Beste antwoord door PaulH
Ik kan me dit voorstellen. Echter is dit logisch te verklaren en zijn er goede oplossinggen voor.
Internet gebruiken op een mobiel, met een abonnement soms nog enigszins overzichtelijk maar met wat minder te verbruiken erg bizar.
Nu telefoons/smartphones tegenwoordig zijn gemaakt op internet. Zonder internet zijn ze als het ware niks meer. De telefoon/sms functies zijn er voor erbij. Maar dit terzijde, een smartphone wil constant up to date zijn zoals dat heet. Telkens als er iets nieuws is wil je mobiel het ook weten.
Dit zorgt ervoor dat als je op data zit dit doorgaat en al je services van je telefoon en apps er gebruik van willen maken. Niet gek als je het eenmaal snapt.
Dit gebruik kan op de achtergrond zijn en dus zonder dat je ook maar iets door hebt.
Er zijn een aantal dingen die ik je aanraad:
-Als het voor u kan zet data alleen aan als u het nodig heeft/gebruikt.
-Download een app om uw data bij te houden en te managen/monitoren. Op Android bijvoorbeeld DataEye. In Apple is het ook mogelijk in het systeem zelf bij instellingen. Als u daar nog vragen over heeft kan ik daar verder op ingaan. Hierbij kunt u zelf bepalen welke apps data mogen gebruiken. Zo heeft u lijkt het alleen whatsapp nodig qua data, en gebruikt uw systeem waarschijnlijk velen malen meer data dan whatsapp zelf, belachelijk als u het zelf niet door heeft natuurlijk.
-Zet een limiet op hoeveel je kan gebruiken. Op Android eenvoudig mogelijk, op Apple kan ik dat niet zo zeggen.
Ik weet niet of u een abonnement heeft of gewoonweg Prepaid, dit doet er ook niet zo erg toe maar bij Prepaid moet je inderdaad sowieso heel erg oppassen en zou ik alle aanbevelingen gebruiken. Anders kunnen er kosten komen die u niet wil.
Als er nog vragen zijn dan wil ik die of iemand anders op dit forum die met liefde beantwoorden!
Groet Paul.