.

Beantwoord

Bel plafond of waarschuwings sms

  • 26 August 2012
  • 17 reacties
  • 1507 Bekeken

Hallo dan,
Bestaat er een mogelijkheid om een soort bel plafond of een sms te ontvangen als ik bijna aan mijn aantal bel minuten zit.
Dit was in eerste instantie de reden dat ik klant werd bij de voorganger Tringg.
Wil best wel betalen voor deze service ben namelijk erg tevreden met Simyo.

Groet van Jeroen
icon

Beste antwoord door Natascha 27 August 2012, 10:28

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

17 reacties

Badge +6
Beste Jeroenvi,

Welkom op het forum!
Het is helaas niet mogelijk om een belplafond in te stellen bij Simyo. Je kunt je verbruik dagelijks bekijken via je persoonlijke pagina.
Dit topic is nu 6 jaar oud.
Bestaat er in de app een manier om een alert te genereren bij overschrijding van x-minutengrens?
Groet Maarten
Reputatie 7
Badge +10
Hi Maarten,

Helaas niet! Het is nu wel mogelijk om minuten bij te kopen zodra je bundel op is. Je betaalt dan € 2,- voor 50 minuten. Maar een waarschuwing wanneer je belbundel op is, is er niet.

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane
Ja, dank voor je antwoord, ik heb nog een vraag.
Komt die alert-mogelijkheid er ooit nog? Of, als er behoefte aan is, zou het uit klantvriendelijkheid ingebouwd kunnen worden.
Het kan niet lijkt me iets te makkelijk.
Groet,
Maarten
Reputatie 7
Badge +10
Hi Maarten,

Goed dat je dit zo aanstipt 🙂 Voorlopig staat het niet op de agenda, maar daar kan natuurlijk van alles aan veranderen! Ik stuur je een berichtje met meer informatie over nieuwe ideeën en vooruitgang.

Groetjes,
Jihane

Beste Simyo,


Ik ben al een lange tijd een tevreden klant bij jullie. Er is één ding waar jullie echt slechte service bieden. Dat is bij het bijhouden van en buiten je bundel bellen. Er wordt al vele jaren door jullie klanten gevraagd om een alarm sms te krijgen als je bel te goed bijna op is, net zo als voor data op een telefoon ingesteld kan worden.

Er komen allerlei vage antwoorden op, zoals:

  • Dit is technisch niet mogelijk (wat pure onzin is);
  • Het is niet nodig want je kan zelf zien hoe lang je gebeld hebt en je kan dat af trekken van je bel tegoed.
  • Dat je met zo'n alarm melding de verantwoordelijkheid bij de provider wilt leggen en niet zelf de verantwoordelijkheid wilt nemen. Je kan immers je verbruik zien in de Mijn Simyo app. Dit klopt wel alleen is dit absoluut geen alarm functie.
  • We bieden goed kopen abonnementen aan

 

Kortom, al jullie antwoorden op deze forum vragen komen zeer klant onvriendelijk over. Het komt over van “deze functie willen we niet hebben want we verdienen heel veel geld aan mensen die ongemerkt buiten hun bundel bellen. Een maand abonnement van € 11,-  en dan 60 of 70 euro bijbetalen is dikke winst”.

Gaan jullie nu op dit punt pas echt klantvriendelijk worden als jullie door de wet gedwongen worden om dit toe te passen?

Met vriendelijke groeten,

Frank

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey FrankvK,

 

Welkom op het Simyo forum! Ook bedankt dat je de tijd hebt genomen voor je uitgebreide feedback 😊 

Het is technisch inderdaad niet mogelijk omdat wij afhankelijk zijn van de techniek van de netwerkhouder. Die heeft niet iets soortgelijk en omdat het niet ons netwerk is, kunnen wij dit niet inbouwen. Wij versturen wel e-mails met waarschuwingen als je meer dan 80% van je belbundel hebt bereikt om dit te omzeilen. Ook hebben wij de prijzen voor onbeperkt bellen flink omlaag gegooid. Verder willen wij natuurlijk tevreden klanten. Wij zijn niet voor niets al 18+ de allerbeste bij de Consumentenbond. Snel centen verdienen door onze trouwe klanten te laten schrikken met een hoge factuur is dan ook niet in ons voordeel.

