.

Beantwoord

Hoe komt het dat mijn telefoongesprekken worden vervormd?

  • 26 June 2015
  • 7 reacties
  • 200 Bekeken

Badge
Hoi,
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Archos 50 Neon met 2 simkaarten (aparte tf nrs). Bij 1e telefoonnr geen enkele probleem. 2e telefoonnr is de situatie zo dat wanneer IEMAND MIJ belt op dit nummer er geen probleem is. Bel IK ZELF met dit nummer naar een ander dan wordt het gesprek behoorlijk vervormd. Het is van beide kanten onverstaandbaar.
Beide sim's van SIMYO. 1 sim only (met internet), 1 sim prepaid (zonder internet). Weet iemand hier een antwoord op?
icon

Beste antwoord door Tiury 29 June 2015, 14:31

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi PeterKnife, welkom op het Simyo forum.

Wat onhandig dat je bij een uitgaand telefoongesprek onverstaanbaar bent. Omdat ik nu niet precies weet over welke van de twee nummers het gaat, wil je alvast vragen om hieronder de laatste 2 cijfers van het nummer waarop je slecht verstaanbaar bent te plaatsen.

Ik wil je ook vragen om de simkaarten eens om te wisselen (in een ander simkaart slot doen) en dan nogmaals een keer te testen. Dan kunnen we zo zien of het aan de telefoon ligt, de simkaart of je verbinding 🙂.

We wachten je berichtje af.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury. Laatste 2 cijfers 74. Simkaarten al eens verwisseld. Ben erachter dat het probleem in de 2e sim kaart/sleuf zit.Wat wel vreemd is dat wanneer je in dezelfde ruimte met elkaar belt er geen problem is. Wel valt af en toe deze sim uit. Het toesel kent de sim dan niet meer. Heeft het misschien te maken met G3/G2? Sleuf 1 is G3/G2, Sleuf 2 (2e sim) is G2. Heb alvast maar een nieuwe simkaart aangevraagd. Groet Peter
Reputatie 6
Badge +10
Hoi PeteKnife,

Over het algemeen hoort je 2G sleuf beter te werken, omdat dat echt dé bel-frequentie is. We wachten even af of je nieuwe simkaart verschil maakt 🙂. Hou je me op de hoogte?

Groetjes, Tiury
Badge
Nieuwe SIM geplaatst, en alles werkt weer naar behoren! Waarschijnlijk is bij het verwisselen van de sim's een beschadiging opgetreden. Grt
Reputatie 6
Badge +10
Hoi PeteKnife,

Wat fijn om te horen dat je nieuwe simkaart het wel doet! Omdat het gaat om technisch falen, heb ik zojuist de €5,- van je nieuwe simkaart vergoed. Lijkt me wel zo eerlijk 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury, helemaal toppie! Bedankt. Grt
Reputatie 6
Badge +10
Hoi PeteKnife,

Graag gedaan 😉. Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag weer terug op het forum.

Groetjes, Tiury

Reageer