.

Beantwoord

Ik heb kosten voor internet buiten mijn bundel gemaakt. Wat nu?

• 30 July 2018
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Ik ben sinds 2013 klant bij Simyo en tot nu toe altijd tevreden geweest. Ik heb Simyo zelfs aangeraden bij vrienden en familie en sommigen zijn daardoor nu ook klant. Vanavond maakte ik echter per ongeluk gebruik van data buiten mijn databundel en maakte ik binnen een paar minuten blijkbaar 25 euro (exclusief BTW!) aan kosten. Om 18.46u kreeg ik een smsje dat mijn data was verbruikt, maar precies rond dat tijdstip zocht ik blijkbaar iets op internet op, waardoor ik het smsje pas daarna heb gelezen. De gemaakte kosten van 25 euro zijn dan ook gemaakt rond 18.46u.

Ik heb daarna direct de klantenservice per chat benaderd, omdat ik erg was geschrokken van de per ongeluk gemaakte kosten. Aangezien ik mij altijd aan mijn internetbundel hou (wat duidelijk is terug te zien in mijn facturen van de afgelopen jaren), en REGELMATIG vele mb's overhoud, was dit voor mij een reden om te kijken of Simyo mij wellicht de kosten kon kwijtschelden. Helaas gaf Tessa van de klantenservice per chat aan dat zij mij niet tegemoet willen komen...

Ik weet dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de gemaakte kosten, maar ik vind dat dit vanuit een menselijk oogpunt mag worden bekeken. Het smsje is binnengekomen op het tijdstip waarop ik iets opzocht, waardoor 'we' elkaar net zijn misgelopen. Ik zocht in een paar minuten even iets praktisch voor mijn ouders op mijn telefoon op, maar heb nu dus per ongeluk 25 euro (exclusief BTW) kosten buiten mijn bundel gemaakt. Normaal maak ik nooit internetkosten buiten mijn bundel en graag benadruk ik nogmaals dat ik regelmatig vele MB's overhoud. Ik betreur het echt ten zeerste dat Simyo hier niks aan wil doen. Deze kosten doen me pijn, vooral omdat ik anders mijn data uit had gezet en niks had opgezocht. Ik had best een paar minuten op Wifi kunnen wachten.

Kunnen jullie werkelijk niks doen aan deze per ongeluk gemaakte kosten? Voor mij is dit anders serieus een reden om over te stappen. Het voelt als onrecht. Ik begrijp dat jullie deze vraag vaak krijgen, maar vanuit mijn eigen ervaring met klantenservicewerk, weet ik dat sommige situaties net even wat menselijker moeten worden bekeken dan anderen.

Ik hoop ten zeerste dat Simyo hier iets mee doet naar mij toe, want ik was altijd zó tevreden.

Groet,
Malu
icon

Beste antwoord door Niels 31 July 2018, 17:39

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
De getoonde kosten op je MijnSimyo zijn inclusief BTW. Dus als er 25 euro staat, is het 25 euro incl.

Over de rest van je verhaal zal een moderator zich buigen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Malu88,

Welkom op het Simyo Forum :)

Dan ben je al aardig lang klant! En wat leuk dat je een aantal mensen aan ons hebt geïntroduceerd. Door middel van de Vriendendeal neem ik aan?

Ik snap dat je geschrokken bent van de kosten (overigens inclusief BTW, zoals Ray ook al aangeeft). Ik kan ook terugvinden dat je contact met Simyo hebt opgenomen door middel van de chat. Wat je hier over verteld is echter niet helemaal waar. Je gaf eerst bij mijn collega aan dat de kosten onterecht waren, omdat je de sms te laat zou hebben ontvangen. Dit is echter niet het geval. Het berichtje heb je op tijd ontvangen, wat de kosten terecht maakt.

We zijn echter niet de beroerdste bij Simyo. Ik wil dan ook best wel kijken of er wat mogelijk is qua gemaakte kosten. Mijn collega zal je hier binnenkort een privébericht over sturen. Heb je hier verder nog vragen over?

Bedankt voor je reactie, Ray!

Groetjes,
Niels

Reageer