.

bellen via vowifi


Beste leden,

Ik heb nu een aantal topics gelezen, een jaar oud, over bellen via wifi. In de plaats waar ik woon heb ik al niet zo heel veel dekking dus binnenshuis is het helemaal droevig.

Wanneer gaat simyo dit ondersteunen want kan, ik heb twee simkaarten, ondersteunt dit wel. En ja ik heb mijn telefoon ook hierop ingesteld.


18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Vowifi werkt al. Echter je toestel moet ondersteund worden daarvoor. Dus de echte vraag is: Welke toestellen heb je!?

Ik heb de Samsung galaxy s10e.

Ik heb twee simkaarten, een van simyo emn een van kpn.  In mijn statusbalk zie ik het icoontje van vowifi bij kpn maar niet bij simyo. Merk het ook binnenshuis omdat ik niet kan bellen vanwege bereik.

 

Volgens de site die @Groentjuh deelde is de S10e bij Simyo niet geschikt. 

 

Zie het lijstje hieronder.. 

 

Samsung-telefoons geschikt voor wifi bellen

Samsung Galaxy A3 (2017) (SM-A320FL)
Samsung Galaxy A5 (2017) (SM-A520F)
Samsung Galaxy A6 Dual-SIM (SM-A600FN - DS)
Samsung Galaxy A7 Dual-SIM (SM-A750FN)
Samsung Galaxy A8 (SM-A530F)
Samsung Galaxy J3 (2017) (SM-J330F)
Samsung Galaxy J4+ Dual-SIM (SM-J415FN)
Samsung Galaxy J5 (2017) (SM-J530F)
Samsung Galaxy J5 (2017) Dual-SIM (SM-J530F - DS)
Samsung Galaxy J6 Dual-SIM (SM-J600FN - DS)
Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
Samsung Galaxy Note 9 Dual-SIM (SM-N960F)
Samsung Galaxy S8 (SM-G950F)
Samsung Galaxy S8+ (SM-G955F)
Samsung Galaxy S9 (SM-G960F)
Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)
Samsung Galaxy Xcover 4 (SM-G390F)

Reputatie 7
Badge +9

Volgens de site die @Groentjuh deelde is de S10e bij Simyo niet geschikt.

Waarbij ik moet opmerken dat het mij sterk lijkt dat ie het niet zou doen. De lijst lijkt al 2 jaar niet bijgewerkt! Geen enkele S10 en geen S20? Dat geloof ik niet.

Ik weet echter niet of misschien de duo sim je misschien tegenwerkt. Ik weet niet of het mogelijk is om 2 keer vowifi tegelijk aan te hebben? Kun jij eens kijken wat er gebeurd als alleen de Simyo simkaart actief is?

Ik heb via de instellingen kpn uitgezet en simyo aan, dus via wifi, maar ik heb nu niet het icoontje in mijn statusbalk staan.

Kan het soms een instelling zijn op "mijn simyo"

Volgens de site die @Groentjuh deelde is de S10e bij Simyo niet geschikt.

Waarbij ik moet opmerken dat het mij sterk lijkt dat ie het niet zou doen. De lijst lijkt al 2 jaar niet bijgewerkt! Geen enkele S10 en geen S20? Dat geloof ik niet.

Ik weet echter niet of misschien de duo sim je misschien tegenwerkt. Ik weet niet of het mogelijk is om 2 keer vowifi tegelijk aan te hebben? Kun jij eens kijken wat er gebeurd als alleen de Simyo simkaart actief is?

Dat klopt, die lijst is nooit aangepast al zegt Simyo dat regelmatig te doen mits er voldoende telefoons zijn die het ondersteunen.. Daar heb ik hier ook een opmerking over gemaakt. 

Bespaar je alle moeite, doe ik nu ook. Wil je echt VoWiFi zul je elders een abonnement moeten afsluiten en niet bij Simyo. Ondanks dat ze pretenderen dit te kunnen bieden, is dit niet het geval. Bij mij heeft het heel even gewerkt, toen ik er dagelijks over belde. Daarna heb ik geen WiFiCALL meer gezien…...