Verder hopen wij dat iemand één keer in de week de app bekijkt. Op die manier weet je waar je aan toe bent. Want ook de waarschuwingen per e-mail en sms worden soms over het hoofd gezien. De Mijn Simyo app is daarom de allerbeste stok achter de deur om geen hoge kosten te maken. Wij zijn wel altijd bezig met hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. De waarschuwingen per e-mail en de nieuwe lage prijs voor Onbeperkt bellen zijn daar onderdeel van.

Ik stuur je feedback in ieder geval door naar mijn collega's die erover gaan.

 

Mooie dag nog!

Ouael

 

Ik heb vandaag 31 juli om 11:23 uur meer dan 80% van mijn belbundel verbruikt dit geeft de app aan.
Binnen welk tijdsbestek kan ik de mail verwachten, oké ik weet dat morgen de nieuwe bundel in gaat.

Reputatie 7

Ik heb vandaag 31 juli om 11:23 uur meer dan 80% van mijn belbundel verbruikt dit geeft de app aan.
Binnen welk tijdsbestek kan ik de mail verwachten, oké ik weet dat morgen de nieuwe bundel in gaat.

Er wordt geen mail gezonden. Wel wordt bij 80% en bij 100% een SMS gezonden.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb vandaag 31 juli om 11:23 uur meer dan 80% van mijn belbundel verbruikt dit geeft de app aan.
Binnen welk tijdsbestek kan ik de mail verwachten, oké ik weet dat morgen de nieuwe bundel in gaat.

Er wordt geen mail gezonden. Wel wordt bij 80% en bij 100% een SMS gezonden.

Ik geloof dat waarschuwings-SMSjes alleen bij dataverbruik werden verstuurd. Bij de bel/SMS bundel mag je zelf gewoon opletten dat je niet te veel verbruikt. Dat is ook gemakkelijker bij te houden dan MBs.

Bedankt voor jullie reacties maar wat halen jullie uit het bericht van Ouael boven mijn bericht? 

Reputatie 7

Ik heb vandaag 31 juli om 11:23 uur meer dan 80% van mijn belbundel verbruikt dit geeft de app aan.
Binnen welk tijdsbestek kan ik de mail verwachten, oké ik weet dat morgen de nieuwe bundel in gaat.

Er wordt geen mail gezonden. Wel wordt bij 80% en bij 100% een SMS gezonden.

Ik geloof dat waarschuwings-SMSjes alleen bij dataverbruik werden verstuurd. Bij de bel/SMS bundel mag je zelf gewoon opletten dat je niet te veel verbruikt. Dat is ook gemakkelijker bij te houden dan MBs.

Sorry @Groentjuh en @Slh69, ik heb te snel over belbundel gelezen. Inderdaad wordt hiervoor geen SMS’je gezonden bij overschrijding ervan. Dit omdat de kosten van bellen en het buiten de bundel gaan ervan ‘overzichtelijker’ zijn.

Bedankt voor jullie reacties maar wat halen jullie uit het bericht van Ouael boven mijn bericht? 

 

Reputatie 7

@Slh69 Ik begrijp je opmerking niet. Misschien kun je aangeven wat voor jou niet duidelijk is? Dan kunnen we proberen daar een antwoord op te geven.

Ik haal uit het bericht van Ouael dat als je belbundel voor meer dan 80 procent verbruikt is dat je dan een mail ontvangt.

Reputatie 7

@Slh69 Ik snap je! En ik snap de opmerking van @Ouael niet ;). Ik wist niet van het bestaan af. Ik zelf ben niet zo veel-beller en heb in de regel meer dan genoeg aan mijn belbundel. Wel heb ik eens wel meer dan mijn bundel gebeld, waarbij ik (ook) geen e-mail ontving bij 80% verbruik.

 

@Ouael , @Simyo Kunnen jullie hier op reageren?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi slh69,

 

Sorry voor de onduidelijkheid! Mijn collega Ouael was denk ik nog even in de war, we hebben namelijk een tijdje in de corona pieken wel een mail verstuurd wanneer je 80% van je belbundel verbruikte. Dit doen we inmiddels niet meer, omdat dit makkelijk zelf bij te houden is in je toestel en in Mijn Simyo. Je ontvangt over je internetbundel altijd een sms wanneer deze 80% en 100% verbruikt is.

 

Nogmaals excuus voor de verwarring!

 

Bedankt voor de hulp mannen!

 

Groetjes,

Daisy