.

Beantwoord

traag prepaid internet via de dongel

Badge
We hebben net een dongel ontvangen, maar het gebruik van internet via de laptop is enorm traag. Het duurt vele minuten voordat een mail is verstuurd. We hebben volgens de opgave ook al een kwart van het krediet verbruikt, terwijl we maar twintig minuten verbinding hebben gehad met internet. Weet iemand wat er aan de hand is??
WilmavM
icon

Beste antwoord door Alex 12 June 2012, 12:25

Welkom op het forum wilmavm,

Wellicht dat je snelheid op een bepaalde plek trager is dan op andere plekken. Heb je dit probleem ook op andere plekken of heb je het enkel nog geprobeerd op dezelfde plek? Zo ja, dan ontvangen we graag de postcode van de plek zodat we een postcode check kunnen laten doen door de technische dienst.

Groetjes,

Alex
Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum wilmavm,

Wellicht dat je snelheid op een bepaalde plek trager is dan op andere plekken. Heb je dit probleem ook op andere plekken of heb je het enkel nog geprobeerd op dezelfde plek? Zo ja, dan ontvangen we graag de postcode van de plek zodat we een postcode check kunnen laten doen door de technische dienst.

Groetjes,

Alex
We hebben net een dongel ontvangen, maar het gebruik van internet via de laptop is enorm traag. Het duurt vele minuten voordat een mail is verstuurd. We hebben volgens de opgave ook al een kwart van het krediet verbruikt, terwijl we maar twintig minuten verbinding hebben gehad met internet. Weet iemand wat er aan de hand is??
WilmavM

Ik heb hetzelfde probleem. De dongel met simkaart vorige week ontvangen. Thuis gaat het redelijk (upc draadloos) maar op de camping is het niet te doen (7981 LA).  Super traag terwijl wel veel geld wordt afgeschreven. Ik had 10 euro webtegoed hetgeen inmiddels onder de 4 euro zit, ik heb nauwelijks iets gedaan op internet.

Er is een 3G netwerk beloofd maar ik heb maar 2G (groen).

Wat kan het probleem zijn?

Johan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Johan,

We hebben zojuist contact gehad met de technische dienst om na te gaan hoe het umts bereik is op de door jouw doorgegeven postcode. Op deze postcode is inderdaad een slechte umts dekking. GSM is wel goed, maar is trager dan een umts verbinding. Op dit moment is er echter te weinig webtegoed om een uitgaande verbinding te starten. Indien je het product puur gekocht hebt om dit op de camping te gebruiken, vernemen wij dit graag van je. Dan kunnen naar een passende oplossing kijken.

Groetjes,

Alex
Hoi Johan,

We hebben zojuist contact gehad met de technische dienst om na te gaan hoe het umts bereik is op de door jouw doorgegeven postcode. Op deze postcode is inderdaad een slechte umts dekking. GSM is wel goed, maar is trager dan een umts verbinding. Op dit moment is er echter te weinig webtegoed om een uitgaande verbinding te starten. Indien je het product puur gekocht hebt om dit op de camping te gebruiken, vernemen wij dit graag van je. Dan kunnen naar een passende oplossing kijken.

Groetjes,

Alex

Alex bedankt voor je reaktie, het is idd voor gebruik op de camping waar we een chalet hebben. De buurman aldaar heeft wel een goede (KPN) verbinding met 3G netwerk.

Het webtegoed is bij mij onder de 4 euro gekomen zoals ik schreef hetgeen niet onlogisch is met zo'n trage internetverbinding. Simyo maakt  toch ook gebruik van het KPN netwerk, hoe kan het dan zo traag zijn? En hoe zit het met de beloofde 3G verbinding op de dongel?

Ik hoop dat je een passende oplossing voor het probleem hebt.

Hartelijke groet,
Johan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Johan,

Het probleem kan mogelijk worden veroorzaakt door de dongel. Is het mogelijk om jouw simkaart in de KPN dongel (indien het een dongel is) te proberen?

Groetjes,

Alex
Hoi Johan,

Het probleem kan mogelijk worden veroorzaakt door de dongel. Is het mogelijk om jouw simkaart in de KPN dongel (indien het een dongel is) te proberen?

Groetjes,

Alex

Oh, wat zou het probleem dan kunnen zijn? De dongel en simkaart heb ik via jullie ontvangen.
Ik heb de nieuwe simkaart van jullie in de dongel gedaan volgens de handleiding.

Als het aan de dongel ligt dan wil ik deze incl. bijbehorende simkaart aan jullie retourneren.
Uiteraard wil ik dan ook graag mijn 35,00 terug die ik betaald heb.

Groet,
Johan
Oh, wat zou het probleem dan kunnen zijn? De dongel en simkaart heb ik via jullie ontvangen.
Ik heb de nieuwe simkaart van jullie in de dongel gedaan volgens de handleiding.

Als het aan de dongel ligt dan wil ik deze incl. bijbehorende simkaart aan jullie retourneren.
Uiteraard wil ik dan ook graag mijn 35,00 terug die ik betaald heb.

Groet,
Johan

Binnen 1 dag antwoord staat er op jullie site, ik heb nog niets vernomen, rara hoe kan dit?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JOHANN,

We behandelen je vraag ook in een ander topic. Het is overzichtelijker als we je probleem/vraag in één en hetzelfde topic behandelen. We hebben geconcludeerd dat het bereik op de door jou doorgegeven postcode niet optimaal is. Als je van plan bent om de dongel enkel op die plek te gebruiken, willen we je vragen het pakket retour te sturen. Je krijgt de kosten van de dongel vervolgens teruggestort. Het retour adres kun je hier terug vinden.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoe komt t dat t internet op mn mobiel van kpn 3g gewoon ook echt altijd snelheid levert en dat de dongel die ik gekocht heb voor web to go in mijn computer nauwelijks een filmpje kan spelen? 't ligt niet aan opgebruikt datategoed; daarover lees ik niks in de aankoop van m'n strippekaart.
Badge
ik heb 't zelfde probleem. Via dongel is internet heel zwak/labiel en geeft voortdurend aan dat datalimiet bijna op is; ook bij net nieuw begin van een strip vd strippekaart. M'n mobiele telefoon heeft wel gewoon normaal internetsnelheid. Hoe zit dit?
Badge +6
Beste KarinJST,

Kan je mijn in een privé bericht de postcode sturen waar je dongel gebruikt.
Ik kan door middel van postcode check uitzoeken hoe de dekking is op de postcode.
Badge
dag Natascha, t gaat om 1033 ce

Reageer