.

Beantwoord

Bellen/Smsen in het buitenland

  • 23 February 2012
  • 37 reacties
  • 5698 Bekeken

Badge
Het probleem is als volgt en de volgende handelingen heb ik al ondernomen:

Ik heb een Nederlands Pre-Paid aangevraagd van Simyo voor m'n Vlaamse verloofde.
Eenmaal hier hebben we de kaart in een oude telefoon van haar gestoken, en heb ik middels internet bellen van in en naar het buitenland ingeschakeld.
Vervolgens heb ik de telefoon meerdere malen in en uitgeschakeld, maar lukt het ons vooralsnog niet om verbinding te maken met een netwerk. De volgende stap was handmatig verbinding maken met Mobistar of Proximus, ook hier geen succes, want dan krijgen we als melding verboden netwerk.
Gaarne hier spoedig een oplossing voor te vinden,

Met vriendelijke groet,

W. van Geest.
icon

Beste antwoord door W. van Geest 23 February 2012, 18:44

Bekijk originele reactie

37 reacties

Badge
Probleem opgelost, vreemd genoeg nu bij de zoveelste keer handmatig selecteren van een netwerk, in dit geval Mobistar, kreeg ik plots wel verbinding.
ik kan niet gebeld worden vanuit belgie en ook niet bellen mijn teefoon staat op bellen in buiten land wat moet ik doen om dit te verwezelijken groeten ik hoop er uit te komen want is erg belagrijk voor mij
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum broekhoven60,

Volgens onze gegevens staat de optie bellen in en naar het buitenland netwerktechnisch gewoon aan. Ik raad je aan om handmatig voor een mobiel netwerk te kiezen. Graag hoor ik van je of het lukt.

Groetjes,

Alex
Ik kom zojuist terug van een vakantie naar Australië. Zowel in Australië als in Singapore had ik geen netwerk. Wanneer ik deze handmatig zocht kreeg ik wel netwerken te zien, maar de verbinding kon ik niet tot stand brengen (verboden netwerk). Hoe kan dit? Telefoon het quadband functie, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jurrien Klinckenberg,

Welkom op het Simyo forum!
Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Wij hebben inmiddels de optie bellen in/naar het buitenland opnieuw aangemeld op het netwerk. De volgende keer dat je in het buitenland bent raden wij je aan om handmatig te zoeken naar de beschikbare netwerken en handmatig verbinding te maken.

Groetjes,

Manisha
hallo, komende week reis ik af naar Parijs.
Vorige vakantie(zomer 2011) maakte ik mee dat niet alle buitenlandse providers matchen met Simyo. Zo was België no go gebied.
Welke franse provider matched met Simyo prepaid? Alvast dank! Bellen in en naar buitenland staat aan!
Een tevreden klant.
Beste,



Ik ben nu al een aantal malen in Belgie en Duitsland geweest maar geen netwerkbereik. Ook als ik probeer handmatig te selecteren krijg ik de melding dat de beschikbare netwerken niet in gebruik zijn. Ik moet binnenkort naar Spanje en wil telefonisch wel bereikbaar zijn.

Hoe kan ik dit oplossen?

Mvg,

Danny
Ik heb het al gevonden, optie bellen in buitenland stond uit. Excuses voor het ongemak.

Mvg,

Danny
Reputatie 2
Badge +4
Beste FRW005,

Je kunt in Frankrijk handmatig verbinding maken met het Franse netwerk Bouyges. Dit kun je doen via de optie handmatige netwerkselectie in je toestel. Alvast fijne vakantie toegewenst!

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Danny,

Welkom op het Simyo forum!
Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is opgelost.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Beste Simyo,
Ik zit sinds gister in New York, en kan nergens verbinding krijgen met het netwerk. Op het moment dat ik handmatig een netwerk probeer te selecteren krijg ik de melding "deze sim kaart is niet toegestaan". Overigens zat ik een paar maanden geleden in Duitsland en daar had ik hetzelfde probleem. Ik heb een kuistest gedaan en de melding blijft zich aanhouden.. Dus het licht niet aan het toestel. Zou dit zsm kunnen worden opgelost , want ben nu niet bereikbaar.

