Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

Hoe stel ik mijn Blackberry-internet in?

  • 17 april 2012
  • 35 reacties
  • 4618 Bekeken

Badge
Dag!
Vandaag is mijn abonnement ingegaan maar ik kan nog steeds niet op internet via de Blackberry Torch.
Wat kan ik hier aan doen?

Groet

35 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Johan87,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Wij hebben zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij hebben geconstateerd dat de Blackberry APN instellingen correct staan op het netwerk en dat je ook via de juiste APN verbinding maakt met het internet. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is opgelost.

Mocht dit niet zo zijn, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
ik heb sinds vandaag een sim only abonnement en een blackberry bundel,
met mijn telefoon kan ik al wel bellen, maar internet en pingen gaat nog niet.
wat voor instellingen moet ik dan aanzetten??
Reputatie 2
Badge +4
Beste Maickel,

Welkom op het Simyo forum!

Je kunt de Blackberry bundel gebruiken als het abonnement is geactiveerd (als nummerbehoud heeft plaatsgevonden) door de optie internet op de mobiel/blackberry aan te zetten. Dit kun je doen op de persoonlijke pagina op www.simyo.nl onder het tabblad gegevens en instellingen.

Groetjes,

Manisha
Ik heb vandaag mijn Sim only kaart ontvangen voor een BB Curve 9300. Maar volgens mij kan ik nog geen gebruik maken van de BB diensten. Heeft dit te maken met het feit dat de nummerportering nog niet is gedaan?
Badge +2
Beste mavank,

Dit is inderdaad het geval. Je kan pas gebruik maken van je BlackBerry internetservice op het moment dat je nummer is geporteerd en je abonnement dus is ingegaan.

Groetjes,

Arie
ik heb ook dit probleem,
sinds vandaag is mijn nummer overgezet internet en bellen werkt prima alleen mijn blackberry bundel om te pingen werkt niet..
Reputatie 2
Badge +1
Hey angelo,

Volgens onze gegevens heb je geen Blackberry bundel maar een reguliere internet bundel. Op een blackberry kunnen wij enkel internet garanderen indien je gebruik maakt van een blackberry bundel. Ik wil je adviseren om via de persoonlijke pagina alsnog een blackberry bundel aan te vragen. Nadat je een blackberry bundel hebt aangevraagd, laat je mij dit dan even weten zodat ik direct de blackberry internet services voor je kan activeren?
Hey angelo,

Volgens onze gegevens heb je geen Blackberry bundel maar een reguliere internet bundel. Op een blackberry kunnen wij enkel internet garanderen indien je gebruik maakt van een blackberry bundel. Ik wil je adviseren om via de persoonlijke pagina alsnog een blackberry bundel aan te vragen. Nadat je een blackberry bundel hebt aangevraagd, laat je mij dit dan even weten zodat ik direct de blackberry internet services voor je kan activeren?


Hallo wayne,

Ik dacht dat ik blackberry internet had genomen stom mijn fout..
Ik heb hem net even aangepast.
Naar 1000mb internet blackberry
Graag hoor ik van u.

Groet Angelo
Reputatie 2
Badge +1
Hey angelo,

Ik heb de blackberry internet services voor je aan gezet. Zou je de batterij even uit het toestel kunnen halen en deze vervolgens weer in het toestel kunnen doen zodat deze volledig opnieuw opstart? Zodra dit is gebeurd, zou je gebruik moeten kunnen maken van de blackberry internet services. Zou je mij even kunnen laten weten of het is gelukt?
Ja top hij deed het metteen bedankt voor de hulp!
Reputatie 2
Badge +1
Angelo,

Ik ben blij dat het werkt. Jij bedankt voor jouw terugkoppeling!
Angelo,

Ik ben blij dat het werkt. Jij bedankt voor jouw terugkoppeling!



Ik ben al weken bezig met instellen met hetzelfde probleem.
Op de 1200lijn wordt je opgescheept dat het aan je telefoon ligt of je krijgt na 30 min niemand aan de telefoon.
Hier baal ik enorm van omdat ik er gewoon voor betaal!!

Ik zag dat het hierboven was gelukt dus zou je mij hier ook mee kunnen helpen?? Graag!

