.

Beantwoord

Alleen noodoproepen direct voicemail. Waar komt dat door?

  • 30 September 2015
  • 7 reacties
  • 468 Bekeken

Badge
Goedemiddag,

De laatste tijd krijg ik van degenen die mij proberen te bereiken te horen dat ze direct de voicemail krijgen.
Wanneer ik mijn telefoon vergrendeld heb en klik op de telefoon om te ontgrendelen zie ik het netwerk (soms?) verschieten van "Alleen noodoproepen" naar "simyo". Wanneer ik vrienden vraag opnieuw te bellen en ik de telefoon ontgrendeld heb, lukt het vaak wel om mij te bereiken, maar zodra de telefoon geblokkeerd is volgens mij niet.
Ik weet niet of het te maken heeft met een instelling van Sony Xperia Z3 of dat het te maken heeft met het netwerk van Simyo.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Groeten,
Laura
icon

Beste antwoord door Tiury 1 October 2015, 11:06

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi laura2402,

Wat onhandig dat je bereik weg lijkt te vallen, waardoor je onbereikbaar bent voor je vrienden. Daar moeten we gauw iets aan doen! Het lijkt erop dat je simkaart geen goed contact heeft met je telefoon.

Ik ben in dit geval benieuwd naar een paar dingen:

- Heb je dit overal of altijd maar op één locatie?
- Heeft je Simyo simkaart dit ook in een andere telefoon?
- Heeft je telefoon dit ook met een ander simkaart?
- Staat de netwerkselectie op automatisch of op handmatig?

Alvast bedankt voor je reactie 🙂. Dan kan ik het meteen verder voor je onderzoeken.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury,

Bedankt voor je reactie.
- Dit is volgens mij overal zo.
- Ik weet niet of mijn Simyo simkaart dit in een andere telefoon heeft, dat zou ik dan eerst moeten proberen, maar dit wordt lastig aangezien het heel erg wisselt. Dan zou ik dus mijn Simkaart voor een langere tijd bij iemand anders in de telefoon moeten doen, lijkt mij wat omslachtig.
- Mijn telefoon had dit eerder niet, dus denk niet dat het aan de telefoon ligt.
- Deze staat op automatisch.

Groeten,
Laura
Reputatie 6
Badge +10
Hoi laura2402,

De twee vragen die het meest nuttig zijn voor ons om te onderzoeken waar het probleem ligt, heb je helaas nog niet kunnen beantwoorden. Zou je dit alsnog je simkaart in een andere telefoon willen testen en een andere simkaart in jouw telefoon?

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury,

Zojuist simkaart met mijn collega gewisseld voor ongeveer een uur. Ik heb nu een Vodafone kaart erin zitten en zie 'm geen een keer overspringen van Alleen noodoproepen naar Simyo, maar de Simyo kaart bij mijn collega's telefoon lijkt nu ook gewoon te werken. Misschien is het de combinatie van telefoon en simkaart? Ik heb werkelijk geen idee.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi laura2402,

Bedankt voor je snelle reactie! Het kan inderdaad de combinatie simkaart en telefoon zijn. Weet je wat we doen? Ik stuur je meteen een nieuwe simkaart toe 🙂. Die ontvang je met ongeveer 2-3 werkdagen. Ik hoor heel graag van je of dit het probleem heeft opgelost.

Groetjes, Tiury
Badge
Hartelijk dank voor je snelle reactie en handelen.
Ik zie de sim-kaart dan tegemoet.

Groeten,
Laura
Reputatie 4
Badge +10
Hoi laura2402,

Graag gedaan. We horen graag van je of het probleem hiermee is verholpen 🙂

Reageer