Reputatie 7
Badge +9

Bespaar je alle moeite, doe ik nu ook. Wil je echt VoWiFi zul je elders een abonnement moeten afsluiten en niet bij Simyo. Ondanks dat ze pretenderen dit te kunnen bieden, is dit niet het geval. Bij mij heeft het heel even gewerkt, toen ik er dagelijks over belde. Daarna heb ik geen WiFiCALL meer gezien…...


Ik zit er, als ik in de woonkamer van mijn appartement ben, regelmatig op en kan ook gewoon forceren via instellingen dat mijn toestel voorkeur geeft aan vowifi. Dat heb ik gisteren nog geprobeerd. Dat werkte gewoon prima. VoWIFI wordt dus gewoon nog steeds aangeboden. Ik moet wel toegeven dat VoLTE en VoWIFI wel een stuk vager zijn dan andere technieken zoals 4G data. Die VoLTE en VoWIFI zijn plug en play voor sommige toestellen, maar magisch genoeg onmogelijk werkend te krijgen op anderen toestellen, die wel 4G data hebben en ook in principe dezelfde opties beschikbaar hebben als toestellen, die wel VoLTE en VoWIFI hebben.

Bespaar je alle moeite, doe ik nu ook. Wil je echt VoWiFi zul je elders een abonnement moeten afsluiten en niet bij Simyo. Ondanks dat ze pretenderen dit te kunnen bieden, is dit niet het geval. Bij mij heeft het heel even gewerkt, toen ik er dagelijks over belde. Daarna heb ik geen WiFiCALL meer gezien…...


Ik zit er, als ik in de woonkamer van mijn appartement ben, regelmatig op en kan ook gewoon forceren via instellingen dat mijn toestel voorkeur geeft aan vowifi. Dat heb ik gisteren nog geprobeerd. Dat werkte gewoon prima. VoWIFI wordt dus gewoon nog steeds aangeboden. Ik moet wel toegeven dat VoLTE en VoWIFI wel een stuk vager zijn dat andere technieken zoals 4G data. Die VoLTE en VoWIFI zijn plug en play voor sommige toestellen, maar magisch genoeg onmogelijk werkend te krijgen op anderen toestellen, die wel 4G data hebben en ook in principe dezelfde opties beschikbaar hebben als toestellen, die wel VoLTE en VoWIFI hebben.

Ik had er aan toe moeten voegen dat ik gebruik maak van een iPhone. Ik lees dat jij het kunt forceren, en dus een Android device hebt. Ik heb bewust gekozen voor Simyo omdat KPN nog geen esim aanbiedt. De fysieke sim in mijn iPhone met een andere provider werkt vlekkeloos. En nee, ik heb ook een fysieke sim van Simyo geprobeerd, zonder het gewenste resultaat. De combinatie iPhone VoWiFi bij Simyo is geen gelukkige combinatie.

Reputatie 7
Badge +9

Over een paar weken ga ik naar Nederland naar een adres waar een goed WiFi netwerk is. Ik zal dan zien hoe de combinatie iPhone en VoWifi met de Simyo eSIM werkt (of niet...) Het ligt niet aan de iPhone want met mijn provider hier (fysieke simkaart) heb ik constant VoWiFi als ik thuis ben. Zoals bekend werkt VoWiFi niet in het buitenland dus kan ik Simyo’s VoWiFi functie hier niet testen.

Over een paar weken ga ik naar Nederland naar een adres waar een goed WiFi netwerk is. Ik zal dan zien hoe de combinatie iPhone en VoWifi met de Simyo eSIM werkt (of niet...) Het ligt niet aan de iPhone want met mijn provider hier (fysieke simkaart) heb ik constant VoWiFi als ik thuis ben. Zoals bekend werkt VoWiFi niet in het buitenland dus kan ik Simyo’s VoWiFi functie hier niet testen.