Met vriendelijke groet, Jaap Wim
Badge +2
Beste jwriphagen,

Uit onze gegevens blijkt dat je toestel wel verbinding maakt met het internet. Graag vernemen wij welke foutmelding je krijgt als je het internet probeert te gebruiken?

Groetjes,

Arie
Beste jwriphagen,

Uit onze gegevens blijkt dat je toestel wel verbinding maakt met het internet. Graag vernemen wij welke foutmelding je krijgt als je het internet probeert te gebruiken?

Groetjes,

Arie


Ik krijg de volgende melding:

Kan geen verbinding maken met internet. Probeer het later opnieuw.
Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met uw netwerkprovider.


Als ik mijn email in wil stellen krijg ik de volgende melding:

Kan geen verbinding maken met de server.

Dit alles terwijl ik wel 3G heb en het blackberry icoon te zien is boven in mijn scherm.

Groeten, Jaap Wim
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jwriphagen,

Ik heb contact gehad met de technische dienst. Ze geven aan dat je aansluiting goed op het netwerk staat. Ze kunnen eventueel een harde reset uitvoeren op het netwerk. Je toestel moet hiervoor echter uitgeschakeld zijn. Ik heb je zojuist even gebeld om je te vragen of je het toestel kon uit zetten. Ik kreeg je helaas niet te pakken. Kan je mij een privé bericht sturen met daarin een tijdstip dat ik je kan bellen? Dan probeer ik het nog een keertje.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik heb een BlackBerry internetbundel, maar ik kom helemaal niet op internet.
Ik krijg steeds de melding: "Er zijn momenteel geen vermeldingen in het serviceoverzicht voor de browserconfiguratie van uw apparaat. Neem contact op met uw netwerkprovider om de browser op uw apparaat in te schakelen."
Ook andere apps doen het niet.

Groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum eankieee,

Het e.e.a. is nu aangepast door de technische dienst. Het lijkt er op dat dit heeft gewerkt, want je maakt volgens onze gegevens gebruik van internet. Klopt dit?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum eankieee, Het e.e.a. is nu aangepast door de technische dienst. Het lijkt er op dat dit heeft gewerkt, want je maakt volgens onze gegevens gebruik van internet. Klopt dit? Groetjes, Alex


Ja klopt, alles doet het nu!
Badge +6
Ja klopt, alles doet het nu!

Beste Eankieee,

Blij te horen dat alles werkt.
Ik heb sinds een week een sim only Blackberry Abonnement, maar de Blackberry services doen het niet. Blackberry App World kan ik niet gebruiken en Facebook ook niet. Zijn mijn instellingen verkeerd, of ligt dit aan de simkaart? Ik heb een Blackberry Bold 9700. Ook mijn batterij gaat nu minder dan een dag mee als ik mijn telefoon bijna niet gebruik, terwijl deze eerst 5 dagen mee ging.

Groeten,
Winnie
Badge +2
Beste wdw,

Uit onze gegevens blijkt dat je reeds gebruik hebt gemaakt van je internetaansluiting. Wij gaan er van uit dat het probleem is verholpen. Laat ons even weten als dit niet het geval is.

Groetjes,

Arie
Hallo Arie,

Ik kan inderdaad gebruik maken van mijn internetaansluiting, maar niet van de Blackberry Services zoals Blackberry App World. Ook de apps van bijvoorbeeld Facebook en Google Maps doen het niet.

Groetjes,
wdw
Badge +2
Beste wdw,

Wij hebben bij deze de instellingen de BlackBerry service op het netwerk gereset. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat je simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Hierna kan je gewoon gebruik maken van de BlackBerry internetservices.

Groetjes,

Arie
Hallo Arie,

Ik heb mijn batterij er 2 keer uitgehaald en weer terug gestopt. Hij doet het nog steeds niet.

Groeten,
wdw
Badge +2
Beste wdw,

Alle gegevens staan bij ons goed ingesteld op het netwerk. Wij adviseren je de simkaart in een ander toestel uit te proberen. Op deze mannier kunnen wij achterhalen of het een simkaart of een toestel gerelateerd probleem is. Graag vernemen wij de uitkomst.

Groetjes,

Arie

Reageer