Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom is mijn Blackberry internet service langzaam?

  • 27 maart 2015
  • 14 reacties
  • 1347 Bekeken

Badge
Hallo,

Wat is er aan de hand met de KPN BIS service? Email ontvangen duurt tot wel 18 minuten terwijl dat met push accounts instant zou moeten zijn (ik gebruik 2 push email accounts). Het is de afgelopen tijd al niet zo best waarbij vaker email vertraagd binnenkomt, dus dat het in de browser al wel zichtbaar is maar niet op de telefoon.

Ik heb de volgende checks gedaan:

1. In mijn browser is mijn emailverkeer wel instant - dus het kan niet aan de gmail service liggen (ik gebruik een gemail account en een google apps met een eigen domein voor werk).

2. Ik heb de email accounts verwijderd en opnieuw geregistreerd op mijn blackberry. dat gaat allemaal prima. uitgaande email wordt direct verstuurd maar inkomende email wordt met een ontzettende vertraging afgeleverd, tot wel 18 minuten.

3. Calender wordt wel gesynchroniseerd. contacts ook.

4. Ik heb de telefoon op 2g, 3g, en wifi geprobeerd maar het probleem blijft aanwezig.

5. Blackberry meerdere keren ge-reboot.

6. Nu ook een BIS email account aangemaakt: xxxxxxxxx@kpn.blackberry.com en op die account wordt email ook vertraagd afgeleverd: het duurt gemiddeld een minuut voordat email aankomt.

7. Service books opnieuw naar telefoon verzonden.

Uiteraard weten jullie dat de push email van Blackberry instant zou moeten zijn en er hooguit een paar seconden vertraging zou moeten zijn bij het afleveren van email.

Kunnen jullie KPN vragen of ze het probleem kunnen onderzoeken?

Dankjewel.
icon

Beste antwoord door Tiury 1 april 2015, 11:23

Hoi bas555,



Gisteren heb ik gehoord dat je hier, zoals je zelf al aangeeft in je reactie, een gesprek hebt gehad met onze telefonische klantenservice. Op mijn advies hebben ze je BlackBerry service optie opnieuw op je aansluiting gezet. De instellingen en je APN settings voor je BlackBerry service staat hier optimaal, zoals het hoort. Ik heb dit voor de zekerheid gecontroleerd samen met de KPN netwerkspecialisten en die bevestigen mijn constatering. Helaas kunnen we dus vanaf dit punt verder niets meer aanpassen op je aansluiting om je e-mails sneller binnen te laten komen.



Nu ben ik heel benieuwd, heb je al een andere simkaart getest met BlackBerry service, om die vergelijking te maken?
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi bas555, welkom op het Simyo forum :)

Wat apart dat je mail via BIS zo langzaam binnenkomt 😕

Op onze toestelhulp pagina hebben we enkel Blackberry's met BB10, maar die van KPN heeft ook de oudere toestellen.
Kun je misschien jouw toestel helemaal opnieuw instellen en ons laten weten of dit geholpen heeft?
Badge
Ernst,

Toestel is helemaal opnieuw ingesteld en het heeft niet geholpen; ik gebruik deze dingen al lange tijd en weet hoe het werkt. Instellingen zijn ook gewoon goed want het werkt allemaal wel, maar simpelweg heel langzaam.


Momenteel is de vertraging:

kpn.blackberry.com account 1 minuut
gmail.com 15 minuten

Bas
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Bas,

Hopelijk vind je het niet erg dat ik reageer?

Heb je dit op een locatie of op meerderen?
Badge
Hallo,

Uiteraard geen probleem om mee te zoeken naar een oplossing. Ik heb het probleem vooral in Utrecht, gisteren wel op en neer gereisd naar Brabant trouwens, maar dat leek geen verschil te maken.

Gisteren avond opnieuw getest.

Email ontvangst op Gmail.com/google apps adressen: vertraging 1 minuut
Email ontvangst op KPN BIS adres: vertraging 30 sec


vanmorgen:

Email ontvangst op Gmail.com/google apps adressen: vertraging 40 sec
Email ontvangst op KPN BIS adres: vertraging 30 sec


Het lijkt dus langzaam sneller te gaan. alsof er een ondercaciteit op de servers was en daarom een queue. Of dat er gedurende werkdagen teveel traffic is dat het systeem dit niet aan kan, terwijl er in het weekend minder verkeer is.

Heeft KPN nog feedback gegeven?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Bas,

Een blackberry gebruikt welk netwerk?

Mijlijken de dingen die je aangeeft score's bij een overbelaste zendmast. Maar je geeft ook aan problemen te hebben in Brabant wat ik dan weer niet zo goed kan verklaren!
Hoeveel streepjes geeft je toestel in verbinding aan?
Badge
Maikel,

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Het is een Blackberry met een Simyo SIM dus die gebruikt het KPN netwerk (2g of 3g) of Wifi om te communiceren met de KPN BIS, die zorgt voor email verzenden en ontvangen van email.

