.

Beantwoord

Wel bluetooth-tethering maar geen verbinding met TomTom, hoe kan dit?

  • 10 March 2015
  • 11 reacties
  • 3734 Bekeken

Omdat mijn vrouw een nieuwe Tomtom kocht (Go50) kwam ik er achter dat mijn oude LG970 geen bluetooth-tethering had.
Nu heb ik een nieuwe Sony Xperia Z1 Compact gekocht, waar dat wel op zit, maar ik krijg op de TomTom het toestel niet in beeld.
Weet iemand mij hiermee te helpen, want op de site van TomTom stuurt men je door naar de provider.
Op de Z1 zit Android 4.4.4, nieuwe kan bijna niet, dus waar ligt het nu wel aan?
Dank voor de bruikbare reacties.
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 March 2015, 16:29

Bekijk originele reactie

11 reacties

Ik denk dat TT je toestelfabrikant bedoelde, luetooth heeft namelijk niks met je provider te maken.
De vraag lijkt mij veel eerder. Is je telefoon compatibel met je TomTom?
Heb je gecontroleerd op deze pagina?

Lees op die pagina ook.....
 Komt je telefoon niet voor op de lijst??
De telefoons op deze lijst zijn getest door TomTom. Hoewel het mogelijk is dat andere telefoons ook bruikbaar zijn, kunnen wij geen support leveren voor telefoons die niet op de lijst voorkomen. De lijst is gebaseerd op de originele fabrieks-software. ‘Co-branded’ telefoons (gemerkt door de provider i.p.v. de fabrikant) maken mogelijk gebruik van aangepaste software waardoor wij niet kunnen garanderen dat deze geschikt zijn.

En wat raytje al terecht opmerkt, bluetooth staat los van je provider.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Archer,

Wat balen dat je nieuwe telefoon ook al geen verbinding maakt met je TomTom. Het kan inderdaad zijn dat deze niet compatibel is met je TomTom. Helaas hebben wij hier, zoals de heren hierboven al terecht aangeven, geen invloed op. Misschien heeft de leverancier van je telefoon hier meer tips over 🙂. Mocht je een oplossing hebben, laat je het ons dan wel weten?
Dank allemaal voor jullie reacties. Volgens een mail van Tomtom is de Z1 gewoon compatible met onze tomtom.
Op de site van sony kwam ik de app Smartconnect tegen en na installatie was de koppeling een fluitje van twee cent.
Het was dus niet simpelweg alleen de bluetooth-tethering aanvinken, je hebt een programmaatje nodig dat de zaak dan op gang helpt.
De koppeling naar "de pagina"in enkele mails stuurt je door naar een verouderde pagina. De nieuwere smartphones staan er niet op, netzomin als de nieuwere TomTom's. Er ligt dus nog een uurtje werk voor de sitebeheerders van Tomtom ;-)
Archer.
Bedankt voor je bericht. TomTom is op zich een goed produkt maar ojee als ergens iets niet goed staat.
Zo had ik iemand mijn oudere TT uitgeleend maar onderweg had die per ongeluk fietsroute aangeklikt i.p.v. snelste route.
Wat toen gebeurde laat zich raden...
Bedankt voor je bericht. TomTom is op zich een goed produkt maar ojee als ergens iets niet goed staat.
Zo had ik iemand mijn oudere TT uitgeleend maar onderweg had die per ongeluk fietsroute aangeklikt i.p.v. snelste route.
Wat toen gebeurde laat zich raden...
Reputatie 5
Badge +10
Erg lachwekkend.
Heeft hij ook over het fietspad gereden Friessian?
Neuj, dit kwamen ze op hun weg tegen. Slechte zaak. :mad:
http://zeeland.test.fietsersbond.nl/sites/default/files/images/Clipboard08a.jpg
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Archer,

Super dat het is gelukt 😃 Bedankt dat je de oplossing even aan ons doorgeeft. Zo kun je andere mensen weer helpen met een soortgelijk probleem.

We zien je graag terug op het forum.

@Friesian; dat meen je niet, met de auto over een fietspad 😛
Altijd die vervelende paaltjes... ;)

http://i58.tinypic.com/ncgjz6.jpg
@-Naomi.
Wat vreselijk voor die auto om zo voor paal te staan !  🆒:p:D 
Reputatie 3
Badge +7
Wat vreselijk voor die auto om zo voor paal te staan !
Ja dat krijg je als ze de weg niet goed markeren;) Zal je in Wijchen niet overkomen: [ATTACH=CONFIG]568[/attach]

Reageer