Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik zo snel kosten buiten de bundel heb gemaakt?

  • 1 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Hallo, wat een verontrustend bericht. Ik krijg eerst een 80% verbruikt bericht en heb dus nog 3,3gb over van de 16 gb. Een dag later wordt ik bericht dat de limiet bereikt is en in hetzelfde bericht op hetzelfde tijdstip lees ik dat ik 48,50 € buiten de bundel verbruikt heb. Directe actie: internet uit! Direct daarna een bericht dat ik ruim 60€ verbruikt heb. Ofwel 403 mb voor 0,15€.

Dat is te gek voor woorden. Stuur niet pas een limiet bereikt bericht als er fors over de limiet heen gegaan is, maar doe dit direct. Daarnaast kan ik me niet voorstellen binnen24 uur 3,6 gb verbruikt te hebben.
Zo blijven we in ieder geval geen vrienden. Graag reactie/ uitleg/ intrekken van de extra kosten.

Gr
Kees

ps inmiddels werkt mijn app om mojn verbruik te volgen niet en ben ik aangewezen op wifi. Want internet op mijn simyo te goed doet niets. I am not amused.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 1 augustus 2018, 17:10

Friesian, Ray en ik zijn forum experts. Dat betekend dat wij veel op het forum zijn en daardoor veel weten. Wij zijn echter gewoon klanten zoals jij, dus kunnen we dit niet oplossen voor je. Daarvoor heb je een moderator (= Simyo Medewerker) nodig. Vandaag of morgen geeft een moderator antwoord op jouw vragen in dit topic.



Ondanks dat ik het niet kan oplossen, kan ik wel informatie geven over diverse dingen.



1 dag tussen 80% en 100% is best mogelijk. Ondanks dat dat 3,3 GB is, is dat met een goede verbinding via 4G met slechts 20mbit per second in 22 minuten verstuurd. Met een snelheid van 305 kbit per seconde (~spotify op "very high" kwaliteit) duurt dat 24 uur.



Om deze soort situaties in de toekomst te voorkomen, kun je het beste dit blog doorlezen en zoveel mogelijk tips daaruit uitvoeren. Simyo meet enkel hoeveel data je hebt gebruikt en kan niet zien waaraan je data verbruikt hebt. Gelukkig houden vele smartphones dat laatste wel bij. In dit blog kun je lezen hoe je hopelijk kunt achterhalen waar je smartphone al die MBs aan heeft verbruikt. Kun je daarmee uitvinden welke app bijvoorbeeld veel data heeft verbruikt.



De SMS zou realtime moeten worden verstuurd. Ik heb in sommige gevallen wel eens gezien dat die te laat (of vroeg) werd verstuurd. Een moderator kan zien of dat in jouw geval het geval was.



Mijn Simyo wordt een aantal keer per dag bijgewerkt. KPN stuurt verbruik niet realtime naar Simyo; dat gaat in batches. Daardoor loopt mijn Simyo altijd iets achter de zaken aan.



Om ons overigens te helpen zou je je profiel kunnen aanvullen met "Type besturingssysteem telefoon" en "Wat is het merk van je telefoon?". Op die manier kunnen wij, en moderatoren je beter en gerichter helpen.



@Friesian, je kunt best iets klantvriendelijker zijn.

Verder graag een reactie op mijn 1e reactie Kees.(Napoleon)


Dat is in mijn ogen niet echt klantvriendelijk.
Bekijk originele reactie

10 reacties

Hoi Kees - Napoleon.

Heb je geen 80 en 100% sms'jes ontvangen van het netwerk? Real-time.

En aan jouw kant van het verhaal.
Heb je geen veilige waarschuwing en Limiet ingesteld op de telefoon? Dat mis ik eigenlijk.

Welk beeld qua verbruik zie je op de telefoon?


Groetjes
Friesian
Reputatie 7
Hoi Kees - Napoleon.

Heb je geen 80 en 100% sms'jes ontvangen van het netwerk? Real-time.


Groetjes
Friesian


Zinnen 2 en 3 @Friesian 😁
Ik dacht aan mail ontvangen Ray.😎
Reputatie 2
Badge +2
Wat moet ik met je laatste reactie? Misschien voor een ander bedoeld.
graag reactie op mijn eerdere vragen.

gr

kees
Je moet helemaal niks met mijn laatste reactie, duidelijk gericht aan Ray. Verder graag een reactie op mijn 1e reactie Kees.(Napoleon)
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb wel een 80% sms ontvangen. Daarna een limiet bericht met tegelijkertijd het bedrag voor een forse overschrijding. Allebeis de berichten op hetzelfde tijdstip. Tijd om mij internet te stoppen was er dus niet. Ook een tweede kosten bericht volgde op dat tijdstip. Het zal dus wel niet realtime zijn. Tussen het 80% bericht en de andere sms zat 3,3 gb en 1 dag verschil. Dit correspondeert niet met mijn gangbare gebruik. Ik volg mijn verbruik dagelijks op de app.

graag reactie en een oplossing voor de door mij niet verwachte forse tegenvaller. Een overschrijding van 60€ en ruiwm 400mb.