Streepjes zijn er genoeg, maar de aanwezigheid van veel streepjes lijkt me sowieso irrelevant for datapakketten van maximaal 2kb (blackberry datacompressie).

Laten we afwachten of Simyo nog feedback heeft gekregen van KPN.
Badge
Ernst, heb je nog feedback gehad van KPN en zo niet, wanneer verwacht je feedback?

Ik heb in het weekend getest en op zaterdag en zondag was de aflevering van email sneller, dus 10 - 30 seconden van moment van verzenden to ontvangst voor alle accounts.

Echter gisteren (maandag) liepen die aflevertijden op tot wel 12 minuten alsof op een werkdag de systemen het nogal zwaar te verduren krijgen en er daarom een queue ontstaat.

Net weer getest.. (9:24 lijkt me een heel druk tijdstip op het netwerk).

Gmail: 5 min tussen verzenden en afleveren (terwijl op gmail de email instantly wordt afgeleverd)
Google Apps: 6 min tussen verzenden en afleveren (terwijl op google apps de email instantly wordt afgeleverd)
KPN BIS email adres: 2 min tussen verzenden en afleveren

Bas
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Bas,

Wat vervelend dat jou email er op sommige momenten zo lang over doet. Echter geef je ook responstijden van 10 - 30 seconden aan. Dit is absurd snel! :DZeker met mail ophalen vanuit je toestel. 10 - 30 seconden is al snel te noemen binnen dezelfde browser;)

Excuus dat we wat laat zijn met de reactie. Maar op welke feedback van Ernst zit je te wachten Bas, ik zie niet dat hij met KPN in gesprek is geweest.:? De laatste tijden die je noemt zijn iets trager te noemen. Maar nog te overzien. Op welke frequentie heb je dit getest? En heb je dan ook jouw wifi verbinding openstaan?

Op het moment dat jij de snelheden van bijvoorbeeld Gmail checkt, heb je dan uitgesloten dat er een vertraging op de server van Google zit?
Badge
Hallo Ruud, 10-30 seconden is zeker niet absurd snel. Misschien op een android toestel of IOS toestel (die vaak nog POP accounts gebruiken of servers raadplegen met een interval), maar op een blackberry niet. de BIS zou emails vrijwel instantly moeten afleveren. Dat is ook het hele punt om in deze moderne tijden nog een blackberry te hebben (buiten dat de telefoon niet na 6 uur gebruik leeg is): email wordt door de BIS gecomprimeerd tot pakketjes van maximaal 2kb en naar de telefoon gepusht.

Mijn persoonlijke mening is dat jullie dat soort zaken by Simyo wel zouden moeten weten als je een blackberry service aanbiedt. Zeggen dat een aflevertijd van 15 minuten "te overzien" is terwijl het gewoon direct zou moeten zijn is echt een beetje onprofessioneel denk ik.. Simyo zou toch moeten streven om ervoor te zorgen dat hun systemen werken zoals ze horen te werken?


Maar goed:

Ik heb in verschillende landen de afgelopen jaren blackberry gebruikt en email werd altijd instantly afgeleverd. Hier is het echter teleurstellend langzaam.

Uiteraard kan ik best leven met 10 - 30 seconden vertraging natuurlijk maar er zijn 2 problemen:

1. Als het altijd standaard 30 seconden zou zijn dan is dat prima, dan weet je waar je aan toe bent. Nu weet ik dat niet. Soms 12 minuten, soms 1, soms wel 15. Dus ik moet naar de computer lopen om te kijken of er email binnen is en om zeker te weten dat er niet weer een email weer in de wacht staat. Dus je kan gewoon niet vertrouwen op de telefoon wetende dat (door de week) je soms wel een kwartier moet wachten op een email. De persoon die een email verzendt moet dus ook soms wel een kwartier op een antwoord wachten.

Gisteren werd een email die verzonden was 17:34, pas om 18:43 afgeleverd.. Dat kan echt niet.

2. Het hele punt van de Blackberry is instant email. dat je snel kan communiceren. Daarom heb je een Blackberry. Meer dan 30 seconden is echt niet acceptabel.




Jouw vragen:

1. Alles getest, 2G, 3G wifi etc. Overigens is het zo dat vanwege de datacompressie tot maximaal 2kb per bericht ook email vrijwel instantly via 2g zou moeten worden afgeleverd, dat is de afgelopen jaren ook zo geweest bij elk netwerk dat ik heb gebruikt.

