.

Beantwoord

Waarom geeft toestel vaak geen netwerk aan?


Heb sinds ~1 maand nu simyo op een Galaxy SII. Als ik mijn mobiele activeer vanuit slaapstand, zie ik normaal gesproken "Simyo" op het scherm. De laatste dagen valt regelmatig simyo uit, hoewel er wel signaal is. Dan kan ik dus niet bellen, etc. Een netwerk zoeken onder "settings" helpt niet. Het enige dat wel helpt is uitzetten en aanzetten, dan is er weer "simyo". Maar dan ben ik dus al een tijd al onbereikbaar geweest zonder dat ik dat weet. Ik vind dat niet acceptabel. Waarom is dit?

En hoe kan ik het (foutieve) email adres wijzigen dat ik p.o. op dit forum heb opgegeven?
icon

Beste antwoord door Ali 21 May 2015, 14:56

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi fluid,

Welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is zonder netwerk te zitten.

Om na te gaan of het probleem veroorzaakt wordt door je simkaart zou je deze in een ander toestel kunnen testen. Zo kan je kijken controleren of je simkaart ook in andere toestellen verbinding met het netwerk verliest. Hierbij is het belangrijk dat je handmatig het netwerk van KPN selecteert. Voor de volledigheid zou je nog een ander (niet-Simyo) simkaart in je eigen toestel kunnen plaatsen.

Mocht je simkaart nog steeds aangeven van tijd tot tijd geen netwerk meer te hebben dan kunnen we een nieuw simkaart voor je aanvragen. Wil je aangeven of de bovenstaande stappen geholpen hebben?

Ik het e-mailadres dat gekoppeld is aan forumregistratie aangepast naar het adres dat op Mijn Simyo staat.
Gisteren "Simyo" weer weg maar kwam naar een minuut of 10 vanzelf weer terug. Maar sinds gistermiddag (21/5) heb ik nu geen internet meer (wel via wifi). Alles dat internet gebruikt, werkt dus niet. Bellen werkt gewoon. Kaart overgezet naar een oude G1 en daar hetzelfde. Bellen kan wel, maar geen internet. Ook nu nog altijd niet (22/5 11:00).

Begin spijt te krijgen van mijn overstap
Reputatie 3
Badge +7
Hoi fluid,

Bedankt voor je reactie.

Ik kan me voorstellen dat je met zo'n gevoel rond loopt. Spijtig dat de sim-wisseling geen uitkomst heeft geboden. De simkaart dat je nu hebt is een 3-in-1 simkaart. Ik zal vanuit hier een vervangende simkaart sturen. Je kan de simkaart activeren aan de hand van de meegeleverde instructies.

Houd je ons op de hoogte of je wel netwerk blijft behouden?
Dank je voor het begrip en ik zal de nieuwe sim kaart afwachten en je op de hoogte houden. Maar internet is nu toch permanent weggevallen. Daarbij is ook "Symio" weer een keer uitgevallen en geheel volgens Murphy, precies op het verkeerde moment. Aan/uit van mobiele bracht Simyo weer terug, maar frusterend blijft het wel.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi fluid,

Fijn dat je het even afwacht. Helaas heb ook ik geen invloed op de momenten wanneer het uitvalt. Heb je op bepaalde plekken geen internetverbinding of op een specifieke plek?

Je internetoptie heb ik daarnaast gereset. Hopelijk heeft dit een positief effect op je verbinding. Wil je hiervoor je telefoon uit- en aanzetten? Je simkaart gaat zich zo aanmelden met de nieuwe instellingen.

Wil je via toestelhulp je internetinstellingen doornemen en kijken of alles goed staat?
Dank je wel. Helaas staat mijn Galaxy SII (I9100) niet (meer) op jullie lijst van toestellen bij "toestelhulp". Heb dus maar vergeleken met de S3 en zag dat veel instellingen niet (meer) correct waren. Het volgende klopte niet:

Kies Nieuw toegangspunt.

Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan. (stond uit!)
Bij Naam, voer Mobiel Internet in. (gedaan, was blanco)
Bij APN, voer portalmmm.nl in. (gedaan, was blanco)
Bij MCC, voer 204 in. (was ok)
Bij MNC, voer 08 in. (was ok)
Bij Verificatietype, vink PAP aan. (was ok)
Bij Type toegangspunt, voer default in. (dit is niet mogelijk op de SII, optie "internet+mms" aangezet).

En jawel: internet werkt weer. Waarom al deze instellingen weg waren weet ik niet, want ik meen dat ik die al eens ingesteld heb. Bedankt.

p.s. mijn mobiele staat engelstalig, de hulp is daarom soms wat moeilijk te volgen. Misschien is een engelstalige versie ook mogelijk?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi fluid,

Als je telefoon niet in de lijst staat, dan kun je inderdaad een andere Android telefoon nemen. Dat is verder geen probleem 🙂 Fijn om te horen dat je je instellingen hebt aangepast en dat je hierna weer internetverbinding kreeg :D

Bedankt voor je tip. Ik ga kijken of we dit misschien kunnen toevoegen. Ik hoor natuurlijk ook graag van je of de nieuwe simkaart zorgt voor een beter netwerk 🙂
Tot nu toe nog geen nieuwe sim kaart ontvangen en ik begin mij af te vragen of die nog nodig is. Tot op heden werken zowel internet als gewoon bellen perfect. Dus ook "simyo" lijkt niet meer af en toe weg te vallen (mijn oorspronkelijke klacht). Ik kijk het nog aan, maar zolang alles goed blijft gaan, blijf ik maar bij mijn oude simkaart.

Bedankt.
Een afsluitende reactie: al 19 dagen dus geen problemen meer. Afgesloten. Bedankt.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi fluid,

Wat fijn dat je ons nog even op de hoogte brengt:D
Ik ben blij dat het werkt.

Mocht er nu nog iets zijn, dan weet je ons te vinden;)

Reageer