Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

Geen internet op mijn blackberry


Badge
Hallo,

ik heb een maandje geleden nummerbehoud etcetera aangevraagd. Dit is allemaal gelukt, ik kan bellen en smsen op mijn blackberry curve 8520.
Maar ik kan niet pingen of iets, ik heb echt geen zin in dit. Er staat dat ik meteen kan pingen dit dat, maar dat is gewoon niet zo.
Weten jullie misschien wat er aan de hand is?
Probeer al een tijdje jullie klantenservice te bereiken, maar dit lukt gewoon niet!
Heb een sms gestuurd naar 1300, met daarin 'JA', maar dan krijg ik een sms dat het niet mogelijk is en ik contact moet opnemen met Customer Support.
Maar die zijn niet te bereiken..
Iniedergeval hoop dat iemand dit herkent of weet wat ik moet doen?

23 reacties

Badge
PROBLEEM IS OPGELOST.

Ik weet niet hoe, maar hij doet het
Badge +6
Beste Alifuru,

Blij te horen dat het probleem is opgelost.
ik heb hetzelfde probleem. Het internet op mijn blackberry werkt niet. na het smssen van "ja" naar 1300, krijg ik als antwoord "het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo".
Bij mij duurt dit al weken.
Kunt u mij verder helpen?
Bij voorbaat hartelijk dank,
groet 
Badge
ook ik heb een blackberry bundel en die zou vandaag zijn ingegaan alleen nog steeds werkt het niet want ik kan nog steeds niet pingen.
ik hoop dat dit toch verholpen kan worden.
Badge +6
ik heb hetzelfde probleem. Het internet op mijn blackberry werkt niet. na het smssen van "ja" naar 1300, krijg ik als antwoord "het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo".
Bij mij duurt dit al weken.
Kunt u mij verder helpen?
Bij voorbaat hartelijk dank,
groet 


Beste Swida,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting nagekeken in het systeem. Ik zie dat je een gewone internetbundel hebt genomen.
Met een gewone internetbundel zal het internet niet werken op de BlackBerry. Om te kunnen pingen, email te kunnen lezen en gebruik maken van het internet dien je BlackBerry bundel te hebben. Je kan de BlackBerry bundel toevoegen via je persoonlijke pagina door je bundels aan te passen.
Badge +6
ook ik heb een blackberry bundel en die zou vandaag zijn ingegaan alleen nog steeds werkt het niet want ik kan nog steeds niet pingen.
ik hoop dat dit toch verholpen kan worden.


Beste Dylan93,

Ik heb je aansluiting nagekeken en deze een reset gegeven. Ik raad je aan om je toestel uit te zetten, je batterij te verwijderen en je simkaart te verwijderen en na een half uur terug plaatsen. Wanneer je dit hebt gedaan dan moet je aansluiting gaan werken.
Kan je me laten weten of het werkt.
Hallo,

Ik heb sinds kort een Blackberry bold overgenomen. Ik ga binnenkort een blackberry bundel aanschaffen. Maar ik kan nu niet whatsappen, dat deed ik met mijn vorige toestel via de Wifi thuis. Hoe kan het dat dit niet lukt? Ik kan thuis via de wifi wel internetten.
Badge +6
Beste Tessa,

Welkom op het forum!
Simoy heeft geen invloed op de WIFI verbinding en geen invloed op de app Whatsapp.
Ik kan je hier helaas niet verder meehelpen.
Badge
ik heb hetzelfde probleem. Het internet op mijn blackberry werkt niet. na het smssen van "ja" naar 1300, krijg ik als antwoord "het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo".
Bij mij duurt dit al weken.
Kunt u mij verder helpen?
Bij voorbaat hartelijk dank,
groet 


Beste Swida,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting nagekeken in het systeem. Ik zie dat je een gewone internetbundel hebt genomen.
Met een gewone internetbundel zal het internet niet werken op de BlackBerry. Om te kunnen pingen, email te kunnen lezen en gebruik maken van het internet dien je BlackBerry bundel te hebben. Je kan de BlackBerry bundel toevoegen via je persoonlijke pagina door je bundels aan te passen.


Dit heb ik nou ook geprobeerd maar ik kan het niet wijzigen. HELP!
Badge
Mijn Blackberry bundel is gister ingegaan , ik heb ook ja gesmst naar 1300 en krijg ook dat het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo. ik weet zeker dat ik een blackberry bundel heb dus is dit snel te regelen?
Badge +2
Beste sibel,

Zoals aangegeven in een ander topic komt dit doordat je bundels nog niet zijn ingegaan. Je hebt bij stap 1 aangegeven dat je gebruik wenst te maken van nummerbehoud maar nooit een aanvraagformulier ingevuld. Dit is de reden dat het abonnement nog niet actief is. Ga je alsnog een aanvraagformulier invullen of zullen wij het abonnement laten ingaan met het door ons toegekende nummer? Laat ons even weten wat je wenst. Als je abonnement is ingegaan kan je pas een bundelwijziging doorvoeren.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Jelmer,

Uit onze gegevens blijkt dat alles goed staat op het netwerk. Het klopt dat je de internetinstellingen niet via 1300 kan aanvragen. Ben een BlackBerry gaat dit automatisch. Graag vernemen wij welke melding je krijgt als je verbinding met het internet maakt.

