.

Beantwoord

Alle nummers onbekend. Hoe kan dat?

  • 18 March 2019
  • 21 reacties
  • 4517 Bekeken

Reputatie 1
Sinds kort worden alle inkomende telefoontjes op mijn Xiaomi Redmi Note 5 Pro weergegeven als 'Onbekend', dus ook zonder telefoonnummer erbij. Dit was hiervoor nooit het geval en ik heb geen recente updates geïnstalleerd die iets zouden kunnen hebben veroorzaakt. Voor de duidelijkheid: het gaat niet om bellers die hun nummer verbergen. Alle contacten die gewoon in mijn contactenlijst staan worden weergegeven als 'onbekend' Ik kan dus zelfs niet herkennen dat mijn moeder mij belt.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Jihane 19 March 2019, 14:45

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Dorus,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat een merkwaardig probleem! Weet je zeker dat de bellers hun nummers niet verbergen?

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee worden je instellingen vernieuwd op 't netwerk. Ik raad je aan om ondertussen een 'hard reset' van je toestel te doen, door je simkaart eruit te halen en een kwartier eruit te laten. Daarna kun je je simkaart weer in je toestel plaatsen. Probeer je dan nog 's gebeld te worden door een nummer dat niet afgeschermd is? Werkt het nu wel?

Ik ben benieuwd!

Tot snel,
Jihane
Reputatie 1
Hallo Jihane,

Bedankt alvast voor je hulp! Helaas heeft het niet gewerkt.
Heb je nog andere ideeën die ik zou kunnen proberen?

Ik weet echt zeker dat niet iedereen die mij belt zijn/haar nummer verbergt, dus het probleem moet echt aan mijn kant liggen.

Groeten,
Dorus
Hoi @dorusboomen,

Ik lees dat je geen updates heb gehad of zelf iets hebt aangepast. Toch wil ik iets vragen om na te gaan.

1. Open bel app 📞

2. Open in die app de instellingen.

3. Bij mijn toestel moet ik vervolgens op Beller-ID en Spam aanklikken. Kun je kijken of je iets ziet staan met beller-ID? Indien ja, dan open en controleren of dit aanstaat.

4. Eventueel aanzetten en testen.

Hoor graag van je.
Reputatie 1
Hallo Ray,

Bedankt voor het meedenken!
Ik heb al uitgebreid in de instellingen van de telefoon app gezocht, zonder resultaat.
Ook heb ik al geprobeerd om via Instellingen > Applicaties > Telefoon app, de data van de app te verwijderen, maar ook dit werkte niet.
- Verwijderd -
Hoi @dorusboomen

Ik heb al uitgebreid in de instellingen van de telefoon app gezocht, zonder resultaat.


Je bedoelt dat je de instellingen niet kan vinden? Ik heb namelijk gevonden waar je het in dat geval wel kan vinden.



Ook heb ik al geprobeerd om via Instellingen > Applicaties > Telefoon app, de data van de app te verwijderen, maar ook dit werkte niet.


Systeem apps kun je ook niet verwijderen, behalve de updates.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Dorus,

Even aanvullend op Ray: kun je op jouw telefoon naar instellingen gaan en bovenin de zoekbalk 'ID' intypen? Als het goed is komt 'Caller ID' naar voren. Als je daar op klikt kun je 'show number' kiezen. De originele locatie van deze instelling is Settings > Systemapps > Caller ID.

Laat je weten of dit lukt? Ik hoor 't graag :)

Groetjes,
Lu
@Lu. en @Ray
Beller-id gaat toch over het eigen nummer tonen in uitgaande oproepen? Probleem is ingaande oproepen.

@dorusboomen
Doe eens de kruistest. Jouw sim andere telefoon en andersom. Wat komt daaruit?
Nee @Friesian

Het gaan om inkomende ID.

Die instelling die jij bedoelt staat ergens anders in het menu (bij mij bij aanvullende instellingen).

