.

Sticky

Test de nieuwe Mijn Simyo

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hallo allemaal,

We zijn druk bezig met het verbeteren van Mijn Simyo. Het beste nieuws: de vernieuwde Mijn Simyo geeft je meer controle over je belgedrag én kosten. Daarnaast is de nieuwe Mijn Simyo volledig responsive en zou het dus veel prettiger moeten werken vanaf je tablet of je smartphone.

Zoals je misschien al van ons gewend bent, horen we graag wat jíj van de vernieuwde Mijn Simyo vindt. Daarom willen we je vragen het uit te proberen en je mening met ons te delen.

Momenteel wordt de nieuwe Mijn Simyo ook door medewerkers van verschillende afdelingen binnen Simyo verwerkt. Het is de bedoeling dat we de bèta versie volgende week ook voor alle klanten beschikbaar maken. Ik zal dan opnieuw een oproep op het forum plaatsen, maar dan in een openbaar forum. Dit subforum is voor een kleine groep toegankelijk. Het team wil liever dat de bèta versie eerst door een select groepje klanten wordt getest voordat we de bèta versie ook door andere klanten laten testen. Alleen als we een goed gevoel bij jullie feedback krijgen, zullen we de test volgende week groter uitzetten.

Je doet mee door op onderstaande link te klikken. Daarna zie je de nieuwe Mijn Simyo. Je logt in met je eigen inloggegevens voor Mijn Simyo. Kijk uitgebreid rond en geef je mening via de knop aan de rechterkant. Ook zullen wij op elke pagina die je bezoekt een aantal vragen stellen.

Let op: wijzigingen die je doorvoert worden ook echt verwerkt.

Als je na het geven van je mening jouw e-mail adres achterlaat, maak je kans op een Samsung Galaxy S5. Ook de klanten die vanaf volgende week gaan testen maken kans op deze Samsung.

Degene die voor maandag zijn/haar feedback alvast met ons deelt, krijgt van ons sowieso een kleinigheidje :)

Doe je mee?

Update: Testen is helaas niet meer mogelijk.

Mocht je vragen of opmerkingen over de test hebben, laat het me vooral weten.

Groetjes,

Alex

p.s. aub deze link nog niet met anderen delen

79 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Aan Alex al doorgegeven via FB:

3 punten :
Waarom bij iedere vraag je mailadres vermelden?

Geen vraag bij inlogscherm, terwijl er wel een belangrijk verschil is, wachtwoord zichtbaar maken.

Waarom bij uitloggen geen algemene vraag of je nog opmerkingen hebt?

Verder: het ziet er prima uit, verbeterpuntjes heb ik bij de vragen vermeld, waren niet zozeer inhoudelijk maar meer esthetisch.
Reputatie 4
Badge +4
Kijk eens aan! Eerste indruk is: supertof!

Moet de eventuele feedback nog ergens heen of kan dat gewoon hier?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frans,

Goede punten. Ik heb het meteen doorgestuurd en kreeg ook vrij snel reactie terug.

3 punten :

Om kans te maken op de telefoon, moeten het elke keer vragen. W kunnen het niet uitsluiten na eerste keer opgeven.

Geen vraag bij inlogscherm, terwijl er wel een belangrijk verschil is, wachtwoord zichtbaar maken.

Het design is ongeveer hetzelfde gebleven, maar eventuele feedback kan alsnog via de feedback knop rechts worden doorgegeven.

Waarom bij uitloggen geen algemene vraag of je nog opmerkingen hebt?

Dat kunnen we technisch gezien niet, dan zou iedereen (dus ook de klanten die nu de gewone Mijn Simyo gebruiken) die vraag krijgen en dat kan niet

Verder: het ziet er prima uit, verbeterpuntjes heb ik bij de vragen vermeld, waren niet zozeer inhoudelijk maar meer esthetisch.

Heel erg bedankt voor de complimenten. Het team gaat naar de feedback kijken. Echt super dat je zo snel al hebt gekeken.

Kijk eens aan! Eerste indruk is: supertof!

Moet de eventuele feedback nog ergens heen of kan dat gewoon hier?

