Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Telefoon keuzemenu & Blackberry Q10

  • 10 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 360 Bekeken

Badge
Hoi,
Heb een BB Q10 en kan hiermee geen keuzes maken uit de telefoon-menu's die je tegenwoordig overal standaard voorgeschoteld krijgt.
Als ik een keuze maak, b.v. 3, dan verschijnt die 3 wel op mijn display, maar wordt vervolgens blijkbaar niet verstuurd.
Ook bij herhaald drukken van een cijfer gebeurt er helemaal niets.

Bijzonder vervelend verschijnsel, kan b.v. niet eens mijn huisarts bellen met de Q10.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Bijvoorbaat dank voor alle hulp!
icon

Beste antwoord door Hans63 12 augustus 2017, 10:29

Je zal op zoek moeten naar de optie "DTMF aanzetten". Heb al wat gevonden hier: https://support.t-mobile.com/docs/DOC-13879 , echter het ziet er niet veelbelovend uit...
Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Je zou kunnen kijken of je het kan oplossen om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Werkt dat niet dan zou ik de verkoper aanspreken voor reparatie.
Reputatie 7
Is het gelukt ?
Badge
Hoi Ray,

Bedankt voor de tip; moet ik eerst kijken of ik mijn huidige instellingen ergens lokaal kan opslaan.
Wil persé geen backup naar de cloud, doe ik op m'n PC ook nergens gebruiken.
Zal het morgen eens checken, je hoort nog van me...

Uiteindelijk ben ik er nu al van overtuigd dat ik zelfs geen BB smartfoon had moeten kopen,
maar een of andere dumb foon als opvolger van m'n Nokia E71.
Reputatie 5
Badge +7
Ik ken de BB niet, maar ik denk dat het meer een kwestie van RTFM. Of te wel lees de handleiding.

Ik weet dat je bij sommige bedrijfscentrales eerst op een speciale toets moet drukken voordat je die menu keuzes kan invoeren, Ik denk dat jouw BB hetzelfde is, en denk dan bv dat je voordat je die menus in kan een bepaalde toets moet indrukken. Of wellicht ergens in de instellingen iets aanpassen (enable TDK oid).
Reputatie 1
Badge +2
Je zal op zoek moeten naar de optie "DTMF aanzetten". Heb al wat gevonden hier: https://support.t-mobile.com/docs/DOC-13879 , echter het ziet er niet veelbelovend uit...
Reputatie 5
Badge +7
Precies, dat bedoelde ik. Bedankt voor de aanvulling.
Badge
RTFM: doe ik standaard bij alle apparatuur die ik aanschaf, is gewoon standaard hier; ook reeds diverse malen gedaan vanwege probleem met 4G met de Q10. Ook nu ivm DTMF tonen, deze worden standaard duidelijk hoorbaar uitgezonden.

DTMF tonen aanzetten: staan standaard aan, worden duidelijk hoorbaar uitgezonden, doch hebben geen effekt op de centrale van de tegenpartij.

Bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi jannuh,

Leuk om je op het Simyo Forum te zien! Wat onhandig dat er wat onduidelijkheden zijn over je Blackberry.

Omdat wij een Sim Only-provider zijn, hebben we geen serviceondersteuning voor toestelvragen. We kunnen je daarom niet ondersteunen met specifieke toestelvragen. Uiteraard helpen we je waar mogelijk met netwerkinstellingen in je telefoon. Qua specifieke toestelvragen kunnen wij vaak ook niet meer dan gebruik maken van Google voor oplossingen. :)

Wat fijn om te lezen dat je wel al een aantal tips hebt gekregen van een aantal Forumleden. Is het aan de hand van die tips gelukt om het op te lossen? Mocht je toch nog onduidelijkheden of problemen hebben met de functies op je Blackberry, dan kun je het beste contact opnemen met de leverancier van je telefoon. Zij kunnen je de noodzakelijke ondersteuning bieden.

Mocht je nog vragen hebben wat betreft je aansluiting of graag wilt dat we

@wimj12, Hans63 en Ray, wat fijn dat jullie er zijn! Bedankt voor de tips! :D

Groetjes,
Els
Badge
Hoi Els,
Bedankt voor je reaktie en tips. Neuh, heb het gehad met smartfoon (heb ik pas enkele maanden);
de BB Q10 ligt in de kast, wellicht vindt ik een famielid die ut ding wil hebben, doe er niks meer mee.

Ben weer terug bij mijn Nokia E71, valt me gelijk op hoe snel en eenvoudig die dumbfoon werkt, b.v. agenda, supersnel t.o.v. mijn BB Q10 en de Lumia 535, die ik ook korte tijd heb gehad (privacy is helemaal niks bij dat ding).
Heb ong. half jaar geleden een nieuwe, originele Nokia, accu voor mijn E71 gekocht, laden is zo eens per week
bij 24u/7d aan.
Gelukkig kan ik bij Simyo van mijn internet abo als het nodig is, krijg momenteel op mijn Nokia E71 internet niet aan de praat, heeft in het verleden altijd gewerkt (3G en Wifi).
Heb internet alleen voor de email nodig, de funktie die ik op mijn smartfoon het meest gebruikte.

Topic kan gesloten worden.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jannuh,

Haha, heerlijk zo'n simpele 'dumbphone'. Geweldige benaming!

Is het inmiddels gelukt met je e-mailinstellingen? Laat mij anders maar weten welk e-mailadres je gebruikt, ik stuur je dan de juiste e-mailinstellingen op.

Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma

Reageer