.

Beantwoord

0900 of 0909 nummers bellen

  • 29 October 2012
  • 24 reacties
  • 6988 Bekeken

Badge
Ik kan geen 0900 of 0909 nummers bellen .Ik krijg dan de mededeling dit nummer is niet in gebruik terwijl ik met een ander toestel wel het nummer kan bellen.
icon

Beste antwoord door Alex 30 October 2012, 14:30

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum wetering ans,

Het klopt dat het niet mogelijk is om naar 0909 nummers te bellen. Ook is het bellen naar 0906 nummers geblokkeerd. Je kunt echter wel naar 0900 nummers bellen. Aan je aansluiting te zien, zou dit ook moeten kunnen. Daarom ben ik benieuwd naar het volledige 0900 nummer. Dan kunnen we dit hier testen. Kan je mij een privé bericht sturen met de vermelding van het 0900 nummer?

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum wetering ans,

Het klopt dat het niet mogelijk is om naar 0909 nummers te bellen. Ook is het bellen naar 0906 nummers geblokkeerd. Je kunt echter wel naar 0900 nummers bellen. Aan je aansluiting te zien, zou dit ook moeten kunnen. Daarom ben ik benieuwd naar het volledige 0900 nummer. Dan kunnen we dit hier testen. Kan je mij een privé bericht sturen met de vermelding van het 0900 nummer?

Groetjes,

Alex

Hallo Alex. Het klopt dat ik nu 0900 nummers kan bellen maar waarom kan ik geen 0909 nummers bellen? Bij mijn vorige provider lukte het wel. Het nummer dat ik wilde bellen is 09095050303 en is het nummer van een puzzel uit de krant. Groeten Ans
Reputatie 2
Badge +1
Hey wetering ans,

Het is bij Simyo niet mogelijk om te bellen naar 0909 of 0906 nummers omdat wij enkel de mogelijkheid bieden om te bellen naar 0900 informatie nummers en niet naar 0900 entertainment nummers.
Waarom wordt dit niet ondersteund???
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JWV,

Welkom op het Simyo Forum!

Goede vraag! 🙂 De reden dat je niet naar service nummers kunt bellen, is omdat hier héél veel geld door opgeslokt kan worden. In het verleden hebben we gemerkt dat hier een heleboel haken en ogen aan vast zaten. Je kunt wel naar informatienummers bellen als je dat wilt! Het laatste is wel een optie die je zelf aan en uit kunt zetten op Mijn Simyo.

Laat je 't weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane
is omdat hier héél veel geld door opgeslokt kan worden. In het verleden hebben we gemerkt dat hier een heleboel haken en ogen aan vast zaten.

is het niet logisch dat klanten zelf bepalen of ze dit wel of niet aan willen hebben staan? Je bent dan immers zelf verantwoordelijk voor de gemaakte kosten.

Ik persoonlijk vind het jammer en belachelijk dat het niet mogelijk is om naar een entertainment nummer te smsen of bellen.

Kortom, laat de klant dit zelf bepalen!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Joske23,

Welkom op 't forum.

Ik snap heel goed dat je zelf wilt beslissen of je naar entertainment nummers wilt bellen. Simyo biedt deze dienst echter niet aan. Hier maken we ook geen geheim van, en proberen dit duidelijk naar buiten te communiceren. De reden dat we dit niet aanbieden komt doordat er in het verleden inderdaad heel veel kosten zijn gemaakt voor het bellen naar entertainment nummers. Heb je hier verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar
beste Casper,

Ja ik heb daar een vraag over, waarom laat simyo deze beslissing niet aan de klant zelf door het zelf aan of uit te kunnen zetten?

Gr. Joske23
Reputatie 7
Hallo Joske23, ook ik ben dezelfde mening toegedaan, laat dit aan de klant zelf over!

Echter, en ik kan Simyo hierin (deels) begrijpen, de kosten kunnen tamelijk oplopen! Jij en ik zullen ons hiervan bewust zijn, maar niet iedereen zal dat zijn.
Hey RicoK, dan is de verantwoordelijkheid (indien duidelijk gecommuniceerd dan wel) toch aan de klant en niet aan Simyo? Ik vind het bv. heel erg jammer dat ik niet eens op een programma voor de de goude televizierring kan stemmen omdat simyo het niet aan bied.

Laat het dan aan de klant en geef duidelijk aan dat je zelf verantwoordelijk bent.
Reputatie 7
Ik ben het daar volledig mee eens hoor.

Ik hoop dat Simyo hier nog eens naar kijkt om te zien of hier toch niet iets aan gedaan kan worden.
Laten we het idd hopen!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Joske23,

Ik snap je heel goed. Ik zal zorgen dat je feedback terecht komt bij de juiste persoon.

@RicoK, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Caspar
Bedankt voor je reactie en inzet Casper! Hopelijk levert het iets op!
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Joske23,

Namens Caspar: 'Enorm graag gedaan!'. Wij hopen het ook!

Als je nog vragen hebt of gezellig met ons mee wilt kletsen op het Forum, dan ben je altijd van harte welkom!

Groetjes,
Ilias
Ja 0900 entertaiment moet kunnen! Ik loop er ook steeds tegen aan.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Harleyoma-7,

Zodra er nieuws over is, zullen wij dit jullie uiteraard niet onthouden.

(Supercoole naam by the way)

Groetjes,
Caspar
Tja ben oma en rij Harley
Maar ik bedoelde 0909. 0900 was ook zoeken hoor! Ik had acuut de huisartsenpost nodig. Grgr.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Harleyoma-7,

Hahaha, dan is het een hele logische Forumnaam! Jazeker, 0900-nummers kun je wel gewoon bellen.

Groetjes,
Jihane
Nee Jihane, dat moet je activeren. Ik wist dat niet. Heb eerst iemand anders moeten bellen die voor mij de ha post heeft gebeld
Badge +7
Hoi Harleyoma-7

Wat vervelend zeg! Je hebt gelijk, als je naar 0900-nummers wilt bellen hoort wel de optie 'Bellen naar informatienummers' aan te staan op Mijn Simyo. Dit kan onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Ik zie dat jij deze optie zelf aan hebt gezet. Heel goed!

Meer informatie hierover vind je op onze website. Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Gewone 0900-nummers kan je wel bellen, echter de ero en amusementssoorten niet.

groet! Lydia.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lydia,

Klopt! 0900 nummers zijn namelijk informatienummers en die kun je bellen mits je de optie "Bellen naar informatienummers" aan hebt staan. Ik heb de link uit je berichtje gehaald, omdat het niet de bedoeling is om door te linken naar derde partijen die een andere service aanbieden.

Groetjes,
Jihane

Reageer