.

Beantwoord

Waarom ontvang ik geen 4G?

• 26 July 2018
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Ik heb een Wiko Lenny3. Sinds 1 juli heb ik mijn bundel uitgebreid met 'internet'. Dit met het oog op mijn vakantie in Nederland. Ik zie bij de internetbundel op Mijn Simyo staan: 4G. Mijn telefoon geeft slechts aan 2/3G. Betekent dit dat ik de bundel niet kan gebruiken?
Vraag 2: Op de site zocht ik op welk netwerk geschikt is, maar de lijstknop werkt niet.
icon

Beste antwoord door Jihane 27 July 2018, 14:20

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Beste Wout,

4G is een snelle vorm van data, op dit moment de snelste die te gebruiken is.
3G en 2G zijn daarentegen ook gewoon mogelijkheden om mee te internetten en 3G is voor veel mensen nog snel genoeg.
Het kan aan het netwerk liggen of aan een instelling op je telefoon, check dit even:
Instellingen>mobiel netwerk>Voorkeursnetwerktype en zet dit op 4G

Als dit aan staat dan is eigenlijk het enige wat nog kan hinderen het netwerk zelf en dat ligt aan de regio.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wout,

Welkom op 't Simyo Forum!

Ik snap dat je het vreemd vindt dat je geen 4G ziet staan. Zoals Paul aangeeft, is 4G een snelheid van internetten. 4G is het snelst, daaronder komt 3G. Als je een internetbundel hebt, dan maakt het niet zoveel uit welke snelheid je hebt 🙂 Het gaat sowieso van je bundel af! Ik heb even opgezocht hoe dat zit met jouw toestel en waarom je dan geen 4G kunt krijgen. Via deze website kun je erachter komen of je mobiel 4G kan ontvangen. Jouw toestel kan wel 3G ontvangen, maar geen 4G. Dat is waarom je geen 4G ziet staan!

Wat bedoel je verder over de netwerken en de lijstknop? Zie je bovenin je scherm KPN of SIMYO staan? Dan zit je goed! 🙂 Als je überhaupt kunt bellen, sms'en of internetten, dan betekent dat al dat je op het juiste netwerk zit.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Paul, leuk je weer terug te zien hier! 🙂 Dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer