.

Beantwoord

Waarom kan ik de optie om internet in het buitenland te gebruiken niet aanzetten op Mijn Simyo?

• 21 July 2018
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Hallo,
Ik ben nu in het buitenland en ik wou graag gebruik maken van mijn abonoment, maar die doet het niet. Ik heb even online gekeken en ik moet op mijn Simyo inschakelen “internetten in het buitenland” maar die knop heb ik helemaal niet.
Hoe vind ik die wel? Of hoe los ik mijn probleem nu op?
met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Friesian 22 July 2018, 06:55

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi Jennifer - Jennifer 1239045

Je hebt het over je abonnement maar zo te lezen heb je een prepaid aansluiting. Via prepaid kun je niet internetten in het buitenland wel bellen en sms. Om die reden mis je ook in je mijn Simyo (app) internetten in het buitenland. Je zult op de app dan ook logischerwijs je beltegoed zien staan, anders dan bij sim only.

Je zegt buitenland, ben je in een EU-land? Of je nu prepaid of sim only hebt dat is gunstig vanwege de roamingregels.

Om te kunnen internetten zijn je huidige opties WiFi en bijvoorbeeld een lokale sim, die laatste is jouw keuze.
Andere optie kan zijn overstappen op sim only.

Laat je even weten of alles duidelijk is of er nog vragen zijn, wat je kiest? Sim only of prepaid behouden .

Groetjes,
Friesian

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Jennifer1239045,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat Friesian zegt klopt. Het is helaas niet mogelijk om internet in het buitenland te gebruiken met een Prepaid aansluiting. Je kan natuurlijk wel gebruik maken van een Wifi-verbinding, om zo toch op internet te kunnen.

Met Sim Only is het wel mogelijk om mobiel internet buiten Nederland te gebruiken. Overstappen van Prepaid naar Sim Only kan gemakkelijk en binnen enkele dagen via de overzichtspagina van Mijn Simyo. Meer informatie hierover is te vinden op de volgende pagina. Heb je hier verder nog vragen over?

Bedankt voor je reactie, Friesian :)

Groetjes,
Niels

Reageer