.

Beantwoord

Waarom kan ik met mijn Simyo prepaid geen 0909 nummers bellen?

  • 12 December 2017
  • 12 reacties
  • 261 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Bij gebruik 0909 nummer, om een puzzeloplossing door te geven, komt de melding dat dit nummer niet gebruikt kan worden?
icon

Beste antwoord door Niels 13 December 2017, 14:12

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Deze optie staat waarschijnlijk uit in mijn simyo.
Reputatie 1
Badge
Hallo Ron, Onder netwerkinstellingen staan onder "bellen" informatienummers en bellen naar buitenland op "aan"' alleen internet is "uit",
Zou dus moeten werken!
Reputatie 1
Badge
Hallo Ron,
Heb de gerelateerde topics gelen en weet nu het "waarom"
Toch dank voor je reactie.
Groet Rinneke
Reputatie 7
Badge +6
Graag gedaan, maar wat was het dan?😉
Reputatie 1
Badge
Deze nummers zijn afgeschermd omdat er hoge kosten bij het gebruik aan verbonden zijn en dat zou je bundel snel leegmaken.
Een soort van bescherming, maar ook geen puzzels winnen dus,
Reputatie 1
Badge
Zie ook onder
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen---en--nummers-bellen-80
Reputatie 7
Badge +6
👍😀..
Reputatie 6
Badge +5
Hi Rinneke,

Wat goed dat je zelf je antwoord al hebt gevonden op de website! Het klopt inderdaad dat het uit voorzorg niet mogelijk is om 0909-nummers te bellen. Helaas betekent dit geen belpuzzels winnen. Onverwachte hoge kosten ontstaan hierdoor in ieder geval ook minder snel!

Bedankt voor het meedenken, Ron H :)

Groetjes,

Niels
laat de klant zelf kiezen of hij dure nummers wil bellen, dat mag Simyo niet voor de klanten beslissen, het zijn geen kleine kinderen die nog niet in staat zijn zelf beslissingen te nemen,
Als een klant er voor wil betalen, kan hij dat best zelf bepalen,
groet van J. Giele
Reputatie 7
Badge +10
Hi J. Giele,

Dank voor je feedback! Ik snap je standpunt heel goed 🙂 Het probleem met die betaalde sms'jes is dat er ook allerlei abonnementen bestaan die men dan ineens heeft. Dit kan ervoor zorgen dat de kosten erg oplopen! Vind je dat er helemaal geen voorzorgsmaatregel zou moeten zijn? Of in een andere vorm?

Groetjes,
Jihane
Badge
Wanneer ik een of twee keer per maand zo’n nummer kies, zullen de kosten best wel meevallen toch? Ik bind het toch lastig!
Groetjes Corry
Reputatie 6
Badge +5
Hi Corry,

Zoals Jihane in haar bericht al aangeeft, is het gevaar met dit soort diensten dus dat er een stroom van berichten ontstaat. Zelfs als je zelf niet sms't, betaal je vaak voor het ontvangen van zulke berichten. Ik ben ook benieuwd naar wat voor alternatief je graag zou willen zien. Zou je dit aan me kunnen laten weten?

Groetjes,
Niels

Reageer