Omdat Xiaomi een eigen schil over Android heeft is hun menustructuur heel anders. Die @Lu. schreef had ik ook gevonden. Maar wilde eerst voor de duidelijkheid weten of TS überhaupt de instellingen wel kon vinden / reeds had gevonden.
Zo ziet het er bij mij uit.
Hoorntje, instellingen, geavanceerde instellingen.
Iets anders zie ik niet.

Reputatie 1
Hoi @dorusboomen


Ik heb al uitgebreid in de instellingen van de telefoon app gezocht, zonder resultaat.
Je bedoelt dat je de instellingen niet kan vinden? Ik heb namelijk gevonden waar je het in dat geval wel kan vinden.


Ik heb de instellingen wel gevonden, maar het werkte niet. Excuus, onduidelijk van me.



Ook heb ik al geprobeerd om via Instellingen > Applicaties > Telefoon app, de data van de app te verwijderen, maar ook dit werkte niet.
Systeem apps kun je ook niet verwijderen, behalve de updates.


Ik bedoel ook alleen de data van de app, niet de app zelf.


Inmiddels heb ik mijn telefoon gereset en geüpdatet maar Android Pie, maar weer geen oplossing van het probleem.
Ik zal binnenkort een kruistest doen, bedankt voor dat idee!
Toch nog een vraagje. Toevallig een update gehad vlak voor dit probleem ontstaan is?

Ik lees net een soortgelijk probleem van een Nokia gebruiker sinds hij een update heb gehad. Als dat het geval is kun je het beste contact opnemen met Xiaomi.
Reputatie 1
Dat moet dan een hele onopvallende update zijn geweest, want ik ben behoorlijk overtuigd van niet! Ik zal eens kijken of xiaomi een vergelijkbaar forum heeft.
Reputatie 1
@Friesian Ik heb de kruistest gedaan door mijn simkaart met die van iemand anders om te wisselen. Resultaat was dat als ik de telefoon van mijn vriendin met mijn simkaart erin belde, er gewoon een nummer in beeld kwam, en andersom ook. Beide kanten op deed hij het dus prima. Toen ik weer de simkaart in mijn eigen telefoon deed, kwam het probleem weer terug en stond de oproep als onbekend aangegeven.

Mijn ideeën zijn nu echt op, ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.
Je hebt met de test de 3 factoren geanalyseerd, telefoon, simkaart en netwerk getest, de telefoon blijft probleem. Ik zou een bezoek brengen aan een telefoonspeciaalzaak en daar mijn licht opsteken. Laat ze meekijken naar wat de beste oplossing is.

Wat Jihane noemt is geen harde reset maar een soft reset. Een echte harde reset gebeurt met de knoppen.
Reputatie 1
@Friesian Ik heb inderdaad die 3 dingen geanalyseerd, maar telefoon is blijkbaar ook geen probleem, want met een andere simkaart deed hij het prima. Ik weet inderdaad wat een harde reset is en dat heb ik ook al meerdere malen gedaan.
Maar juist omdat jouw telefoon met die simkaart problemen geeft is het goed om mee te kijken. Je weet nooit wat daaruit kan komen als oplossing...
Reputatie 1
Het is inderdaad zeker het proberen waard. Ik zal laten weten wat er uit komt!
Reputatie 1
Het probleem is opgelost!
Blijkbaar lag het aan 4G bellen. Dit stond wel ingeschakeld (hoe dat gebeurd is weet ik niet) terwijl mijn telefoon hier niet geschikt voor is. Nu staat het uit en is alles weer normaal.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Zo zie je maar weer.🙂

Fijn dat het is opgelost. Bedankt voor de terugkoppeling.!😎
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Dorusboomen en natuurlijk de rest!

Wat fijn om te zien dat het probleem uiteindelijk opgelost is!

Wat gek dat dit met VoLTe (4G bellen) te maken heeft had. Deze optie hebben we pas enkele weken. Dit soort problemen zijn voor ons dus ook erg nieuw. Maar in ieder geval goed om te weten dat er een oplossing voor is!

Bedankt iedereen voor alle hulp aan Dorusboomen!

Groetjes,

Kevin

Reageer