.

Beantwoord

Hoe zet ik mijn gegevens over naar mijn nieuwe telefoon?

  • 14 September 2016
  • 1 reactie
  • 1932 Bekeken

Badge
Goedemiddag,

Ik heb een nieuwe telefoon. Een samsung galaxy S6. Ik had een S4 mini. Nu past de simkaart van mijn oude telefoon niet in mijn nieuwe telefoon. Ik heb een nieuwe simkaart met hetzelfde nummer aangevraagd en gehad. Ik wil graag dat alle gegevens die op mijn oude simkaart staan meegaan naar mijn nieuwe telefoon. Hoe kan ik hiervoor zorgen? Verder kon in de S4 nog een geheugenkaartje. Daar staan al mijn foto's en dergelijke op. In de s6 kan geen geheugenkaart. Hoe krijg ik de gegevens van mijn geheugenkaart in mijn nieuwe telefoon, waar een vaste hoeveelheid geheugen op zit?

Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen!
Groeten,
Fleur Verburg
icon

Beste antwoord door Jihane 15 September 2016, 11:12

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fleur V,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Ik snap je vragen volledig! Het aanschaffen van een nieuwe telefoon is tegenwoordig net een digitale verhuizing. Je moet dan niet alleen denken aan je contacten, maar ook aan foto's, notities, apps, enzovoorts. Gelukkig bestaat de cloud! 😃 Zo kun je al je gegevens koppelen aan je Gmail account. Je kunt je contacten bijvoorbeeld linken aan je account (dit doe je dan in je oude telefoon), en vervolgens weer inloggen in je nieuwe telefoon. Op deze manier zet je je contacten over!

Dit geldt ook voor je foto's. Je kunt deze via Google overzetten, maar dit kun je ook doen met Dropbox bijvoorbeeld. Persoonlijk kies ik er altijd voor om het laatste te gebruiken. Dan staat er altijd netjes een back-up van al mijn foto's op Dropbox, en dan begin ik weer met een schone lei op mijn nieuwe telefoon. Als ik me dan achteraf bedenk dat ik één (of meerere!) foto('s) toch op het nieuwe toestel zou willen hebben, dan kan ik die nog altijd van Dropbox af halen. Ik raad je aan om deze en deze websites door te lezen, aangezien je daar allerlei tips vindt om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Het klinkt allemaal heel ingewikkeld - het overzetten van je gegevens. Maar gelukkig hoeft dat niet zo te zijn! :)

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane

Reageer