.

Beantwoord

Waarom kan ik in Italië wel bellen, maar niet in Nederland?

  • 15 January 2017
  • 7 reacties
  • 385 Bekeken

Badge
Ik heb hier een Samsung galaxy s5 van sprint(Amerikaans model)

Mijn simyo sim kaart werkt in de us werkt in Italië en ook in Duitsland.

in Nederland meld de telefoon zich aan op het netwerk en wordt er dan na een minuut of 5 weer afgehaald.

Dit kost heel veel stroom(de telefoon houd het geen dag uit in nl, in andere landen is er geen probleem om de telefoon meerdere dagen aan te hebben)

sms'jes komen met vertraging soms aan bij mij. Bellen werkt niet, ik ben niet bereikbaar en kan niet bellen, ik krijg wel bijna direct een melding dat er iemand gebeld heeft via een systeem smsje.

rara wat is er aan de hand?

de telefoon is vrij gegeven door sprint voor internationaal gsm.
icon

Beste antwoord door Samantha 16 January 2017, 17:47

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi werktniet,

Hieronder een overzicht:

Ga naar "Netwerkoperators"

Veeg met je vinger omlaag over het scherm vanaf de bovenkant van de telefoon.

Druk op het icoontje voor instellingen.

Druk op Meer netwerken.

Druk op Mobiele netwerken.

Druk op Netwerkoperators.

Kies een actie

Wacht even terwijl de telefoon naar beschikbare netwerken zoekt.

Kies een van de volgende acties:

Handmatig een netwerk kiezen, zie 2a.

Automatisch een netwerk kiezen, zie 2b.

2a - Handmatig een netwerk kiezen

Druk op het gewenste netwerk.

Na een ogenblik wordt op het scherm vermeld of je toegang kunt krijgen tot het gekozen netwerk.

2b - Automatisch een netwerk kiezen

Druk op Automatisch selecteren.

Terugkeren naar het startscherm

Druk op de home-toets om af te sluiten en terug te keren naar het startscherm.

Kies bij de operator voor NL KPN als je niet voor automatisch kiest
Badge +7
Hoi werktniet,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je simkaart niet goed werkt in Nederland! Daarom heb ik voor de volledigheid je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk zijn daarna de problemen verholpen.

Mocht dit niet zo zijn, wil je dan handmatig naar het KPN netwerk zoeken? Hoe je dit doet, heeft franswon net uitgebreid beschreven. Ook kun je de instellingen van je telefoon controleren met behulp van onze Toestelhulp, al staat jouw specifiek model hier niet tussen. Zijn de instellingen wel hetzelfde als die van Galaxy S5? Dan kun je die gebruiken.

Mocht dit ook niet werken, wil je dan een kruistest uitvoeren? Je stopt jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of dit probleem wordt veroorzaakt door je simkaart of door je telefoon. Dan kunnen we je daarna beter helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@franswon, Bedankt voor je hulp! 😃
Badge
bedankt voor de reacties.

Na de netwerk reset is er iets veranderd in het gedrag van de telefoon.

ipv direct zich weer aan te melden op het netwerk vraag de sim eerst of ik hem wil deblokkeren met de pin.
na het invoeren van de pin meld de sim(telefoon) zich netjes aan bij nl kpn. simyo komt niet meer daarna in beeld eerst wel.

Ik heb geen instellingen van de sim pin gewijzigd,

Ik was vergeten te vertellen dat als ik naar netwerkoperators ga dat de telefoon direct met een melding komt: error while searching for networks.

deze melding wordt herhaald als ik handmatig zoeken selecteer.
bij automatisch zoeken krijg ik direct registered on network melding.

ik had de sim al een andere telefoon(google nexus) gedaan om bereikbaar te zijn en een freedompop gsm sim in de samsung s5.
De simyo werkt zowel in de google nexus als in een iphone 5c, zowel voor de reset als na de reset.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi werktniet,

Werkt het nu met het automatisch selecteren van het netwerk? Dat de telefoon KPN of Simyo laat zien, zegt vrij weinig. Dit zijn voor jou dezelfde netwerken. Als jij dus KPN ziet in de bovenkant van je scherm, weet je dat je goed zit.

Groetjes,
Caspar
Badge
nee het werkt nog niet en heb maar een andere telefoon geronseld......
Reputatie 7
Badge +9
En deze werkt wel werktniet? :)

Het is dus toch een afwijkend instelling in het toestel, ik weet uiteraard niet precies welke. Een custom rom flashen is soms een optie, maar dat is geheel op eigen risico.
Ik heb daarmee wel andere buitenlandse modellen weer aan de praat gekregen.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Werktniet,

Wat jammer dat het nodig was om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Werkt dit toestel wel naar behoren in Nederland?

Groetjes,
Sean

@Franswon, bedankt voor je hulp!

Reageer