Dat is te gek voor woorden. Stuur niet pas een limiet bereikt bericht als er fors over de limiet heen gegaan is, maar doe dit direct. Daarnaast kan ik me niet voorstellen binnen24 uur 3,6 gb verbruikt te hebben.
Zo blijven we in ieder geval geen vrienden. Graag reactie/ uitleg/ intrekken van de extra kosten.
Gr
Kees
ps inmiddels werkt mijn app om mojn verbruik te volgen niet en ben ik aangewezen op wifi. Want internet op mijn simyo te goed doet niets. I am not amused.
Beste antwoord door Groentjuh
Ondanks dat ik het niet kan oplossen, kan ik wel informatie geven over diverse dingen.
1 dag tussen 80% en 100% is best mogelijk. Ondanks dat dat 3,3 GB is, is dat met een goede verbinding via 4G met slechts 20mbit per second in 22 minuten verstuurd. Met een snelheid van 305 kbit per seconde (~spotify op "very high" kwaliteit) duurt dat 24 uur.
Om deze soort situaties in de toekomst te voorkomen, kun je het beste dit blog doorlezen en zoveel mogelijk tips daaruit uitvoeren. Simyo meet enkel hoeveel data je hebt gebruikt en kan niet zien waaraan je data verbruikt hebt. Gelukkig houden vele smartphones dat laatste wel bij. In dit blog kun je lezen hoe je hopelijk kunt achterhalen waar je smartphone al die MBs aan heeft verbruikt. Kun je daarmee uitvinden welke app bijvoorbeeld veel data heeft verbruikt.
De SMS zou realtime moeten worden verstuurd. Ik heb in sommige gevallen wel eens gezien dat die te laat (of vroeg) werd verstuurd. Een moderator kan zien of dat in jouw geval het geval was.
Mijn Simyo wordt een aantal keer per dag bijgewerkt. KPN stuurt verbruik niet realtime naar Simyo; dat gaat in batches. Daardoor loopt mijn Simyo altijd iets achter de zaken aan.
Om ons overigens te helpen zou je je profiel kunnen aanvullen met "Type besturingssysteem telefoon" en "Wat is het merk van je telefoon?". Op die manier kunnen wij, en moderatoren je beter en gerichter helpen.
@Friesian, je kunt best iets klantvriendelijker zijn.
Verder graag een reactie op mijn 1e reactie Kees.(Napoleon)
Dat is in mijn ogen niet echt klantvriendelijk.