.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?

  • 18 October 2017
  • 7 reacties
  • 146 Bekeken

Ik wil graag binnen Europa bellen in het buitenland, ik heb mijn roaming aangezet en ook bellen in het buitenland in de simyo app, maar ik kan nog steeds niet vanuit het buitenland naar iemand bellen. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door franswon 18 October 2017, 15:23

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Koen Langeland,

Heb je wel verbinding met een netwerk? Als dat niet zo is laat dan je toestel even naar netwerken zoeken, doe dit bij voorkeur niet tijdens een autorit of treinreis, je toestel moet eerst verbinding maken met een mast van een provider die een roaming-overeenkomst heeft met KPN/Simyo.
De eerste keer duurt dat soms even, als je dan jezelf met redelijk hoge snelheid verplaatst krijgt je toestel de tijd niet om zich te registreren bij een mast.

Start nadat je verbinding hebt eventueel je toestel opnieuw op.

Je schrijft dat je via de app bellen in het buitenland hebt aangezet, ik neem aan dat je bedoelt in Mijn Simyo, controleer voor alle zekerheid of het daar goed staat.

Als dit nog niet werkt na bovenstaande stappen dan kan een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Laat je even weten of het gelukt is?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Koen,
'
Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat het niet lukte om te bellen/sms'en vanuit het buitenland! Ik zie inderdaad dat je buitenland-optie netjes aan hebt staan. Ik zie intussen ook dat je wel hebt gebeld en ge-sms't hebt vanuit Spanje! Kan ik daaruit opmaken dat alles werkt?

Zo ja, wil je vertellen wat voor jou de oplossing bleek te zijn?

@ Frans, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Beste franswon, ik heb vergelijkbare problemen en al vele opties uitgeprobeerd. Het lukt echter nooit. Volgens mijn iPhone zou er een SIM-lock op zitten. En dat is niet zoals het moet zijn. Kun je eenmoderator vragen de buitenlandoptie op mijn simkaart te resette? Ik ga over 2 weken weer op vakantie, dus ik zou erg blij zijn als ik dan eens zou kunnen bellen.Vast hartelijk bedankt.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Dawin,

Als er een simlock op je iPhone zit dan zal de Simyo simkaart het helemaal niet doen.
Dus als het alleen het bellen in het buitenland het probleem is en de rest het wel doet dan is er geen sprake van een simlock.
Staat bellen/gebeld worden in het buitenland wel aan op Mijn Simyo?
Als dit aanstaat en het bellen lukt niet dan zal een moderator, zodra zij/hij dit leest je simkaart een reset geven.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Dawin,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat je telefoon aangeeft dat er een simlock aanwezig is. Zoals franswon aangeeft zou je simkaart het dan helemaal niet moeten doen. Als dit zo is dan kunnen wij daar helaas niks aan doen. Je kan dan het beste naar een telefoonwinkel gaan om daar te vragen of de blokkade opgeheven kan worden. Werkt je simkaart wel naar behoren in Nederland?

Ik heb een reset op je simkaart uitgevoerd. Zet je telefoon een kwartiertje uit om deze te voltooien. Ik hoor graag of internet het over 2 weken wel doet 🙂

Groetjes,
Niels
Hallo Franswon en Niels,

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Over twee weken laat ik je weten of alles nu werkt zoals het hoort!

Prettige dagen en nogmaals bedankt!

Dawin
Reputatie 7
Badge +10
Hi Dawin,

Dank voor je terugkoppeling! 🙂 We kijken het even aan.

Tot dan!

Groetjes,
Jihane

Reageer