Als je inlogt via de link naar de bèta versie zie je vanzelf de feedback knoppen staan. Als je een beetje heen en weer navigeert, krijg je vanzelf vragen te zien.

Uiteindelijke ben ik ook wel benieuwd naar een korte samenvatting van je feedback. Dat mag je wel hier plaatsen als je wil 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Op de mobiel:

Aanbiedingen onder instellingen.
Niet uit te zetten bij mij in Chrome.

Ook heb ik buitenland aanstaan in de bèta en bij mijn weten in de normale uit.

Leuk dat de vaste forum gebruikers eerder mogen testen.

Ik ga weer verder kijken.
Reputatie 4
Badge +4
Bij mij staat mobiel internet in Nederland juist UIT, terwijl 'ie gewoon aan (zou moeten) staan.
Badge +3
Daar ben ik weer eens 😉 Naar mijn mening zeer overzichtelijk en duidelijk! Ik vond het prettig werken!
Reputatie 7
Badge +9
Ook iets gevonden:

Bij instellingen zijn PIN en PUK niet zichtbaar, of je op tonen of verbergen drukt maakt geen verschil, browser IE 10 in 32 bit mode.
Badge +3
@Franswon die zijn bij mij wel te zien als ik op tonen klik......Safari (nieuwste versie)
Reputatie 4
Badge +4
Internet Explorer....
Reputatie 7
Badge +9
@Franswon die zijn bij mij wel te zien als ik op tonen klik......Safari (nieuwste versie)

Ik ga niet op Safari, ben net terug uit Praag 😃
Badge +3

Ik ga niet op Safari, ben net terug uit Praag :D

LOL
Reputatie 5
Badge +10

3 punten :

Om kans te maken op de telefoon, moeten het elke keer vragen. W kunnen het niet uitsluiten na eerste keer opgeven.

Heeft hij maar 1 keer gevraagd namelijk op mobiel.
Op PC via Chrome niet.
Reputatie 7
Badge +9
Over het totaal verbruikte MB’s: bij het berekenen van je totale verbruik ronden we je internetsessies af. Daarom is het mogelijk dat wanneer je de afzonderlijke sessies optelt, je niet uitkomt op het totale verbruik dat bovenaan de pagina staat vermeld.

Ehm kan iemand uitleggen waarom de cijfers bij dataverbruik deze maand op één dag niet kloppen?! Afronding van 3 decimalen naar 0 decimalen? Jullie ronden af, maar vermeldt dan ook waarop! KBs, 100KBs, GBs??

In mijn geval:
opgeteld 54.83MB
Weergave: 55MB

De oude mijn simyo op dezelfde dag:
Opgeteld 56154KB -> 56.154MB
Weergave: 56154KB -> 56.154MB

Waarom geeft de ene mijn Simyo op dezelfde dag iets anders aan dan de huidige mijn Simyo? Waar zit dat verschil in?

En OH NOES! WAAR KAN IK NU MIJN NIEUWJAARS SMSJES ZONDER GEKLOOT KLAARZETTEN VOOR 31 DECEMBER 2015, OM 23:59. Mogen we geen SMSjes via mijn simyo meer sturen! Dat is natuurlijk wel jammer voor mensen in het buitenland, die zo goedkoper konden SMSen.

Verder ziet het er goed uit... Technisch ook!

PS. ik hoop dat niet dat iemand/ik doorkrijgt hoe dat nummer in het "Simkaart blokkeren" linkje werkt... Datum dat je de simkaart hebt besteld en dan nog een aantal cijfers.
Reputatie 4
Badge +8
Het is een grote stap vooruit!
Compleet nieuwe lay-out en een frisse indeling, helemaal van deze tijd.
Op veel punten zijn er duidelijk verbeteringen doorgevoerd, waardoor het weer net even duidelijker wordt weergegeven dan in de huidige oude versie van "Mijn Simyo".
Eventuele op of aanmerkingen heb ik verstuurd via de feedback's, al is mijn mening dat het een goede stap vooruit is.
Badge
'Internet op je mobiel staat uit', kan ik niet aan zetten. Krijg een grote oranje balk onder in beeld, 'Er is iets mis gegaan. Het is niet gelukt om de instelling te wijzigen. Probeer het later nog eens.'

