.

Beantwoord

Whatsapp installeren lukt niet. Wat kan ik doen?

  • 17 April 2021
  • 9 reacties
  • 609 Bekeken

Badge

Hallo,

Onlangs een Nokia 1.4 gekocht en nu wilde ik Whatsapp installeren en dat gaat niet. Het is zo dat het programma wel installeert. Het kan ook verwijdert worden. Via Google store kan het gedownload worden. Een keer werd ik via Gmail verder geleid naar Ideal om te betalen maar dat lukte niet. Via instellingen en Apps krijg ik het programma niet gestart. Vervolgens nog geprobeerd met Chrome via whatsapp/dl en dat ging al beter maar dan kan ik het vakje van mijn telefoon niet aanvinken en kan ik de buttons annuleren/installeren ook niet aanklikken. Misschien weet iemand wat ik moet doen?

mvg

 

PdC

icon

Beste antwoord door Ray 18 April 2021, 16:29

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo,

Onlangs een Nokia 1.4 gekocht en nu wilde ik Whatsapp installeren en dat gaat niet. Het is zo dat het programma wel installeert. Het kan ook verwijdert worden.

Hoi @PdC,

Ik wil je graag verder helpen maar dit deel snap ik niet. Je wilde WhatsApp installeren maar ging niet. Daarna zeg je dat het wel geïnstalleerd kon worden en ook verwijderd kan / kon worden. 

Lijkt mij dat er geen probleem is. Misschien kun je dit verder toelichten?

Voor Whatsapp hoef je niet te betalen. Ik vermoed dat je een betaal optie kon instellen voor als je bijvoorbeeld premium apps, films en /of muziek wilt downloaden. Dit is echter geen verplichting. 

 

Badge

Bedankt. Het programma staat er idd op. Het is gratis. Indien ik Playstore aanklik zie ik Whatsapp Messenger staan. Ook via instellingen maar ik kan het programma niet opstarten… Ik kan het programma dus niet openen en mijn telefoonnummer openen om verder te komen zoals ik in een online handleiding gelezen heb...

@PdC 

Ik ga ervanuit dat je de instellingen van de telefoon zelf bedoeld? Vanuit instellingen open je doorgaans geen apps.

Mijn ervaring is echter dat als je een nieuwe app download dat er een snelkoppeling op je homescherm verschijnt. Er kunnen meerdere homeschermen zijn, die zie jedan door rechts  of links te swipen. Het kan ook zijn dat er een 2e homescherm is ontstaan op het moment je de app had gedownload. Kun je op je telefoon naar links swipen en zie je dan whatsapp daar staan? 

Badge

Je zou idd een shortcut op het startscherm verwachten. Ook hier is niets te vinden.Bedankt voor je hulp. Probeer nubij de locale Mediamarkt hulp te vinden.

Dat is misschien wel het beste ja. Succes, laat je weten wat de uitkomst is?

Badge

Ik laat het weten, is nu wel wat lastiger om een afspraak te maken,

Badge

Ik heb een leuk bericht. Het is dan toch nog gelukt. Heb de telefoon teruggezet mbv fabrieksinstellingen. En nu kon ik zowaar Whatsapp wel openen doordat de knop openen nu wel aanklikbaar was. Programma is helemaal geinstalleerd en het icoontje staat nu ook op het startscherm:smiley:

Reputatie 7
Badge +6

Hoi PdC,

 

Goed om te lezen dat het uiteindelijk nog is gelukt! Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen dan zien we je graag terug op het forum:blush:

 

Thanks Ray voor je snelle hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Inderdaad top.. Bedankt voor het laten weten..

Reageer