Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

1233 U heeft een Voicemailbericht, maar voicemail staat uit?


Badge +4
Vandaag ontvangen:  "1233 U heeft een Voicemailbericht"  enz.
Ik heb Voicemail NIET actief.  Rara !
Waarom krijg ik dit bericht en hoe te handelen ?
icon

Beste antwoord door Friesian 13 mei 2014, 20:26

Hallo Frenske.



Er zijn 2 opties.



Je gaat naar mijn simyo, instellingen en simkaart.

Daar zie je voicemail staan met uitleg als je het woordje voicemail aanklikt.

Bel naar.

12339 is uitzetten door jou.

12331 is aan.



Het lijkt er op dat voicemail al aanstaat.🆒



Of

Je laat regelen dat een moderator je voicemail definitief uit laat zetten.

Uit is dan ook echt uit.



Je kunt dus w88 op reactie van moderator, of aangeven dat je voicemail uit wilt hebben permanent.



Groet,

Friesian.
Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +4
Vandaag ontvangen:  "1233 U heeft een Voicemailbericht"  enz.
Ik heb Voicemail NIET actief.  Rara !
Waarom krijg ik dit bericht en hoe te handelen ?


Vanavond voor een 2e keer een dergelijk bericht ontvangen. Het lijkt er op dat Simyo me er toe wil bewegen de voicemail aan te zetten. DIT WIL IK NIET !!!

/Frenske
Hallo Frenske.

Er zijn 2 opties.

Je gaat naar mijn simyo, instellingen en simkaart.
Daar zie je voicemail staan met uitleg als je het woordje voicemail aanklikt.
Bel naar.
12339 is uitzetten door jou.
12331 is aan.

Het lijkt er op dat voicemail al aanstaat.🆒

Of
Je laat regelen dat een moderator je voicemail definitief uit laat zetten.
Uit is dan ook echt uit.

Je kunt dus w88 op reactie van moderator, of aangeven dat je voicemail uit wilt hebben permanent.

Groet,
Friesian.
Badge +4
Hallo Frenske.

Er zijn 2 opties.

Je gaat naar mijn simyo, instellingen en simkaart.
Daar zie je voicemail staan met uitleg als je het woordje voicemail aanklikt.
Bel naar.
12339 is uitzetten door jou.
12331 is aan.

Het lijkt er op dat voicemail al aanstaat.🆒

Of
Je laat regelen dat een moderator je voicemail definitief uit laat zetten.
Uit is dan ook echt uit.

Je kunt dus w88 op reactie van moderator, of aangeven dat je voicemail uit wilt hebben permanent.

Groet,
Friesian.


Hoi Friesian,
Ofschoon mijn voicemail UIT zou moeten staan heb ik 12339 maar eens aangeroepen in afwachting of dat wat helpt.

Bedankt en grtn, Frenske
hoi ik heb dus precies het zelfde probleem, mijn voicemail staat al jaren uit. En nu krijg ik voicemail berichten, ik heb 1233 gebeld en moest eerst mijn voicemail gaan instellen vóór gebruik en had dus al een bericht in mijn inbox.
Er worden hier fouten gemaakt, ik wil geen voicemail hebben.
hoi ik heb dus precies het zelfde probleem, mijn voicemail staat al jaren uit. En nu krijg ik voicemail berichten, ik heb 1233 gebeld en moest eerst mijn voicemail gaan instellen vóór gebruik en had dus al een bericht in mijn inbox.
Er worden hier fouten gemaakt, ik wil geen voicemail hebben.


Er schijnt zo nu en dan een technische bug op te treden, dat voicemail weer aanspringt.
Toch is het zo dat wanneer je voicemail definitief uit wilt.
Dat het beste door een moderator geregeld kan worden.
Uit is dan uit.....

Dus w8 ff op een reactie van moderator.

Groet,
Friesian
@ Frenske.

Anytime anyplace anywhere. 🆒
(met dank aan Nena & Kim Wilde)

Groet,
Friesian
Badge +6
Hoi Friesian,
Ofschoon mijn voicemail UIT zou moeten staan heb ik 12339 maar eens aangeroepen in afwachting of dat wat helpt.

Bedankt en grtn, Frenske


Hoi Frenske,

Fijn dat Friesian je al heeft kunnen helpen, ik hoor het graag van je of dit heeft geholpen!

