.

Beantwoord

Amper tot geen bereik als internet in NL uit staat. Hoe kan dat?

  • 21 November 2019
  • 73 reacties
  • 2081 Bekeken

Zodra ik op op MijnSimyo internet in Nederland uit zet en mijn toestel herstart heb ik amper geen tot geen  bereik meer. Mijn 2e simkaart (zelfde netwerk) heeft vol bereik. 

 

Zodra ik internet in Nederland weer aanzet, heb ik na herstarten weer volledig bereik. 

 

Hoe kan dit?

 

 

icon

Beste antwoord door Bas 22 November 2019, 16:05

Bekijk originele reactie

73 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hey @ Ray,

 

Dat is toevallig! Ik heb de afgelopen dagen ook al een  in de lappenmand gezeten. :sneezing_face:

 

Het internet kun je inmiddels wel weer uitzetten. 

 

Ik heb in de tussentijd nog geen reactie mogen ontvangen van de Netwerk Specialist, dus ik heb ze nog een mail gestuurd. Als ik morgen in de loop van de middag geen reactie heb gehad neem ik weer contact met ze op!

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Beterschap @Tessanne mocht je nog niet (helemaal) opgeknapt zijn.

 

Optie staat inmiddels weer uit. Merkte het direct met het bereik. Duurde ook vrij lang na herstarten alvorens ik iets van verbinding had.  

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

Bedankt! Ik ben vooral nog flink verkouden, maar daar kom ik ook wel weer overheen. ;)

 

De netwerkspecialist heeft mij vanmiddag terug gemaild. Zij geven aan dat ze zich op dit moment ook achter de oren krabben. Uit het onderzoek blijkt dat zij echt niets kunnen vinden op het netwerk en ook niet op jouw aansluiting. Ze geven aan dat het toch echt lijkt op een toestel/sim probleem.

 

Ze gaven als laatste optie om nogmaals een kruistest uit te voeren, maar dan met weer een ander toestel. Ook al heb ik aangegeven dat je al eens een kruistest hebt uitgevoerd.

 

Mogelijkheden om een oplossing te vinden lijken steeds schaarser te worden na deze reactie van de Netwerk Specialist.

 

Groetjes,

Tessanne 

Hoi @Tessanne 

 

Bedankt voor je inzet in deze. Ik ben niet van plan om wederom een test uit te gaan voeren waarvan we weten dat het toch geen nieuwe feiten aan het licht brengt. 

Ik heb reeds vele testen gedaan en had al verwacht dat het uiteindelijke antwoord "mijn telefoon" zal zijn. Ondanks de vele testen. 

Het is voor mij heel simpel. Zodra de optie aan staat zit ik op het 4G netwerk. Ik heb dan goed / volledig bereik. 

Staat de optie uit, dan zit ik op het UMTS netwerk en heb ik weinig tot geen bereik. Het is voor mij duidelijk dat daar dan het probleem zit, het UMTS netwerk dus. 

Ik heb niet zo'n hoge pet op van die figuren van KPN. Het is niet het eerste topic waar ze geen antwoord op hebben. Althans niet een antwoord waar je iets mee kan. Zelfs met m'n aansluiting thuis heeft KPN de boel verkloot en moest XS4ALL, waar ik klant ben, hemel en aarde bewegen om tot een oplossing te komen. 

Het is jammer want met Simyo heb ik geen probleem. 

 

Edit:Toch nog even getest zonder de simkaart van XS4ALL in al mijn telefoons. Op het UMTS netwerk(internet in Nederland staat dus uit) is het bereik gewoon weinig tot niks. Het ligt dus aan al mijn telefoons blijkbaar.. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

Geen dank! Ik doe het graag en ben net als jij erg benieuwd naar de oorzaak van dit probleem. 

 

Jammer om te horen dat de ervaringen met KPN niet super zijn! In veel gevallen bieden zij goede hulp en een juiste oplossing, alleen soms (in dit geval) blijkt het toch buiten hun kennis/mogelijkheden te liggen om uit te zoeken wat er precies aan de hand is.

 

Ik heb het er toch niet bij laten zitten en heb na nog eens navragen het toch voor elkaar gekregen dat ze VoLTE bellen uit hebben geschakeld voor de aansluiting (terwijl ze zeiden dit niet te doen). Omdat ik graag wil weten welke uitkomst dit heeft. 

 

Je kunt de telefoon waar het Simyo simkaartje nu in zit een keertje uitschakelen en weer aanzetten. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Toch gelukt via een omweg

Hoi @Tessanne goedemorgen,

 

Volte uit bij KPN maakt geen verschil. Heb echter ook geen HD bellen meer. Ook zag ik dit bij Simkaart status ( zie bijlage)

 

Edit: bijlage wordt niet toegevoegd. 

@Tessanne 

 

Zojuist met iemand van KPN gesproken. Hij neemt contact op met je voor de details en wat hij precies wilt gaan doen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hey @ Ray,

 

Ik kreeg net een mail binnen van de Netwerk Specialist, ze gaf aan dat ze contact met jou heeft opgenomen.

Ze gaan verdere testen doen en zullen daarover contact met jou houden. Zodra er een uitkomst is, dan hoor ik dat ook via de mail!

