.

Sticky

6) Ik wil iets anders kwijt over de app

• 6 November 2015
  • 29 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Buiten alle vragen die wij aan jullie hebben, kan het natuurlijk zo zijn dat je nog dingen mist in de nieuwe versie van de Simyo app. Ook deze ideeën willen we graag van jullie horen. In dit topic mag je deze wensen, feedback en commentaren geven :)

Bedankt voor het meedenken met ons!

Groetjes,
Angela

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

29 reacties

Badge +2
Zoals in het "tester gezocht" topic al vermeld: een donker thema. Volgensmij had sophie dit al meegenomen.

Tip voor het inlogscherm: Zorg er voor dat het 1 groot vak is, niet 5 kleine lossen vakjes.
Ik loop namelijk tegen het probleeem aan van "Oeps mijn code is verkeerd" dan mag ik elk
vakje selecteren om het nummertje te verwijderen.

Wanneer ik bijvoorbeeld in bundels kopen zit mis ik een knop voor direct weer terug naar het homescherm te gaan, nu moet ik eerst op "kruisje => pijltje terug" ik denk niet dat een gebruiker dit handig vindt deze wil vaak iets bereiken in zo min mogelijk stappen. Misschien dat er hier iets betekend kan worden doormiddel van het "Hamburg menu" via de material richtlijnen (Vindt ik zelf handiger qua navigeren) zoals in de bijlage als voorbeeld van facebook te zien is
Badge
Op een (mijn?) iPhone 4 met iOS7 is de app onbruikbaar.
Ik de de iPhone al opnieuw opgestart. Eens even helemaal geüpdatet via itunes. Weer uit/aan. Nog steeds klapt de app er na enkele ogenblikken op het openingsscherm te hangen, uit zonder door te starten.

Er valt dus, helaas, voor mij niets te testen.

Ik heb nog ruim 6GB ruimte op mijn telefoon. Suggesties? Moet ik soms de oude (=huidige) Simyo app verwijderen om de testversie te laten werken? Of vereist de app nieuwere hardware dan een iPhone 4 aan boord heeft?
Badge
Pincode bij de start van de app is handig. Lijkt veel op de mijn.ing app.
Bij de ing wordt na het 5e cijfer gelijk doorgegaan, hier moet je op "Gereed" tikken. Dat is eigenlijk overbodig.
Bij backspace haal je wel 1 cijfer weg, maar je kan niet gelijk weer een cijfer invoeren, elk vakje heeft maar 1 positie.
De cursor staat nog in het verkeerde vakje. Da's niet handig.
Badge
"Pas gratis je bundels aan" is super duidelijk!
1 klein dingetje... bij "vergelijk de tarieven en voordelen" zou een < kunnen om terug te gaan. (of een "X" net als bij extra MB's)
Badge
Overzicht:
Waarom kan ik bij "overzicht" niet net als bij "verbruik" sliden van bel-tegoed naar MB-tegoed? (en vv)
Ik zou ook verwachten dat tikken op het "overzicht" icoontje mij weer naar het "hoofd" overzicht zou brengen.
Badge
Service:
Bel ons:
In de tekst balon staat dat er geen wachtenden zijn. :-)
Net daarboven staat dat de helpdesk open is tussen 09:00 en 17:30.
- Ik zou verwachten dat dat langer zou zijn.... (min tot 20:00 of 22:00)
- Waarom kan je bellen als jullie gesloten zijn?
- Waarom staat het nummer er niet als tekst bij?
Badge
Service:
Stuur ons een e-mail:
Waarom staat daar boven het formulier dat de klanten service op bepaalde tijden open is....
Om een e-mail te versturen hoeft de klantenservice toch niet open te zijn?
Bij het invullen van het formulier krijg ik de melding dat ik een naam moet invullen.
Die heb ik echt wel ingevuld....
M.a.w. die doet het nog niet.....
Badge
Pincode bij de start van de app is handig. Lijkt veel op de mijn.ing app.
Bij de ing wordt na het 5e cijfer gelijk doorgegaan, hier moet je op "Gereed" tikken. Dat is eigenlijk overbodig.
Bij backspace haal je wel 1 cijfer weg, maar je kan niet gelijk weer een cijfer invoeren, elk vakje heeft maar 1 positie.
De cursor staat nog in het verkeerde vakje. Da's niet handig.