Dit staat onder pincode, volgens mij staan er dingen dubbel
'Dit is de pincode die je van Simyo hebt gekregen. Deze pincode blijft hier altijd staan. Ook als je de code wijzigt op je telefoon. Deze pincode blijft altijd hetzelfde, ook al pas je de code aan op je telefoon.'

Op het nieuwe Mijn Simyo, heb ik net het automatisch opwaarderen veranderd van €11,00 naar €10,00 waarop ik een mailtje krijg dat ik dit stop heb gezet, terwijl het op de site nog gewoon aan staat.

Als je bij verbruik een periode aangeeft (1 t/m 19 juni) krijg je van een aantal dagen, (van 1 t/m 7 juni) klik je de optie Laat meer zien aan staat het door elkaar. Bovenaan 7 juni naar beneden tot 1 juni en dan gaat het na 1 juni verder met 12 juni en loopt het af naar 7 juni. Krijg je 16 juni en loopt het naar beneden af naar 12 juni enz

Dat waren zo mijn bevindingen. Ik vind het er verder mooi en overzichtelijk uitzien.
4 subpagina's geen enkele vraag werdt gesteld dus ook geen bijdrage mijnerzijds.... helaas kon ik niet meer voor jullie betekenen.:(
Alleen bij de 3e subpagina werd een korte vraag gesteld, eerste indruK?4 TAL SMILEY.
Alsnog vandaag nog een keer controle gedaan. Nu kreeg ik bij subpagina wel extra vragen.
Algehele indruk... excellent, zeer overzichtelijk. Alleen Groentjuh heeft het al opgemerkt, online sms is komen te vervallen.
Ik ben er vluchtig overheen gesprongen. 🆒 Uiteindelijk al het zich in de praktijk bewijzen wat er fout//goed gaat...

Time after time...:)
Reputatie 4
Badge +7
Ziet er allemaal prima uit, ontwerp is eigentijdser. Ook goed overzichtelijk. Ben er goed over te spreken en eventuele kinderziektes zijn te genezen ...... toch?????
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie feedback tot nu toe. Als ik jullie reacties zo lees, zijn jullie over het algemeen erg positief. Goed nieuws 🙂 Er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in, merken jullie inderdaad op. Ik heb mijn collega, die verantwoordelijk is voor Mijn Simyo, ook gewezen op dit topic. Hij is erg blij met de reacties hier.

SMS'en niet meer mogelijk met nieuwe Mijn Simyo

Het was een aantal van jullie al opgevallen. SMS'en vanaf Mijn Simyo is straks niet meer mogelijk. Het werd simpelweg te weinig gebruikt. Zodra de nieuwe omgeving live staat, zullen we uiteraard ook een e-mail versturen. Daar zal dit ook gemeld worden.

Er komen overigens ook 2 mooie nieuwe functies bij als de nieuwe Mijn Simyo straks echt live gaat. Daarover later meer 🙂
Reputatie 7
Badge +9

Er komen overigens ook 2 mooie nieuwe functies bij als de nieuwe Mijn Simyo straks echt live gaat. Daarover later meer :)

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, maar zal netjes wachten 😃
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Er komen overigens ook 2 mooie nieuwe functies bij als de nieuwe Mijn Simyo straks echt live gaat. Daarover later meer :)

Nu wordt ik ook nieuwsgierig.

Voor de programmeur.
Misschien een optie om ook op nummer niveau in de verbruikslijst te kunnen zoeken?

Helaas zit er bij PrePaid nog een fout in de netwerkinstellingen.
Op de beta versie kan ik bellen in en naar het buitenland niet uitzetten. Melding "Het is niet mogelijk om bellen in en naar het buitenland uit te schakelen als internet in het buitenland staat ingeschakeld."
Alleen die optie om internet in het buitenland uit te zetten is ontbrekende :S
Reputatie 5
Badge +10

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, maar zal netjes wachten :D

Nu wordt ik ook nieuwsgierig.

Als je de nieuwe Mijn Simyo heel goed doorloopt, zou je het al kunnen zien.

- het wordt straks mogelijk om extra MB's bij te kopen. Alle details hierover, worden zsm bekend gemaakt.