 

Ik sta natuurlijk wel altijd klaar om te helpen mocht dit nodig zijn! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

Update van mij.

 

Gisteren weer gebeld door KPN. Kreeg het verzoek om het voorkeursnetwerk op 3G te zetten. Na het weekend hebben we weer contact. Maar kan nu al mededelen dat dit weinig tot geen verschil maakt. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ray, 

Bedankt voor de update! 

Wat vervelend dat we dit maar niet kunnen fixen. Ik hoop dat onze netwerkspecialisten er maandag nog wat zinnigs over kunnen zeggen. 

Laat je ons weten wat eruit komt? 

Groetjes, 
Bas

Uiteraard @Bas maar @Tessanne heeft ook (mail)contact met die man van KPN dus hij zal haar ook wel voorzien van updates.. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ray,

 

Dank je wel voor je update! Dan wachten wij dat af.

 

Groetjes,

Ouael

Zojuist weer gesproken met KPN. Afgesproken dat we komende dagen doorgaan met monitoren. Morgen heeft hij nog een afspraak met een andere specialist. 

 

Wordt vervolgd. 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Thanks voor de update! Ik krijg van de Netwerk Specialist geen updates, maar alleen een mail met de uitkomst van het onderzoek. 

 

Goed om te horen dat ze actief bezig zijn met jouw probleem! :relaxed:

 

Groetjes,

Tessanne 

Ik heb morgen wederom contact.

 

Op zijn verzoek internet in Nederland aangezet. Ook vroeg hij m'n APN aan te passen. Maar beide simkaarten gebruiken dezelfde APN dus dat gaat niet. Deze en nog wat andere bevindingen zal ik morgen middag weer bespreken met de Netwerkspecialist. 

Reputatie 7
Badge +6

Hey @ Ray,

 

Voor de zekerheid heb ik een extra bundel van 1000MB toegevoegd aan je aansluiting zodat je geen extra kosten buiten de bundel gaat maken omdat het internet aan staat. Deze moet je uiteraard eerst nog even activeren. 

Als ik nog ergens bij kan helpen, laat je het weten?

 

En natuurlijk bedankt voor de update! 

 

Groetjes,

Tessanne

Hey @Tessanne 

Bedankt voor de 1GB bundel. Ik pak hem nog even niet uit maar bewaar hem nog even.

Ik ben achter nog een probleem gekomen wat weer in gemeld door de Hoofd BHV op mijn werk bij de leverancier van deze app. Deze app wordt namelijk door onze BHV en Calamiteiten team gebruikt voor oproepen. Sinds ik 2 simkaarten gebruik kwamen de melding niet helemaal correct bij mij binnen. Je krijgt naast een sms ook een melding vanuit de app zelf en dat is een luid alarm en dat laatste lijkt niet te werken met 2 simkaarten in het toestel. Want nu heb ik gisteren de XS4ALL simkaart uit het toestel gehaald en laat ik alles lopen via de Simyo simkaart en prompt kregen we vanmorgen een melding en kreeg ik naast een sms ook een luid alarm te horen. 

Ik heb hier melding van gemaakt bij de Hoofd BHV hier maar voorlopig ga ik weer enkele van jullie simkaart gebruik maken. Ik heb gisteren ook weer 2GB geactiveerd op MijnSimyo. 

Deze en eerdere bevindingen ga ik vanmiddag weer bespreken. Ook ga ik vragen of 4G weer geactiveerd kan worden. 

 

Groetjes.. 

 

 

@Tessanne 

 

Gesproken met KPN. Het bovenstaande verhaal over die alarmering app. neemt hij zeer serieus. Afgesproken dat we voor nu deze casus sluiten, hij gaat jouw vragen of 4G weer aangezet kan worden en ik blijf voorlopig maar 1 sim gebruiken in dit toestel. 

 

Ook jij bedankt voor alles in deze ingewikkelde casus. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @ Ray,

 

Jeetje wat goed dat je daar achter bent gekomen! Dat je de meldingen van die app correct binnen krijgt is natuurlijk heel erg belangrijk. 


De 4G op de aansluiting staat gewoon aan zover wij kunnen zien, dus ik heb de Netwerk Specialist gevraagd wat ze precies bedoelen. Waarschijnlijk gaat het over de VoLTE die uit is gezet, maar dit kunnen zij alleen weer aanzetten. 

Hierover hoor je later meer! 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

PS: Graag gedaan! :grin:

@Tessanne 

Ik heb sinds ik weer Internet aan heb gezet enkel 3G / H+.

Volgens de persoon die ik heb gesproken en die jou mailt is Volte zinloos op mijn aansluiting omdat mijn telefoons toch niet worden ondersteund. Maar ik vermoed dat ze iets teveel uit hebben gezet. 

Alles terug naar het "oude" lijkt mij het beste. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

Dat snap ik! Daarnet kreeg ik een mailtje dat de blokkade voor 4G internet door de Netwerk Specialist is opgeheven. 

Alles zou dus weer naar behoren moeten werken!

 

Groetjes,

Tessanne 

Yes doet het

 

Thnx 😊

Reputatie 7
Badge +6

Super! Graag gedaan! :D

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer