100%, dit is er niet bij bellen..
Hmmmm, beetje vreemd want dit is zoals MB's simpel te realiseren voor een provider. Het is natuurlijk te monitoren door het zelf in de gaten te houden via mijn app, maar toch. Zou het makkelijk verdienen zijn voor de provider om die extra duren "buiten bundel" minuten te innen, zal toch niet hahahahaha.
Een minuut internetten staat niet gelijk aan 1 MB. Daarom krijg je voor je internet de verplichte 80 en 100% berichten. Een minuut bellen staat wel gelijk aan 1 belminuut. Je bel minuten kun je heel makkelijk monitoren dus krijg je ze niet.

Je kan de app My datamanager downloaden bijvoorbeeld. Daar kun je een limit instellen op je tekst, spraak en data.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sjef1,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap je vraag! Ik kan me ook goed voorstellen dat je graag een plafond zou willen kunnen instellen. Helaas dat niet een dienst die we aanbieden. Je kunt je verbruik bijhouden via Mijn Simyo en via je mobiel. Je krijgt ook geen sms'jes ter waarschuwing zoals je die wel voor je internetverbruik krijgt, máár sinds een paar maanden kun je wel belminuten bijkopen als je bundel op is. Als je dus bijvoorbeeld door je bundel heen zit, kun je voor € 2,- wel 50 hele belminuten bijkopen.

Op die manier hoef je dus nooit echt over je bundel heen te zitten, snap je? 🙂

Heb je hier nog vragen over?

@ Friesian en Ray, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane
Voor de duidelijkheid, Beste Jihane,

Het onzin antwoord van het vergelijken met het metrieke- en het binaire stelsel, vind ik ronduit een misrekening van het intellect van een ander.

Met het antwoord wat jij mij geeft heb ik vrede, je geeft duidelijk aan dat Simyo deze dienst niet levert, duidelijk. Het is mogelijk dat heeft het verleden aangetoond, alleen het wordt niet meer gehanteerd wat de beweegredenen ook zijn.

Duidelijk en tevreden met dit antwoord, bedankt!
Het onzin antwoord van het vergelijken met het metrieke- en het binaire stelsel, vind ik ronduit een misrekening van het intellect van een ander.


Wat een respectloos gegeven reactie.

Je zou anderen ook gewoon op een respectvolle wijze kunnen bedanken voor de uitleg en tips die zij geven. Heeft niks met intellect te maken.

Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
Hoi Ray,
Het is van mij verreweg de bedoeling om wie dan ook niet te respecteren. Maar let dan wel op hetgeen je schrijft, "Een minuut internetten staat niet gelijk aan 1 MB", nee 60 seconden heeft niets te maken met 1024000 bytes, is nogal een vergelijking die kant nog wal raakt. Dan "Een minuut bellen staat wel gelijk aan 1 belminuut", kom op nu, met wie heb je te maken. Respecteer een ander zoals je jezelf respecteert. Natuurlijk besef ik ook wel dat je wellicht een ander wil helpen en dat respecteer ik, maar doe dat iets genuanceerder. Ik begrijp je goede bedoelingen en dat respecteer ik, dus voor de goede order, iets meer er van uit gaan dat mensen niet onnozel zijn en weten waar ze over schrijven. Zij die weten en zeggen dat ze het niet weten, zijn slim, zij die niet weten en zeggen dat ze het weten zijn niet zo slim. Mijn advies, onderschat nooit iemand en behandel een ieder zoals jezelf behandeld wilt worden. Bedankt voor je antwoord.
Ik ben blij dat jij die vergelijking wel snapt. Er zijn mensen die dat niet doen. Verschil is niet te zien aan iemand zijn gebruikersnaam. De uitleg was ook niet om je uit te leggen dat een minuut een minuut is maar om je de reden te geven waarom je die waarschuwing niet krijgt. Daarom eindigde ik de bewuste alinea ook met "Je bel minuten kun je heel makkelijk monitoren dus krijg je ze niet".

Graag gedaan.
Beste Ray,
Natuurlijk besef ik je goede bedoelingen.
Voor wat het waard is. Zelf ben ik 68 jaar en al 30 jaar computer “ techneut”, ik ontwierp en bouwde computers van 300- tot spelcomputers van tienduizenden euro’s. Dit maakt mij nooit van alleswetende, verreweg van dit, ik leer iedere dag weer. Wel heb ik een ervaring van decennia wat voor mij een gegeven is waardoor ik voorzichtig weet wat mogelijk is. Voor een provider is het mogelijk om een plafond te geven voor je belminuten, zoals het in het verleden wel degelijk is gedaan door in een gesprek te vermelden dat je aan limiet bent. De enige reden om hier niet meer in mee te gaan is de verdiensten die hier aan gepaard gaan en de noodzaak om je limiet te verhogen ook al heb je dat in de volgende weken, maanden niet meer nodig. Bedankt Ray voor je reactie, ik begrijp echt wel dat je bedoeling goed is en dat waardeer ik temeer omdat je een discussie niet uit de weg gaat. Je probeert een ieder te helpen en dat waardeer ik. Maar waarschijnlijk weet jij ook dat je met veel digibeten te maken hebt zoals je schrijft. Mijn excuses als ik wat bot overkwam.
Zo leer je elkaar beter begrijpen.. Fijn weekend gewenst.

Enne zand erover.. 🤝
Van hetzelfde en geniet ervan!
Reputatie 6
Badge +5
Hi,

Namens Jihane graag gedaan 🙂 Mooi om te lezen dat jullie er samen goed uit zijn gekomen, Sjef1 en Ray.

Als er verder nog vragen zijn, dan hoor ik die graag!

Groetjes,
Niels

Reageer