- bundelwijzigingen hoeven straks niet meer voor de 25ste te worden doorgegeven. Dus een bundelwijziging kan tot de laatste dag van de maand tot 23:59 worden doorgegeven. Dan gaat de wijziging alsnog meteen de volgende maand in

Daarnaast zijn we ook druk bezig om het mogelijk te maken om een bevestigingsmail te sturen zodra iemand een vervangende simkaart heeft besteld (dit zal alleen nog niet samen met de nieuwe Mijn Simyo van kracht zijn)

Bovenstaande info is wel een beetje classified, dus graag nog even niet aan de buitenwereld bekend maken :)

Update bèta:

Zojuist heb ik met het Mijn Simyo team de tot nu toe gegeven feedback doorgenomen. Zoals voor het weekend aangegeven, vonden we het belangrijk om een goed gevoel te hebben voordat we de bèta ook voor iedereen beschikbaar zouden maken. Ondanks dat er nog wel wat puntjes zijn waaraan geschaafd moet worden, mag iedereen vanaf deze week de bèta doorlopen. Ik zal later deze week dan ook een oproep plaatsen.

Uiteraard is al jullie (nieuwe) feedback nog steeds meer dan welkom 😃
Reputatie 4
Badge +7
Tsss.... spannend hoor.
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben even op vakantie geweest zodoende nu pas mijn response.

De responsive site ziet er goed uit in Chrome v43 en ook op iPhone 5s met 8.3 werkt het goed.

Ik hoop overigens wel dat de bestaande iOS app blijft bestaan en ook voor iPad beschikbaar komt (kunnen we daarvoor ook een update verwachten?). Ik blijf een app een stuk fijner vinden op mijn iOS devices.

Ik mis in het 'Mijn abonnement' deel dat ik een jaar abonnement heb en wanneer deze afloopt daarnaast zou ik hier ook graag willen zien wat ik hiervoor maandelijks moet betalen. Er staat nu slechts 300 bel/sms bij Bundels. Overigens bij 'abonnement wijzigen' > 'Bundels aanpassen' staat het wel helder.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi pacorob,

Bedankt dat je er naar hebt gekeken. We vonden het wel heel belangrijk dat alles responsive zou zijn, maar dat betekent gelukkig niet dat de iOS en Android app niet blijft bestaan. Sterker nog. De kick-off om de app ook te gaan verbeteren is inmiddels geweest. De komende maanden gaan we ons o.a. daarop concentreren.

De kans is groot dat we vanaf een bepaalde fase ook de app willen laten testen door Simyo klanten. Wanneer de nieuwe versie van de app uiteindelijk af zal zijn, is nu nog moeilijk in te schatten.

Ik mis in het 'Mijn abonnement' deel dat ik een jaar abonnement heb en wanneer deze afloopt daarnaast zou ik hier ook graag willen zien wat ik hiervoor maandelijks moet betalen. Er staat nu slechts 300 bel/sms bij Bundels. Overigens bij 'abonnement wijzigen' > 'Bundels aanpassen' staat het wel helder.

Dit is wat ik in mijn scherm zie staan. Heb jij dat niet zo staan? Daaruit zou je in principe moeten kunnen opmaken wat voor type contract je hebt. De kosten erbij zou misschien wel prettig zijn ja.

Nogmaals dank, pacorob!

Zojuist heb ik met het Mijn Simyo team de tot nu toe gegeven feedback doorgenomen. Zoals voor het weekend aangegeven, vonden we het belangrijk om een goed gevoel te hebben voordat we de bèta ook voor iedereen beschikbaar zouden maken. Ondanks dat er nog wel wat puntjes zijn waaraan geschaafd moet worden, mag iedereen vanaf deze week de bèta doorlopen. Ik zal later deze week dan ook een oproep plaatsen.

Nieuwe update:

Bovenstaande reactie plaatste ik eerder deze week. Helaas zijn er toch nog wat performance issues die de bèta test, voor een grotere groep klanten, nu nog onmogelijk maken.

Zodra ik weer nieuws heb, laat ik het hier weten.

Groetjes,

Alex

Reageer