@groetsels: backspace'n bij pincode moet anders. Mee eens. Stond gelukkig al op de to-do lijst. 🙂
Badge
"Pas gratis je bundels aan" is super duidelijk!
1 klein dingetje... bij "vergelijk de tarieven en voordelen" zou een < kunnen om terug te gaan. (of een "X" net als bij extra MB's)

@groetsels: Ik begreep dat het echt een Android functie is om in het 'tarieven en voordelen-scherm' of vanuit het verbruik-scherm (vanuit overzicht) geen sluiter of terug-knop op te nemen. Dat schijn je dan met het pijltje onderin te moeten doen. Maar ik zet het dus alsnog op de to-do lijst. Voor alle schermen waar we die knoppen niet hebben.
Badge
Op een (mijn?) iPhone 4 met iOS7 is de app onbruikbaar.
Ik de de iPhone al opnieuw opgestart. Eens even helemaal geüpdatet via itunes. Weer uit/aan. Nog steeds klapt de app er na enkele ogenblikken op het openingsscherm te hangen, uit zonder door te starten.

Er valt dus, helaas, voor mij niets te testen.

Ik heb nog ruim 6GB ruimte op mijn telefoon. Suggesties? Moet ik soms de oude (=huidige) Simyo app verwijderen om de testversie te laten werken? Of vereist de app nieuwere hardware dan een iPhone 4 aan boord heeft?

Hi dcl, we zijn aan het uitzoeken waar het door komt. Zodra ik meer weet, hoor je me! Groetjes, Sophie
Badge
Service:
Bel ons:
In de tekst balon staat dat er geen wachtenden zijn. :-)
Net daarboven staat dat de helpdesk open is tussen 09:00 en 17:30.
- Ik zou verwachten dat dat langer zou zijn.... (min tot 20:00 of 22:00)
- Waarom kan je bellen als jullie gesloten zijn?
- Waarom staat het nummer er niet als tekst bij?

Hi groetsels,

Officieel is onze klantenservice geopend tot 17:30. Daarom staat het vermeld. Maar af toe reageren wij -vooral mijn webcare collega's- ook daarbuiten.
Je kunt in theorie bellen buiten openingstijden, zoals dat altijd en bij elk bedrijf kan. Ik denk alleen niet dat we opnemen. ;)
Het nummer hebben we aan de achterkant centraal gemaakt zodat je altijd, ook vanuit het buitenland, naar de klantenservice kunt bellen. Binnen Nederland is het gratis, buiten Nederland niet. ;)

Groetjes, Sophie
Reputatie 1
Badge +5
Ik mis een forum optie in de app, dat zou ik echt handig vinden in plaats van elke keer naar me browser te gaan! ;)

Mvg,

Simnlru
Badge
Service:
Stuur ons een e-mail:
Waarom staat daar boven het formulier dat de klanten service op bepaalde tijden open is....
Om een e-mail te versturen hoeft de klantenservice toch niet open te zijn?
Bij het invullen van het formulier krijg ik de melding dat ik een naam moet invullen.
Die heb ik echt wel ingevuld....
M.a.w. die doet het nog niet.....