2. Gmail en Google apps ontvangen email instantly in de browser. Ook van externe email accounts.


Ik zie dat het topic nu "beantwoord" is. Dat is het dus niet, kan je het heropenen?
Badge
Om nog even verder te gaan:

- Ik heb mijn gmail account nu toegevoegd aan mozilla thunderbird en email wordt instantly ontvangen (ook) van externe accounts, zoals het hoort. Dus er is niets mis met de Gmail IMAP (push) service want die werkt dus ook instantly met 3rd party software.

- Vervolgens heb ik een andere Blackberry gepakt (9720 die werkt met OS7.1 ipv 9780 die werkt met OS6.0), alle accounts opnieuw geconfigureerd om te zien of het aan de hardware zou kunnen liggen. Helaas heeft deze 9720 precies hetzelfde probleem: email wordt onacceptabel traag afgeleverd. Ik stuur een bericht van een externe email account om 11:33. Onmiddelijk is de email zichtbaar in Thunderbird en Gmail web interface (uiteraard open ik de email niet maar wacht ik tot hij op de blackberry aankomt) wachten... wachten... wachten.. 11:48. -> 15 minuten wachten.

- Tenslotte heb ik een nieuwe gmail account aangemaakt. Om te testen of het met de gmail account settings te maken zou kunnen hebben. Niets.

De vraag is nu: kunnen jullie mij op dit forum helpen met professionele & analytische support - in plaats van vragen om antwoorden die in de initiele post al werden gegeven, meer smilies dan daadwerkelijke informatie, mijn vragen marken als beantwoord terwijl dat absoluut niet zo is en ook nog insinueren dat ik genoegen moet nemen met belabberde blackberry email service - of moet ik ergens anders naartoe bellen om te spreken met personen met de juiste kennis en die me ook daadwerkelijk willen helpen om te zorgen dat de service werkt zoals hij bedoeld is en zich er niet snel vanaf willen maken met halfgare antwoorden?

Volgens mij heb ik genoeg bruikbare data geleverd en het probleem zodanig geisoleerd dat het onderzocht moet kunnen worden.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi bas555,

Gisteren heb ik gehoord dat je hier, zoals je zelf al aangeeft in je reactie, een gesprek hebt gehad met onze telefonische klantenservice. Op mijn advies hebben ze je BlackBerry service optie opnieuw op je aansluiting gezet. De instellingen en je APN settings voor je BlackBerry service staat hier optimaal, zoals het hoort. Ik heb dit voor de zekerheid gecontroleerd samen met de KPN netwerkspecialisten en die bevestigen mijn constatering. Helaas kunnen we dus vanaf dit punt verder niets meer aanpassen op je aansluiting om je e-mails sneller binnen te laten komen.

Nu ben ik heel benieuwd, heb je al een andere simkaart getest met BlackBerry service, om die vergelijking te maken?
Badge
Hallo Tiury,

Bedankt voor de professionele reactie.

Inderdaad gebeld en hulp gehad van 2 hele aardig personen. Helaas kwamen we niet verder dan de conclusie dat het allemaal vertraagd is en dat niemand weet waarom. Ik ben geneigd te denken dat inderdaad APN en andere verbindinginstellingen allemaal OK zijn, maar dat de Blackberry Internet Server simpelweg niet op tijd de berichten via het KPN netwerk naar de telefoon "pusht". Dus de verbinding is prima, alleen de berichten worden niet op tijd gepusht. Helaas gebruiken steeds minder mensen die BIS omdat de nieuwe "hippe" blackberries (vanaf OS10) de BIS niet meer gebruiken

Helaas ken ik niemand die ook een pre-OS10 blackberry gebruikt , maar ik zal op een forum proberen andere pre-OS10 SIMYO blackberry gebruikers te proberen te vinden om te zien of die ook vertraagde aflevering van email ervaren en daarnaast zal ik ook vragen of gebruikers op andere Nederlandse netwerken wel instant delivery hebben.

Vandaag ook nog uitgebreid getest maar de vertraging blijft..
Badge
Hallo,

Ik heb al een tijd last van vertraagde ontvangst van email op mijn Blackberry en wil graag weten of er hier een andere SIMYO gebruiker is die ook een ouderwetse Blackberry gebruikt, dus een 9700, 9780, 9720, 9320,9220,9790, 9900, torch, curve bold etc).

Dit is het probleem:

https://forum.simyo.nl/blackberry-84/waarom-mijn-blackberry-internet-service-langzaam-27287

Als je dus een Blackberry (met Blackberry bundel) gebruikt met een van de bovenstaande Blackberries, laat dan even weten of emails bij jou vrijwel onmiddelijk aankomen na het versturen op dat het steeds een tijdje duurt voordat ze aankomen.

Dankjwel.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi bas555,

Om het forum overzichtelijk te houden heb ik je bericht hier naartoe verplaatst. Op deze manier staat alles waar je vraag mee te maken heeft in 1 topic.

Het topic waarin je je oproep hebt geplaatst heb ik zojuist gesloten.

Reageer