Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Servicebook settings ontvangen, kan nog niets, HELP!


Badge
Heb een BB bundel geactiveerd en deze geregistreert op het netwerk, netjes de service book entries ontvangen, howeverrrr...

ik heb nog steeds geen browser icoon, kan ook geen email account inrichten, wanneer ik kijk bij status staat er ook nog steeds:
Blackberry Internet Service: Not connected

ik zie wel het 3G en BB icon rechtsbovenin..

update: als ik de BB toets lang inhoud zie ik het browser icoon, wanneer ik daar op klik de volgende melding:
Your device does not currently have any browser service book entries. Please contact your service provider to enable the browser on the device..

dus Simyo; bij deze graag de browser optie activeren aub

10 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste MichelleC,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Wij hebben zojuist contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Zij hebben de instellingen ge-reset op het netwerk. Wij verzoeken je om de batterij uit het toestel te halen (battery pull) zodat deze wijzigingen doorgevoerd kunnen worden. Graag vernemen we of het is verholpen hierna.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hi Manisha!

Eindelijk antwoord..ik vroeg me al of jullie me vergeten waren :o

OK ik heb de battery pull gedaan..alles eruit voor paar minuten, toen weer erin en aangezet.

HELAAS nog steeds hetzelfde, geen browser icon in menu, wel als ik de BB knop ingedrukt houdt, en als ik hem open:

"Your device does not currently have any browser service book entries. Please contact your service provider to enable the browser on the device.."

als ik kijk bij service book entries zie ik wel een hele lijst met entries staan welke door jullie goed erin gezet zijn..waaronder browser service..waarom werkt het dan nog niet??? heb nu 1 week de BB bundel maar kan nog steeds niets meer dan bellen en smsen..

wanneer ik kijk bij service status staat er ook nog steeds:
Blackberry Internet Service: Not connected
Blackberry entrprise service: not connected.

graag een (sneller) antwoord..ik wil zo graag whatsappen met m'n vriendinnen ! 

Gr. Michelle
Reputatie 2
Badge +4
Beste Michelle,

Wij raden je in dit geval aan om de servicebooks opnieuw aan te vragen. Dit kan op de volgende manier:
- bij een oudere Blackberry
opties->geavanceerde opties-> host/routingstabel-> klikken op BB knopje-> nu registreren
- Bij een nieuwere Blackberry (OS7)
opties-> toestel-> geavanceerde systeeminstellingen->HRT editor->klikken op BB knopje-> nu registreren

Hierna kun je het toestel volledig uitschakelen en deze opnieuw aanzetten.

Graag vernemen we of het hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Ik heb OS7 erop staan, en opnieuw het toestel geregistreerd op het netwerk (heb dit voorheen ook al vaker geprobeerd om het probleem op te lossen) maar dit bied helaas geen oplossing..uitgezet, opnieuw starten, niks.

batterypull, opnieuw starten. nog niks. ik zie wel het 3G en BB icoontje rechtsboven in maar waarom mag ik de browser niet openen??

ik kan ook geen apps installeren..browser niet openen, en bij het configureren van een email account ook de medling dat er geen verbinding naar de server gemaakt kan worden...

ik word er een beetje hopeloos van..!

please help..
Badge
zojuist heel OS7 opnieuw geinstalleerd...hele phone leeg dus..daarna weer opstarten, kreeg ik automatisch het bericht dat ik aangemeld was op het netwerk, service book entries staan er ook netjes in van simyo/kpn...maar nog steeds niets. kan de browser niet openen (ofzien vanuit het menu)..

Blackberry Internet Service: Not connected

is er iets anders wat jullie kunnen doen om te bekijken waar het in mij ngeval misgaat???
Reputatie 2
Badge +4
Beste MichelleC,

Wij hebben zojuist de internetinstellingen opnieuw aangemeld. Wij verzoeken je nogmaals een battery pull te doen zodat de wijzigingen doorgevoerd kunnen worden.