Hi groetsels,

De tijden staan erbij zodat mensen weten dat we niet 24 uur per dag terug mailen.
En het klopt dat het formulier nog niet (helemaal) functioneert!

groetjes Sophie
Badge
Een inlogcode is irritant. De telefoon zelf heeft al een inlogcode. Deze app heeft dat dan in mijn ogen niet nodig.
Het zou een keuze moeten zijn of je wel of niet een inlogcide wilt gebruiken.
Reputatie 3
Badge +5
Hopelijk is de feedback nuttig tot nu toe Sophie ;)
Wat ik op dit moment mis is de mogelijkheid tot het aanpassen van gegevens zoals adres of bijv. het blokkeren van een simkaart en het aanvragen van een nieuwe. Positief is dat je nu meerdere gebruikers kan hebben op 1 telefoon/app, daar gaan jullie vast veel gezinnen/ouders blij mee maken!
Reputatie 7
Badge +9
Jammer dat mijn eigen nummer toevoegen niet werkt, waarschijnlijk is de app niet aan de echte database gekoppeld en herkent daardoor mijn nummer/wachtwoord niet. Is dus niet te testen.
Badge
Toegangscode aanpassen:
Bij het aanpassen van de toegangscode wordt er eerst om de toegangscode gevraagd. Dit is een volledig toetsenbord. Het gaat daar dus niet om de toegangscode maar om het wachtwoord.
Daarna is de toegangs code (met alleen cijfer toetsen) in te voeren.
Verwarrend. Graag even naar de teksten kijken.
Badge
Het bekijken van de factuur in PDF formaat is mooi. Jammer is alleen dat de PDF in de root folder van het interne geheugen opgeslagen wordt. Dat moet niet het plekje zijn waar bestanden terecht komen als je ze even gaat bekijken.
In Android zijn daar speciale folders voor.
(/System/pkg folder)
Badge
Bij het aanmelden moet je eerst een gebruiker aanmaken. Je krijgt zelfs een mogelijkheid om een 2e gebruiker aan te maken.
Als je dat doet b.v. met hetzelfde 06 nummer, krijg je de melding dat deze gebruiker al in de app aanwezig is.
Op dat scherm is alleen een "Inloggen" knop aanwezig, bij "terug" (<) sluit de hele app.
Ik zou verwachten dat ik op het inlog scherm terug zou keren.
Badge
Bij het aanmelden van een gebruiker krijg je de mogelijkheid om b.v. de naam Over te slaan en later bij de instellingen aan te passen.
Dat menu item om aan te passen kan ik nergens vinden.
Waar zit dat?
Badge
Bij het profiel, zou je ook een foto moeten kunnen gebruiken. Als je dat kiest ben je gelijk klaar.
Het lijkt er op dat die functie het nog niet doet.
(manifest heeft idd. Foto aan staan)
Badge
Toegangscode aanpassen:
Bij het aanpassen van de toegangscode wordt er eerst om de toegangscode gevraagd. Dit is een volledig toetsenbord. Het gaat daar dus niet om de toegangscode maar om het wachtwoord.
Daarna is de toegangs code (met alleen cijfer toetsen) in te voeren.
Verwarrend. Graag even naar de teksten kijken.

Klopt! Wordt aangepast! Groetjes, Sophie
Badge
Jammer dat mijn eigen nummer toevoegen niet werkt, waarschijnlijk is de app niet aan de echte database gekoppeld en herkent daardoor mijn nummer/wachtwoord niet. Is dus niet te testen.

Dat klopt franswon, dat deel testen we later. Goed opgemerkt! Groetjes Sophie
Badge
Het bekijken van de factuur in PDF formaat is mooi. Jammer is alleen dat de PDF in de root folder van het interne geheugen opgeslagen wordt. Dat moet niet het plekje zijn waar bestanden terecht komen als je ze even gaat bekijken.
In Android zijn daar speciale folders voor.
(/System/pkg folder)

Ga ik uitzoeken en kijken of we daar iets mee kunnen doen! :)
Groetjes, Sophie
Badge
Bij het aanmelden van een gebruiker krijg je de mogelijkheid om b.v. de naam Over te slaan en later bij de instellingen aan te passen.
Dat menu item om aan te passen kan ik nergens vinden.
Waar zit dat?

Wordt nog aan gewerkt! De plek wordt in ieder geval achter je foto, onder Overzicht. :)

Groetjes, Sophie