.

Vraag

kan geen verbinding maken met de geselecteerde mobile data service

  • 22 September 2012
  • 7 reacties
  • 1063 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Ik heb een BB 9700 met os 6.0. De internetservices werken: email ontvangen, apps maar bij browsen krijg ik deze foutmelding. Internet via wifi werkt wel.
Alles heb ik al geprobeerd: check serviceboek, batterij eruit, update os etc, niks helpt. Heb al gebeld met klantenservice, klacht ingediend maar dan wordt er alleen een reset gedaan en het ticket wordt weer gesloten. Ik ben nu al een maand klant en nog steeds kan ik niet internetten. Als dit niet wordt opgelost ga ik overstappen naar een andere provider want ik vind de service van simyo BELABBERD! Ik zou teruggebeld worden op een ander nummer nadat een netwerkspecialist ernaar gekeken had, gebeurt niet. .....

7 reacties

Badge +6
Beste Katie,

Welkom op het forum!
Allereerst excuses voor het feit dat je niet bent terug gebeld. Ik heb je aansluiting een reset gegeven.
Ik raad je aan je batterij te verwijderen en na een kwartier terug te plaatsen. Kan je me laten weten of het werkt.
Badge
Nee dit werkt niet. De telefoon is al 3 à 4 keer gereset en het probleem blijft optreden: kan geen verbinding maken met de geselecteerde mobile data services
Badge
Ik heb het toestel nu helemaal leeg gemaakt.
Nu krijg ik de melding: surfen via mobiele netwerk valt niet onder uw huidige serviceplan.
Willen ajb nogmaals een reset uitvoeren: BB bold 9700 os 6.0
Badge
het ticketnummer is #221165
Reputatie 2
Badge +1
Hey Katie,

Jouw email is reeds beantwoord. Zou je even kunnen laten weten of je de reactie hebt ontvangen?
Badge
Beste Simyo,
Ik ga een nieuwe poging wagen. I
k heb een BB9700 met os6.0. Als ik wil surfen via browser krijg ik melding; surfen via het mobiele netwerk valt niet onder uw huidige serviceplan. Email ontvangen en gebruik van apps zoals whatsapp werkt wel.
Ik heb het volgende geprobeerd;
  • Toestel leegmaken
  • Serviceboeken opnieuw opvragen
  • OS updaten
  • Battery-pull
  • Toestel opnieuw registreren.
Verder heb ik gebeld met de simyo-helpdesk, met de KPN-technische helpdesk (2x) (KPN was mijn vorige provider) en men wijst naar elkaar.

Aanvullende info:
Wat valt op; als ik het serviceboek blackberry internet brownsing servive verwijder en opnieuw registreer (of opnieuw serviceboeken opvraag) dan krijg ik steeds twee BB insternet browsing servicebooks (genummerd). Dit lijkt me niet correct.

Verder staat onder beveiliging > gegevens beveligignsstatus de naam KPN-default met als datum laatst bijgewerkt 11 -8-2012. Op deze datum zat ik nog bij mijn vorige provider KPN/

Verder: onder opties van browser staat de volgende startpagina ingesteld (die ik niet kan wijzigen): http://teamkpn.kpn.org.

Wat moet ik doen om te zorgen dat ik toch kan internetten, ik ben ten einde raad!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Katie,

Ik heb nog eens contact gehad met de technische dienst en je omschrijving doorgegeven. Ze zien echter dat alles goed staat netwerktechnisch gezien. We kunnen hier niets meer aanpassen zodat het wel werkt. Het probleem zit 'm in het toestel. Hier staat waarschijnlijk een instelling niet goed. Ik denk dat je dit probleem het best kunt oplossen met Blackberry of bij een telefoonwinkel.
2 servicebooks in je telefoon kan wel gewoon. Heb je ze beide al geprobeerd?

Heb je wel al geprobeerd om een andere internet browser te proberen?

Off topic: ik heb je nieuwe geopende topic in het oude topic geplaatst, omdat het om dezelfde vraag gaat.

Groetjes,

Alex

Reageer