.

Vraag

Your Unique Number (YUNU) beveiliging bij diefstal.

  • 3 February 2022
  • 1 reactie
  • 113 Bekeken

Badge

Omdat ik steeds meer dingen doe op mijn telefoon ben ik eens meer gaan lezen over je telefoon beveiligen bij diefstal. Natuurlijk staat er een pincode op en heb ik vind mijn telefoon ingesteld maar ik bedacht me opeens dat een dief wellicht nog steeds in mijn mailbox kan kijken, in mijn Google account kan als diegene mijn simkaart eruit haalt en dan mijn telefoon aan zou zetten? Niet wenselijk natuurlijk. Ik las op de site van de politie dat er ook zoiets bestaat als YUNU waardoor je telefoon alleen werkt met je eigen simkaart maar ik kan er verder niet echt iets over vinden. Is dat niet hetzelfde als naast je simkaart pin van Simyo ook nog met je eigen pincode/vingerscan in moeten loggen op je telefoon? En zo nee wie heeft er ervaring met YUNU? En hoe stel je dat in? Het zou fijn zijn als een dief niet in mijn apps kan zoals mijn mailbox maar ook de authenticators van o.a. Google die ik gebruik van 2FA.

 


1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Geisha,

 

Bedankt voor je bericht. Persoonlijk heb ik eerder nog niet van YUNU gehoord. Dit gaat niet via ons als provider. Hoe ik dit zo op internet lees is dit iets dat gaat via de politie. Je kunt er meer over vinden via deze link: https://www.politie.nl/informatie/bescherm-uw-mobiele-telefoon-met-uw-unieke-nummer-yunu.html. Verder stellen wij als provider altijd controle vragen mocht er ooit gebeld naar ons worden bij diefstal. Ook kunnen wij altijd de simkaart laten blokkeren en een vervangende simkaart naar jouw adres opsturen. Het nummer kan namelijk maar op 1 simkaart actief blijven.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer