.

Beantwoord

Wanneer krijg ik een software update?

  • 17 June 2019
  • 6 reacties
  • 419 Bekeken

Hallo, ik heb sinds februari een nieuwe Samsung A8, en hij heeft nog geen update naar Pie of een nieuwe beveiligingspatch (laatste is nog van december) gehad, wat volgens de diverse berichten op internet wel had gemoeten. Vrije geheugen is nog 20 GB en vrije werkgeheugen 2 GB. Hier kan het volgens mij niet aan liggen. Op de Samsung-site kom ik er ook niet uit. Wie weet er raad?
icon

Beste antwoord door wimj12 18 June 2019, 08:47

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Mattie,

Ik zou me geen zorgen maken om de veiligheid van het toestel, maar als je daar specifieke vragen over hebt, kun je altijd contact opnemen met Samsung 🙂 Die weten daar vast het fijne van!

Groetjes,
Jihane
Hallo Kevin,
ik kwam er achter via *#1234# via beltoetsen dat mijn CSC-code OXM is,
hetgeen een multi-code is dat meerdere landen omvat.
De software-update vind ik niet zo'n probleem, erger vind ik het dat er
geen beveiligings-patches komen die voor mijn toestel Samsung A8
normaal gesproken nog elke maand moeten komen. Bij mij is de laatste
van december, zit ik nu met een onveilig toestel?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Mattie59,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik zie dat wimj12 je al heeft geholpen! Laat je het ons nog even weten als je toch nog een manier kunt vinden om erachter te komen wanneer je de update krijgt of gaat krijgen?

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb ook een Belsimpel toestel. Werkt prima, maar komt uit Bulgarije.
Via deze site https://www.imei24.com/ kan je de afkomst van je toestel halen,
al lijkt het niet altijd te werken.

Het antwoord zal je trouwens weinig helpen: als je geen zin hebt om allerlei trucs te doen
zal je gewoon moeten wachten totdat hij komt.
Updates worden heel gefaseerd uitgerold. De afkomst van de toestel kan hierbij een rol spelen.
1) Heb je een buitenlands toestel (kan bv het geval zijn als je toestel van belsimpel komt)
2) Heb je een toestel van een Nederlandse provider, dan ben je daar weer van afhankelijk.

En zelfs twee toestellen met dezelfde afkomst worden op verschillende tijden geupgrade.

Hai, mijn telefoon komt inderdaad van Belsimpel, zal ik daar maar eens aan de bel trekken.
Reputatie 7
Badge +7
Updates worden heel gefaseerd uitgerold. De afkomst van de toestel kan hierbij een rol spelen.
1) Heb je een buitenlands toestel (kan bv het geval zijn als je toestel van belsimpel komt)
2) Heb je een toestel van een Nederlandse provider, dan ben je daar weer van afhankelijk.

En zelfs twee toestellen met dezelfde afkomst worden op verschillende tijden geupgrade.

Reageer