.

Rinkeltijd voicemail aanpassen

  • 4 August 2012
  • 12 reacties
  • 4421 Bekeken

Badge
Geachte lezer,

Ik heb een Nederlands simyo abonnement. Ik wil de rinkeltijd van mijn voicemail op 30 seconden zetten.

Dit wil alleen niet lukken. 

Als ik de rinkeltijd op 30 seconden zet, volgens de volgende methode:
http://lifehacking.nl/algemeen/je-mobiel-langer-over-laten-gaan-voordat-deze-doorschakelt-naar-voicemail/

Dan gaat de telefoon wel 30 seconden over, maar na die 30 seconden gaat de beller niet naar mijn voicemail, en hoort slechts een pieptoon. 

Alleen als ik de beller tijdens die 30 seconden weg druk gaat de beller naar de voicemail.

De voicemail staat dus wel aan, maar als de beller niet weg gedrukt wordt en 30 seconden wacht komt die niet te terecht bij de voicemail wat wel zou moeten.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,

Steven

12 reacties

Badge +6
Geachte lezer,

Ik heb een Nederlands simyo abonnement. Ik wil de rinkeltijd van mijn voicemail op 30 seconden zetten.

Dit wil alleen niet lukken. 

Als ik de rinkeltijd op 30 seconden zet, volgens de volgende methode:
http://lifehacking.nl/algemeen/je-mobiel-langer-over-laten-gaan-voordat-deze-doorschakelt-naar-voicemail/

Dan gaat de telefoon wel 30 seconden over, maar na die 30 seconden gaat de beller niet naar mijn voicemail, en hoort slechts een pieptoon. 

Alleen als ik de beller tijdens die 30 seconden weg druk gaat de beller naar de voicemail.

De voicemail staat dus wel aan, maar als de beller niet weg gedrukt wordt en 30 seconden wacht komt die niet te terecht bij de voicemail wat wel zou moeten.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,

Steven


Beste Stevenb1,

Welkom op het forum!
Het is helaas niet mogelijk om de rinkel tijd te verhogen naar 30 seconden. De standaard rinkel tijd is automatisch ingesteld op 15 tot 20 seconden.
@Natascha: Bij het schrijven van het artikel heb ik onder andere met Simyo getest. Rinkeltijd verlengen werkte toen prima. Ik lees in de vraag van Stevenb1 dat de rinkeltijd wel is verlengd maar het gesprek uiteindelijk niet meer doorschakelt naar voicemal. Ben benieuwd naar het vervolg!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum mackaaij,

De automatische doorschakeling naar de voicemail is enkel verwijderd. Puur de rinkeltijd verlengen en automatische doorschakeling naar de voicemail is niet mogelijk.

Groetjes,

Alex
@Alex: Dus als ik het goed begrijp werkt rinkeltijd verlengen nog gewoon. Je komt dan alleen niet meer bij voicemail uit. Wel jammer op zich maar dan kan ik dat in ieder geval als waarschuwing in het artikel erbij zetten. Weet je per ongeluk of dit alleen Simyo betreft?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mackaaij,

Als je de voicemail uitschakelt gaat het toestel net zo lang over totdat er wordt opgenomen of totdat de beller de verbinding verbreekt. Zoals eerder aangegeven kun je de rinkeltijd niet verlengen als je gebruik wilt maken van de voicemail, in dit geval is de rinkeltijd standaard 15 tot 20 seconden.

Groetjes,

Manisha
@Manisha: Heb je iets meer achtergrondinformatie over het waarom? Dan kan ik er meer bij zetten dan: "deze functionaliteit werkte tot ergens in 2012 bij Simyo maar is helaas verwijderd."
Reputatie 5
Badge +10
Hoi mackaaij

Het verwijderen van de voicemail zorgt er voor de rinkeltijd inderdaad verlengd wordt. Je komt dan inderdaad niet meer uit bij de voicemail. Ik heb nog even nagevraagd of dit eerder wel mogelijk was, maar dit is ook eerder niet mogelijk geweest.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Bedankt, ik heb het artikel op je reacties bijgewerkt.

Groet,

Patrick Mackaaij
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Patrick,

Ok. Bedankt daarvoor. Ik heb je artikel overigens wel gelezen. Leuk dat je je daarin hebt verdiept. Is het jouw website of schrijf je artikelen voor die website?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Bedankt voor je compliment. Bij Lifehacking.nl ben ik een van de auteurs.

Eenmanierom.nl is mijn eigen blog, ik schreef daar over b.v. datacompressie met Ovano (interessant voor mensen met een databundel), SMS sturen naar een groep mensen en over Simyo zelf. Het idee is artikelen in de trant van "Een manier om... langer onder de datalimiet van je bundel te blijven". Dus niet alleen artikelen over telecom/ICT (maar wel veel, b.v. Google+, Twitter, Evernote, Yammer, LinkedIn, Pinterest, Prezi, ...).

Groet,

Patrick Mackaaij
Reputatie 5
Badge +10
Hoi mackaaij,

Handige blog moet ik zeggen. Ik heb je even een privé bericht gestuurd.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Bedankt voor je compliment!

Groet,

Patrick Mackaaij

Reageer