@Friesian, dankjewel! 🙂
Badge +6
hoi ik heb dus precies het zelfde probleem, mijn voicemail staat al jaren uit. En nu krijg ik voicemail berichten, ik heb 1233 gebeld en moest eerst mijn voicemail gaan instellen vóór gebruik en had dus al een bericht in mijn inbox.
Er worden hier fouten gemaakt, ik wil geen voicemail hebben.


Hoi cje4ever, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat je dit probleem ervaart 😞

Wat Friesian aangeeft dat klopt, wanneer je wil dat we definitief je voicemail uitschakelen, dan horen we dit graag van je, dan laten we dit in orde maken door onze technische afdeling.

@Friesian, dankjewel voor het meedenken wederom! 🙂
Goedendag, ook ik heb al jaren, bewust, voicemail uitstaan, krijg sinds enige tijd
toch steeds voicemailberichten.
Heb zojuist na info via de site voicemail weer uitgezet.
Heb het gevoel, en dat is vervelend, dat simyo mij voicemail wil opdringen.
Heb overigens een collega, via wie ik aan simyo kom, die hetzelfde heeft.

Dus simyo, jullie lezen dit vast ook, geen sneeky dingen meer, daarom zitten we juist bij simyo.

Met vriendelijke groet, een verder tevreden klant,
John van Duijnhoven
Badge +8
Hoi Johnduijnhoven,

Ik heb even gekeken. Je hebt de Voicemail op 20-1-2014 uitgezet via 12339.
Toen is er op 24-9-2014 voor het eerst naar de Voicemail gebeld. Dan zie ik gesprekken naar de Voicemail op:
26-9, 13-10, 16-10, 17-10, 29-11, 12-12, 18-12, 29-12, twee keer op 11-12, en dan wordt de Voicemail op 11-12 om 19.10 uur uitgezet.

Wij hebben hier niets aan of uit gezet. Daar hebben we geen belang bij. En mensen dingen opdringen, dat is al helemaal niet Simyo.

De Voicemail kan wel spontaan weer aan gaan in de volgende gevallen:
Als je bent overgestapt van prepaid naar sim only. Of als je beltegoed op was, je aansluiting dus eenzijdig geblokkeerd was, en daarna weer gedeblokkeerd wordt door opwaarderen.
Nu zie ik bij jou op 24-9 een vervangende simkaart die geactiveerd wordt. Het activeren van een simkaart is ook een soort deblokkeren. Dat kan er dus ook voor gezorgd hebben dat de Voicemail is aan gegaan.
Dat is dan iets technisch, en niet iemand die sneaky op een knopje drukt 😉 wat je weer oplost door 12339 te bellen. Dan is de Voicemail weer uit.

Mocht er geen van bovenstaande dingen gebeuren, dan blijft je Voicemail nu gewoon uit. En anders kom je naar het forum, en lossen we het voor je op. Wat het voor je collega is geweest, kan ik zo niet zeggen, maar als hij ook op het forum kan komen, kijk ik het graag ook voor hem na 🙂

Heb ik je zo een beetje gerustgesteld?

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik zou graag willen dat voicemail niet definitief uit moet, maar altijd aankan wanneer ik dit wil.(tot nu toe dus nooit)
En dus niet dat ik af en toe een sms krijg dat ik een voicemail heb, en die ik dan niet eens kan afluisteren voordat ik mijn voicemail heb ingesteld,.....
Hoe kan in hemelsnaam iemand mijn voicemail inspreken terwijl ik die eerst nog zou moeten instellen?

Voicemail kan als handig worden gezien, maar toch ook als aansporing om iemand weer te gaan bellen,....in hoeverre is deze "bug" dan wel echt een "bug" ?

De bug dat er geen beltegoed vanaf gaat heb ik nog niet van gehoord.
Voor nu is het dan maar het bericht negeren en weer 12339 te bellen.(de zoveelste keer)

1 tot 2 keer per jaar hebben mijn partner hier mee te maken, voor ons wel reden om eens verder te kijken.

Mvg,

Hans
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hanzel,

Wat jammer dat je dit als reden ziet om verder te kijken, maar dat is uiteindelijk je goed recht. Ik zou wel even pijlen bij een eventuele volgende provider of dit bij hen wel is opgelost, want ik kan mij voorstellen dat Simyo of andere KPN merken niet de enige met deze bug zijn. 😉

Reageer