.

Sticky

2) Hoe kan je internetbundel zo snel verbruikt zijn?

• 6 November 2015
  • 8 reacties
  • 34 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Je hebt een sms’je van ons gekregen. Daarin staat dat je internetbundel (bijna) verbruikt is. Je vraagt je af hoe dat kan en wil bekijken wat je de laatste week (7 dagen) verbruikt hebt.

- Waar doe je dat?
- Hoe kom je daar?

Hoe moeilijk vond je het om dit te vinden? Geef een cijfer van 1 tot 5. Hier staat 1 voor heel makkelijk en 5 voor heel moeilijk.

Zijn er dingen die je zijn opgevallen en/of die je niet duidelijk vindt?

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

8 reacties

Badge
Op het startscherm op de databundel drukken. Daarna naar rechts schuiven en dan zie je het verbruik per dag.
Gemakkelijk te vinden. Cijfer 1
Badge +1
- Waar doe je dat?
Bij verbruik door te klikken op de grafiek

- Hoe kom je daar?
Na 10 minuten zoeken: door op een kolom in de grafiek te klikken (zorgt voor een drill-down)

Feedback:
Informeer de gebruiker dat het mogelijk is om op de grafiek in te zoomen
om zo meer detail te krijgen

Score: 3, Het is net iets te warrig naar mijn mening (Meer uitleg zal wonderen doen 😃 )
Reputatie 3
Badge +5
Je hebt een sms’je van ons gekregen. Daarin staat dat je internetbundel (bijna) verbruikt is. Je vraagt je af hoe dat kan en wil bekijken wat je de laatste week (7 dagen) verbruikt hebt.

- Waar doe je dat? Na het openen van de app zie je gelijk dat je op de overzicht pagina je MB tegoed minder is dan voorheen. Klik op de internetbundel en je ziet gelijk de grafiek met hoeveel MB er elke dag verbruikt is. Bij verbruik zie ik dat het alleen om de MAANDEN gaat.
- Hoe kom je daar? Zie hierboven.

Hoe moeilijk vond je het om dit te vinden? Geef een cijfer van 1 tot 5. Hier staat 1 voor heel makkelijk en 5 voor heel moeilijk. = 2, ik had eerst de neiging om naar verbruik te gaan. Dit zal natuurlijk wel per persoon kunnen verschillen.

Zijn er dingen die je zijn opgevallen en/of die je niet duidelijk vindt? Nadat ik op de internetbundel drukte kon ik met 1 druk op de knop niet meer terug naar het overzicht, daarvoor moest ik de back button gebruiken. Klein puntje van irritatie.
Badge
- Waar doe je dat?

- Hoe kom je daar?
Na 10 minuten zoeken: door op een kolom in de grafiek te klikken (zorgt voor een drill-down)

Feedback:

Score: 3, Het is net iets te warrig naar mijn mening (Meer uitleg zal wonderen doen 😃 )

Ik zocht iets korter, omdat ik het 'truucje' al vermoedde , omdat het via de website ook zo kan.
Super handig! MAar een 3, omdat het iets is wat wel uitgelegd moet worden.
Badge
- Waar doe je dat?

- Hoe kom je daar?

Feedback:

Ik zocht iets korter, omdat ik het 'truucje' al vermoedde , omdat het via de website ook zo kan.
Super handig! MAar een 3, omdat het iets is wat wel uitgelegd moet worden.

Hi Isene en Becs,

Wat we jullie hier nog niet hebben laten zien, zijn de zogeheten 'first use messages'. Die hadden we in deze versie nog niet meegegeven. Als je straks de nieuwe (definitieve) app voor het eerst downloadt, krijg je uitleg als je een scherm of onderdeel voor het eerst bezoekt. Er is straks dus ook een boodschap die zegt:"druk op een balk om de details je van verbruik te zien". Dat zou moeten helpen, toch?

Groetjes, Sophie
Badge
Ja hoor, dat lijkt me een prima oplossing!
Badge +1
Ikzelf pleit ook voor 'First Use messages'. Ikzelf ben vrij intuïtief aangelegd en heb altijd een gevoel waar je op moet klikken. Maar niet iedereen heeft dat. Ikzelf klik vaak op het startscherm op mijn verbruik waarna ik het grafiekje zie.
Soms ook wel eens op de verbruik knop.

Hoe meer mogelijkheden, hoe beter!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Het testen is al een tijdje achter de rug! Dit topic heb ik gesloten. Check dit topic voor de laatste informatie.

Groetjes,
Angela