Groetjes,

Arie
Ook ik heb een blackberry bundel en die vandaag in gegaan is. Ik kan alleen nog geen gebruik maken van het internet! Ook kan ik niet gebruik maken van bijvoorbeeld: Facebook of Twitter. Ook ping bijvoorbeeld werkt nog niet!

Hopelijk wordt dit snel verholpen!

Alvast bedankt!!
hallo,
Internetten werkt gewoon en Whatsapp ook, maar alles dat is verbonden met blackberry bundel werkt niet terwijl er bij mijn gegevens staat dat ik een bb bundel abbonement heb.

Kan iemand me hierbij helpen?
Reputatie 2
Badge +1
Hey dil2010,

Indien je jouw batterij uit jouw toestel haalt en deze vervolgens weer in jouw toestel doet, zou alles naar behoren moeten werken.
Badge
Beste sibel,

Zoals aangegeven in een ander topic komt dit doordat je bundels nog niet zijn ingegaan. Je hebt bij stap 1 aangegeven dat je gebruik wenst te maken van nummerbehoud maar nooit een aanvraagformulier ingevuld. Dit is de reden dat het abonnement nog niet actief is. Ga je alsnog een aanvraagformulier invullen of zullen wij het abonnement laten ingaan met het door ons toegekende nummer? Laat ons even weten wat je wenst. Als je abonnement is ingegaan kan je pas een bundelwijziging doorvoeren.

Groetjes,

Arie


Beste arie,

Ik kan me niet herrineren dat ik om nummerbehoud heb gevraagt omdat ik helemaal geen nummer behoud wil. Mijn abbonement is denk ik wel ingegaan omdat ik kan bellen en sms'en alleen geen gebruik kan maken van blackberry diensten.

Wat moet ik nu doen?
Badge +2
Beste Sibel,

Uit onze gegevens blijkt dat je abonnement inderdaad is ingegaan en dat je geen nummerbehoud had aangevraagd. Mijn excuses voor de verwarrende berichtgeving. Echter zie ik wel terug dat je in eerste instantie gewoon een internetbundel 1GB had. Deze heb je eergisteren via je persoonlijke pagina gewijzigd naar een BlackBerry internetbundel. Deze BlackBerry bundel gaat pas op 01-11 in. Vanaf deze datum kan je ook gebruik maken van de BlackBerry diensten.

Groetjes,

Arie
Hallo,

Ook ik heb en blackberry en kan geen verbinding krijgen met de server. Ik heb al geprobeerd via 1300 de juiste instellingen te ontvangen maar krijg het bericht dat ik contact moet opnemen met customer support.
Ik heb nummerbehoud aangevraagd en mijn oude abonnement loopt vandaag af. Wilde bereikbaar blijven en heb zo de simkaart met mijn tijdelijke Simyo-nummer in een oud toestel gedaan, waarop ik wél geljk de smsjes voor de juiste instellingen ontving. Heb daarna gelijkde Simyo-simkaart in mijn BB gedaan en mijn oude simkaart in het oude toestel. Heeft dit ermee te maken dat ik niet de juiste instellingen kan ontvangen? Ligt het er aan dat mijn nummerbehoud-aanvraag nog in behandeling is?
Help?
Badge +6
Hoi Het zoveelste groentje,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je nummerbehoud hebt aanvraagd. De bundels zijn niet actief omdat het telefoonnummer nog niet is overgenomen door Simyo. De bundels gaan actief op het moment dat je telefoonnummer is overgenomen door Simyo. Je dient er wel rekening mee te houden dat de BlackBerry wel simlock vrij dient te zijn om gebruik te kunnen maken van de simkaart van Siymo.
@Tessa,

WhatsApp voor BlackBerry heeft een verbinding met de BIS (BlackBerry Internet Server) nodig om goed te werken. Je zult dus een BlackBerrybundel moeten aanschaffen om WhatsApp te kunnen gebruiken op een BlackBerry.
Internet via de browser op je BlackBerry gaat buiten die BIS om, dat werkt dus wel met wifi.
Badge
Hallo,

Vanaf vandaag zou ik internet op me blackberry hebben, ik heb een blackberry bundel, maar ik kan mijn pin doet het niet, mijn apps ook niet en internet doet het ook niet.
ik zat vandaag te kijken en ik zie dat ik nog maar 79 minuten over heb en 800 mb terwijl ik het helemaal niet gebruikt heb. ik wil wel graag pingen en me apps kunnen gebruiken
Reputatie 2
Badge +1
Hey vanieta2642,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je jouw toestel even uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?

Reageer