Vast bedankt.

gr
kees
Reputatie 7
Badge +9
Friesian, Ray en ik zijn forum experts. Dat betekend dat wij veel op het forum zijn en daardoor veel weten. Wij zijn echter gewoon klanten zoals jij, dus kunnen we dit niet oplossen voor je. Daarvoor heb je een moderator (= Simyo Medewerker) nodig. Vandaag of morgen geeft een moderator antwoord op jouw vragen in dit topic.

Ondanks dat ik het niet kan oplossen, kan ik wel informatie geven over diverse dingen.

1 dag tussen 80% en 100% is best mogelijk. Ondanks dat dat 3,3 GB is, is dat met een goede verbinding via 4G met slechts 20mbit per second in 22 minuten verstuurd. Met een snelheid van 305 kbit per seconde (~spotify op "very high" kwaliteit) duurt dat 24 uur.

Om deze soort situaties in de toekomst te voorkomen, kun je het beste dit blog doorlezen en zoveel mogelijk tips daaruit uitvoeren. Simyo meet enkel hoeveel data je hebt gebruikt en kan niet zien waaraan je data verbruikt hebt. Gelukkig houden vele smartphones dat laatste wel bij. In dit blog kun je lezen hoe je hopelijk kunt achterhalen waar je smartphone al die MBs aan heeft verbruikt. Kun je daarmee uitvinden welke app bijvoorbeeld veel data heeft verbruikt.

De SMS zou realtime moeten worden verstuurd. Ik heb in sommige gevallen wel eens gezien dat die te laat (of vroeg) werd verstuurd. Een moderator kan zien of dat in jouw geval het geval was.

Mijn Simyo wordt een aantal keer per dag bijgewerkt. KPN stuurt verbruik niet realtime naar Simyo; dat gaat in batches. Daardoor loopt mijn Simyo altijd iets achter de zaken aan.

Om ons overigens te helpen zou je je profiel kunnen aanvullen met "Type besturingssysteem telefoon" en "Wat is het merk van je telefoon?". Op die manier kunnen wij, en moderatoren je beter en gerichter helpen.

@Friesian, je kunt best iets klantvriendelijker zijn.
Verder graag een reactie op mijn 1e reactie Kees.(Napoleon)

Dat is in mijn ogen niet echt klantvriendelijk.
Hoi Kees.

Ik ben een medeklant, 1 van de vrijwillige helpers.
Allereerst bedankt voor de terugkoppeling. verder ben ik benieuwd dus of je qua waarschuwing, limiet ook iets hebt ingesteld op je telefoon.

Op je profielpagina vond ik geen informatie met betrekking tot merk en type toestel. Uit je verhaal maak ik op dat je sim onlyhebt, staat ook niet op je profielpagina.

Omdat ik een medeklant ben kan ik niet ingaan op het financiële aspect dat doet de moderator, een Simyo medewerker. Van hem/haar hoor je nog, ik verwacht morgen.

Wel geef ik graag een informatief blog, Krijg inzicht in het dataverbruik van je apps.

Groetjes op deze wederom te warme en te droge dag voor mens, dier en plant.
Friesian




@ Groentjuh
@Friesian, je kunt best iets klantvriendelijker zijn.
Verder graag een reactie op mijn 1e reactie Kees.(Napoleon)
Dat is in mijn ogen niet echt klantvriendelijk.

Deze reactie begrijp ik niet. Hoezo niet echt vriendelijk naar de klant?
Reputatie 2
Badge +2
Bedankt voor de uitgebreide reactie.

Gr
kees
Reputatie 6
Badge +5
Hi Kees,

Ik snap goed dat je deze berichten verontrustend vindt! Het gaat hier natuurlijk om erg veel verbruik in een hele korte tijd. Dat kan best even schrikken zijn. Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en zie inderdaad dat er heel weinig tijd tussen het 100% sms'je en het sms'je over de kosten zit. Daarnaast lijkt de waarschuwing te laat te zijn verzonden. Ik zal morgen een privébericht sturen om te laten weten wat we hier aan kunnen doen.

Wat betreft het verbruik. Dat dit zo snel gaat is helemaal zo gek nog niet. Groentjuh legt precies uit hoe het zit in zijn bericht, net Als Friesian. Lees je deze berichten goed door? Ik hoor graag van je!

Friesian, Ray en Groentjuh, bedankt voor jullie reacties, uitleg en hulp!

Groetjes,
Niels

Reageer