.

Beantwoord

Abonnement zonder bellen. Kan dat?

  • 25 January 2018
  • 14 reacties
  • 463 Bekeken

Omdat ik doof ben kan ik geen gebruik maken van een telefoon. (geen gesprekken voeren)
Om te communiceren met anderen maak ik dus alleen gebruik van tekstberichten (internet).
Met pre-pay gebruik ik mijn beltegoed voor het kopen van internetbundels dus dit is geen probleem.
Maar is het bij een sim only abonnement ook mogelijk om dit af te sluiten zonder de optie bellen/sms?

De goedkoopste bellen/sms optie is maar 7 euro, maar voor mij is het weggegooid geld.
Ook zou ik graag in het buitenland gebruik willen maken van het internet.

Mvg.
icon

Beste antwoord door Jihane 26 January 2018, 14:23

Bekijk originele reactie

14 reacties

Helaas is het bij een abonnement niet mogelijk om dat zonder bel/sms bundel te doen. Reden is dat het nummer daaraan gekoppeld is. De internetbundel is een optie zoals dat ook bij prepaid is.
Ja, maar bij prepaid wordt er niets van je beltegoed afgeschreven als je niet belt en kun je dus je bel tegoed gebruiken voor het kopen van internet bundels

Je moet bij een abonnement dus betalen voor iets wat je niet kunt gebruiken, raar voor deze tijd.
Ik zal toch niet de enige zijn die doof is.
Reputatie 7
Badge +6
Gezien jouw wensen geen belbundel en internetten in het buitenland, is het wijsheid om eens om je heen te kijken in telecomland.
In jou geval heeft simyo geen passende oplossing denk ik.
Badge
Begrijp je probleem volkomen. Maar met belbundel kan je ook sms en. Mijn kinderen hebben Apple mobiel en kreeg er ook 1 van hun. Was mooi verjaardagscadeau.
Nu sms ik gratis met kinderen en rest doe ik met Whats app. Belbundel gebruik ik dus voor sporadische sms’jes. Heb het wel over prepaid want abbonement is maar 1 maand. Prepaid onbeperkt mits1 telefoontje of sms’je per dacht 6 maanden.
Ja dat had ik al begrepen Marjan, maar 7 euro sms-en dat maak ik niet vol, ik bericht grotendeels met whatsap en messenger.
Ik heb nu prepaid en dat is voor mij het goedkoopst. Thuis en bij familie zit ik op WiFi en omdat ik niet kan bellen kan ik mijn beltegoed gebruiken voor internet buiten de deur. Als ik op vakantie ga naar het buitenland dan kan ik altijd nog een maand sim only proberen.
Beste Omageertje.

Persoonlijk vindt ik het nog altijd een slechte keuze van Simyo om bij prepaid geen internet mogelijk te hebben in het buitenland.

De keuze is uiteraard aan u, maar een maand sim only uitproberen levert u een hoop ongemak op wanneer u weer terugkeert naar prepaid. Een nieuwe simkaart is dan nodig, levertijd....

@Ron H
Jeetje, weer die vervelende mention.....

Persoonlijk zou ik het zoals Ron H al aangeeft eens oriënteren op een andere oplossing. Zoals ik het lees bent u het meest geholpen met als voorbeeld te geven een prepaid (onbeperkt) internetbundel welke niet alleen in Nederland gebruikt kan worden maar ook in de EU.

Dit.... sim only terug naar prepaid is verre van gemakkelijk.
De goedkoopste maand sim only met internet kost €15,- voor die prijs zou u meer dan 1 internet bundel prepaid kunnen hebben...

De andere mogelijkheid is of in buitenland wifi of een buitenlandse sim.

Suuk 6 met uw uiteindelijke keuze,
Het gaat er alleen om een goede overweging te maken met het hebben van een goed gevoel voor uzelf.

Friesian
Badge
OmaGeertje,
Denk dat het beste is te kijken naar je internet-verbruik per maand.
Verbruik je weinig dan is die aanbieder die reklame maakt met beltegoed meenemen erg goed.
Heeft 2 prepaid soorten. Bij de 1e is bellen en de andere berichten goedkoper, maar heeft ook kleine internetbundels.
Of je kijkt naar wat verbruik ik nu aan internet en gaat naar internetaanbieder met gratis bellen en onbeperkt sms en. Maar die heeft alleen grote internetbundels.

Jammer he zo n uitzoeken dat je geen pre paid internet in het buitenland hebt, want eigenlijk is het systeem van Simyo prima (als het goed werkt).
Beste Marjan de 1e, doel je op Telfort?

Misschien is het minder moeilijk dan het lijkt@Omageertje

Omdat u vooral Messenger, Whatsapp gebruikt, tekstberichten geen bellen, zult u geen erg grote belbundel en internetbundel nodig hebben.

2 maanden meenemen van belbundel en internetbundel zult u niet nodig hebben.


Met een 500MB bundel voor internet of onbeperkt bijvoorbeeld, prepaid sim. Er zijn tal van goede aanbieders waarbij WEL internet in het buitenland gebruikt kan worden

(@Simyo
Dat Simyo er, oneerbiedig gezegd, voor kiest om wat betreft internet buitenland prepaid mensen in de kou laat staan vindt ik jammer.

De beste telecomprovider en dan bij prepaid geen mogelijkheid tot aanbod internet buitenland is in mijn optiek onbegrijpelijk en jammer als keuze.
Ik stel voor dat @Omageertje deze pagina leest. Simyo word niet genoemd. Maar wel 4 grote providers. 🙂
@Ray
Volgens mij ben je de pagina met PROVIDERS vergeten.☺️
Badge
@Friesian Telfort heeft mooie prepaid want daar hebben we het aldoor over. Dat hij adverteert met beltegoed meenemen was omdat ik geen namen wou noemen.
2 soorten prepaid en diverse kleine internetbundel die van prepaid tegoed afgaan.
Met ook nog in winkel beltegoed kunnen kopen. Dus onderweg ook altijd bereikbaar.
Belminuten (en data) meenemen naar nieuwe maand geldt alleen voor sim only, niet prepaid.
Was net wakker @friesian..

Dus hierbij alsnog :D
https://www.sim-only-internet.nl/alleen-data/
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Omageertje en alle mee-denkende Forum users,

Goed dat je dat deze vraag stelt. Het klinkt alsof een Prepaid-aansluiting dan het beste bij jouw wensen past. Dat gezegd hebbende, kun je met een Prepaid inderdaad niet internetten in het buitenland. Dat komt in de toekomst wellicht nog, maar voorlopig staat dat niet op de agenda. Sorry!

Een Sim Only aansluiting is verder geheel gebouwd op de belbundel. Die vormt de basis. Daarna kun je allerlei dingen toevoegen, zoals een internetbundel of 4G-internet. Maar in principe gaat het echt om het bellen. Ik begrijp volledig dat jij daar niets aan hebt, maar de structuur is dus niet echt aan te passen.

Ik ben dus bang dat als beide vormen van een Simyo aansluiting (Prepaid en Sim Only) niet voor jou werken, het misschien beter is als je even rondkijkt. Uiteraard wil ik het liefst dat je bij ons blijft, maar nóg belangrijker is dat je gelukkig bent met de provider die je hebt.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Marjan, Friesian, Ron H en Ray, bedankt voor het meedenken allemaal1

Groetjes,
Jihane

Reageer