Alvast bedankt,
Tim
Reputatie 2
Badge +4
Beste Tim,

Welkom op het Simyo forum!
Je kon geen gebruik maken van de aansluiting omdat de optie bellen in/naar het buitenland niet aan was gezet via de persoonlijke pagina. Zojuist hebben we dit alsnog voor je gedaan. Wij raden je aan om het toestel volledig uit te schakelen en deze na ee half uur opnieuw aan te zetten. Vervolgens kun je handmatig verbinding maken met een van de beschikbare buitenlandse netwerken.

Groetjes,

Manisha
Hallo simyo



Mijn zoon zit een aantal dagen in het buitenland (Italië). Hij heeft een abonnement van simyo.Ik kan hem echter niet bereiken. Ik krijg de melding dat het mobiele nummer niet bereikbaar is. Mijn zoon kennende heeft hij de telefoon gewoon aan staan. Ik heb nog vóór zijn vertrek via zijn "mijn simyo" veranderd dat hij in het buitenland kan bellen. Graag zsm een reactie/oplossing.
Ik ga binnenkort weer op vakantie ,vorig jaar kon ik niet bellen in hongarije en roemenie, hoe kan ik dat instellen ? mijn bellen buitenland is geaktiveerd. of moet ik een simkaart van een andere provider aanschaffen
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Anita en Hungry Winter,

Hallo simyo
Mijn zoon zit een aantal dagen in het buitenland (Italië). Hij heeft een abonnement van simyo.Ik kan hem echter niet bereiken. Ik krijg de melding dat het mobiele nummer niet bereikbaar is. Mijn zoon kennende heeft hij de telefoon gewoon aan staan. Ik heb nog vóór zijn vertrek via zijn "mijn simyo" veranderd dat hij in het buitenland kan bellen. Graag zsm een reactie/oplossing.


Volgens onze gegevens is de optie 'bellen in en naar het buitenland' nog niet via de persoonlijke pagina aan gezet. Als je deze optie aanzet en hem verzoekt het toestel daarna uit/aan te doen, zou het gewoon moeten werken.

Ik ga binnenkort weer op vakantie ,vorig jaar kon ik niet bellen in hongarije en roemenie, hoe kan ik dat instellen ? mijn bellen buitenland is geaktiveerd. of moet ik een simkaart van een andere provider aanschaffen.


De optie staat bij je aansluiting inderdaad aan. We hebben je aansluiting toch even hersteld op het netwerk. Het zou vervolgens gewoon moeten werken.

Groetjes,

Alex
Beste Simyo,
ik heb hetzelfde probleem als de rest hierzo. ik zit nu in het buitenland maar ik kan geen verbinding maken met een netwerk. ook handmatig niet, ik krijg altijd de melding dat mijn simkaart dit niet ondersteunt. ik heb bellen in het buitenland gewoon aangezet, en mijn toestal ook uit en weer aangezet, maar hij weigert steeds. zijn er nog tipps hoe het wel zou kunnen?
Hallo Simyo

Bedankt voor reactie, echter...

Ik heb 2 abonnementen en ik heb op het forum gereageerd met het telefoonnummer van mijn dochter, maar mijn zoon heeft dus ook een abonnement en daar heb ik via mijn simyo de optie buitenland bellen wél aangezet. Ik denk dat de telefoon echter nog niet uitgeschakeld is geweest na de wijziging, daar mijn zoon het toestel altijd dag en nacht aan heeft staan. Dat zal het probleem dus kennelijk zijn.

gr. Anita
Reputatie 2
Badge +4
Beste Anja,

Wij hebben zojuist de optie bellen in/naar het buitenland opnieuw geactiveerd op het netwerk. Wij verzoeken je het toestel eenmalig uit te schakelen en na een half uur opnieuw aan te zetten. Hierna kun je handmatig verbinding maken met het beschikbare buitenlandse netwerk.