Houd me op de hoogte. Ik ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Mannen,

 

Wat betreft de lijst met toestellen die geschikt zijn voor vowifi/volte, ik heb meerdere keren gevraagd/aangegeven of deze lijst aangepast kan worden. Ik weet persoonlijk niet alle ins en outs en instellingen van elke mogelijk toestel. Het is niet een instelling die je in Mijn Simyo kan aanpassen, maar echt een toestelding. Op het netwerk zou alles goed moeten staan om hier gebruik van te kunnen maken.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Mannen,

 

Wat betreft de lijst met toestellen die geschikt zijn voor vowifi/volte, ik heb meerdere keren gevraagd/aangegeven of deze lijst aangepast kan worden. Ik weet persoonlijk niet alle ins en outs en instellingen van elke mogelijk toestel. Het is niet een instelling die je in Mijn Simyo kan aanpassen, maar echt een toestelding. Op het netwerk zou alles goed moeten staan om hier gebruik van te kunnen maken.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

 

Mag je wel doorgeven dat het met een iPhone die wel op de lijst staat toch niet werkt…

Het is dus niet alleen een toestelding.

 

Alhoewel op de lijst een iPhone XS staat (A1920), dit is een model wat in de VS, Canada en Puerto Rico wordt verkocht. Maar dit zal wel gejat zijn van de KPN site waar het ook verkeerd staat. Alleen hoor je bij KPN zelf geen klachten en schijnt het gewoon te werken. Nu maar hopen dat KPN eerdaags ook met esim komt.

Reputatie 7
Badge +6

Volgens mijn zijn er nog Ongeveer drie personen die hier ook last van hebben/hadden,Ben benieuwd hoe die gevaren zijn dan.

Reputatie 7
Badge +9

Er is een nieuwe iOS update uit, iOS 13.6, en een van de bug fixes is deze: 

  • Fixes an issue that prevented some iPhone 6S and iPhone SE devices from registering for Wi-Fi Calling

Wellicht lost dit het probleem op voor een aantal bezitters van deze telefoons.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi allemaal,

 

Graag zou ik nog even delen wat ik eerder van KPN zelf te horen heb gekregen. Ik heb begrepen dat een deel van de VoLTE/VoWIFI instellingen vooraf in de software wordt opgenomen door de leverancier, deze is niet zichtbaar en niet toegankelijk voor de gebruiker. Dus op het moment dat een toestel niet VoLTE geschikt is voor het KPN netwerk, dan is het toestel niet voorzien van de juiste VoLTE/VoWIFI instellingen door de leverancier. Op het moment dat een toestel door KPN wordt geleverd, is deze getest door KPN alvorens deze wordt vrijgegeven.

 

Hopelijk maakt dit de zaak wat duidelijker.

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +9

Over een paar weken ga ik naar Nederland naar een adres waar een goed WiFi netwerk is. Ik zal dan zien hoe de combinatie iPhone en VoWifi met de Simyo eSIM werkt (of niet...) Het ligt niet aan de iPhone want met mijn provider hier (fysieke simkaart) heb ik constant VoWiFi als ik thuis ben. Zoals bekend werkt VoWiFi niet in het buitenland dus kan ik Simyo’s VoWiFi functie hier niet testen.

Ik ben nu in Nederland maar ik krijg VoWiFi niet aan de praat op de twee adressen waar goed WiFi bereik is.

Over een paar weken ga ik naar Nederland naar een adres waar een goed WiFi netwerk is. Ik zal dan zien hoe de combinatie iPhone en VoWifi met de Simyo eSIM werkt (of niet...) Het ligt niet aan de iPhone want met mijn provider hier (fysieke simkaart) heb ik constant VoWiFi als ik thuis ben. Zoals bekend werkt VoWiFi niet in het buitenland dus kan ik Simyo’s VoWiFi functie hier niet testen.

Ik ben nu in Nederland maar ik krijg VoWiFi niet aan de praat op de twee adressen waar goed WiFi bereik is.

@Scotsman,

Dat had ik al wel verwacht. Ik ben ondertussen geporteerd naar KPN en uiteindelijk hebben ze VoWiFi aan de praat gekregen. KPN zegt dat ze geen wijzigingen hebben door moeten voeren, maar vlak voordat ik teruggebeld door een technisch specialist werkte het “out of the blue”.

Het werkt nu al meer dan een week en blijft ook werken. Dat in tegenstelling tot mijn ervaringen bij Simyo, waar het een dag heeft gewerkt.

Groet,

Louis661 (Mijn oude account bleef niet toegankelijk nadat ik weg ben gegaan en heb ik Louis662 ( avatar is wel gelijk :-) )aan moeten maken na aanschaf van een nieuwe prepaid aansluiting met e-sim)

Reageer