Groetjes,

Manisha
Badge
is er iets anders wat ik kan doen? dit lijkt niet te werken..ik heb de telefoon gekregen van mn vriendin in Engeland..hij is wel simlock vrij..kan dat er nog iets mee te maken hebben???
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MichelleC,

We hebben contact gehad met de technische dienst. Ze hebben je gegevens gecontroleerd. Alles staat goed op het netwerk. Ze hebben nu ook in hun systeem een reset uitgevoerd. Daarom wil ik je vragen om nogmaals de batterij uit het toestel te halen terwijl het toestel aan staat. Dan 10 minuutjes uit laten staan. Vervolgens kan je het toestel weer aan zetten. Kan je me laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Alex bedankt voor je hulp..maar helaas..nog steed niets..! kan het met mjn blackberry te maken hebben? ik zal hieronder de servicebook entries beschrijven welke ik erbij krijg als ik me aanmeld bij simyo (met vinkje)
  • BBAuthKeyNego
  • Search Services 611
  • MediaConfig
  • Blackberry Internet Browsing Service
  •  BBAuth
  •  WAP BrowserConfig
  • Blackberry Internet Browsing Service
  • LBS RC Prod ALL 63001
  • BIS Client
  •  Provisioning [otasl]
  • WLM 2.1
  • Wap push config
  • AIM - BMIM
  • BBFS1
  • BBFS2
  • Wifi TCP-IP Browser [BrowserConfig]
  • Blackberry Identity
  • Provisioning

De volgende komen erbij maar met een "verboden" tekentje ervoor:

  • WAP2 transport
  • TCP for BIBS
  • IPPP for 5 Click
  • KPN MMs TRansport WAP2
  • IPPP for BIBS
  • Wifi TCP IP Transport [wptcp]
bij TCP IP in het menu advanced staat géén APN + user + pw ingevuld..is dat noodzakelik voor een correcte werking?

Ik hoor graag of er nog iets is wat ik kan proberen..want anders weet ik het ook neit meer en kan ik mn blackberry maar beter weer wegdoen 😞
Reputatie 5
Badge +10
Alex bedankt voor je hulp..maar helaas..nog steed niets..! kan het met mjn blackberry te maken hebben? ik zal hieronder de servicebook entries beschrijven welke ik erbij krijg als ik me aanmeld bij simyo (met vinkje)
  • BBAuthKeyNego
  • Search Services 611
  • MediaConfig
  • Blackberry Internet Browsing Service
  •  BBAuth
  •  WAP BrowserConfig
  • Blackberry Internet Browsing Service
  • LBS RC Prod ALL 63001
  • BIS Client
  •  Provisioning [otasl]
  • WLM 2.1
  • Wap push config
  • AIM - BMIM
  • BBFS1
  • BBFS2
  • Wifi TCP-IP Browser [BrowserConfig]
  • Blackberry Identity
  • Provisioning

De volgende komen erbij maar met een "verboden" tekentje ervoor:

  • WAP2 transport
  • TCP for BIBS
  • IPPP for 5 Click
  • KPN MMs TRansport WAP2
  • IPPP for BIBS
  • Wifi TCP IP Transport [wptcp]
bij TCP IP in het menu advanced staat géén APN + user + pw ingevuld..is dat noodzakelik voor een correcte werking?

Ik hoor graag of er nog iets is wat ik kan proberen..want anders weet ik het ook neit meer en kan ik mn blackberry maar beter weer wegdoen :(


We hebben al ons systemen nogmaals bekeken. Je aansluiting en daarmee je internet bundel, staan correct aangemeld in ons systeem. Het lijkt er dan toch op dat het aan je toestel ligt. Wellicht dat Blackberry je verder kan helpen. Wij kunnen helaas geen verder invloed uitoefenen op je aansluiting.

Groetjes,

Alex

Reageer