Groetjes,

Manisha
Badge
vorig bericht verwijderd
Dag,' bellen in het buitenland' staat al een jaar aan.

Toch is het mij nog nooit gelukt een goede verbinding te krijgen. Er is wel wat verbinding maar niet genoeg.
Anderen (Fransen) hebben wél goede verbinding (Orange) in en rond mijn huis. Ik heb uiteraard handmatig alle (3) providers uitgeprobeerd. Slechts Bouygues doet het een heel klein beetje als ik op het dak klim, dan kan ik een sms ontvangen. Maar geen eentje versturen laat staan bellen.

Ik lees net op een Frankrijk forum dat Simyo alleen maar met Bouygues opereert.!!!
Ik ben dus goed de pineut met Simyo.

Waarom doen jullie dat?
Beste,

Over een paar weken ga ik naar Mallorca en zou graag kunnen bellen en smsen daar, optie bellen en smsen in het buitenland staan aan. Moet ik nog iets doen om ervoor te zorgen dat het gaat lukken daar in Mallorca?

Mvg
Ik zit voor een maand in Spanje en kan niet bellen, kan geen netwerk vinden en niet handmatig instellen. Heb wel de functie buitenland bellen aan gezet, hoe is dit op te lossen? Ook kan ik nu niet op een wifi netwerk met mijn telefoon. Hopelijk kunt u mij helpen.
Dag,' bellen in het buitenland' staat al een jaar aan.

Toch is het mij nog nooit gelukt een goede verbinding te krijgen. Er is wel wat verbinding maar niet genoeg.
Anderen (Fransen) hebben wél goede verbinding (Orange) in en rond mijn huis. Ik heb uiteraard handmatig alle (3) providers uitgeprobeerd. Slechts Bouygues doet het een heel klein beetje als ik op het dak klim, dan kan ik een sms ontvangen. Maar geen eentje versturen laat staan bellen.

Ik lees net op een Frankrijk forum dat Simyo alleen maar met Bouygues opereert.!!!
Ik ben dus goed de pineut met Simyo.

Waarom doen jullie dat?


4 juni 2012

ondanks dat wij in de business zitten weten wij niet welke Franse providers door welke Nederlandse aanbieder worden ondersteund. In principe ondersteunt een provider alle buitenlandse netwerken, maar een of twee hebben een voorkeur omdat daarmee afspraken zijn. Dat verschilt per aanbieder. In het geval van Simyo hebben wij alleen een afspraak met Bouygues, terwijl KPN (of Hi) wel alle netwerken ondersteunen. We proberen dit ook voor Simyo mogelijk te maken, maar helaas gaat dat enige maanden duren.
Dag Manisha,

Wanneer zal Simyo met een tweede (of meer) franse providers gaan samen werken?

En als het zover is, hoe komen we daar dan van op de hoogte?

Groetjes,

Françoise Francophile
Reputatie 5
Badge +10
Beste,

Over een paar weken ga ik naar Mallorca en zou graag kunnen bellen en smsen daar, optie bellen en smsen in het buitenland staan aan. Moet ik nog iets doen om ervoor te zorgen dat het gaat lukken daar in Mallorca?

Mvg


Als de optie bellen in/naar het buitenland aan staat, hoef je verder niets te doen. Je kunt dan gewoon bellen in het betreffende land.

Ik zit voor een maand in Spanje en kan niet bellen, kan geen netwerk vinden en niet handmatig instellen. Heb wel de functie buitenland bellen aan gezet, hoe is dit op te lossen? Ook kan ik nu niet op een wifi netwerk met mijn telefoon. Hopelijk kunt u mij helpen.

Volgens onze gegevens heb je de optie bellen buitenland op 3 juni aan gezet. Wellicht dat het helpt om je toestel uit/aan te zetten. Wij kunnen je niet helpen om verbinding te krijgen met een wifi netwerk, omdat dit niet via een mobiele telefoonprovider gaat. Hiervoor zou je of het toestel of de betreffende verbinding (lees: modem) moeten controleren.

Groetjes,

Alex

Reageer