Beantwoord

Waarom synchroniseert Google agenda niet?

• 21 maart 2019
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Reputatie 1
Badge
op mijn nieuwe samsung galaxy s8 heb ik de google agenda app gedownload, maar ik zie dat niet alle afspraken worden gesynchroniseerd. nieuwe afspraken die ik nu toevoeg, of bestaande afspraken die ik verplaats (ofwel via mijn laptop, ofwel via de app) worden wel gesynchroniseerd. maar dus niet alle bestaande afspraken zijn dus zichtbaar in de app (belangrijk omdat ik de agenda ook zakelijk gebruik). iemand tips hoe dit op te lossen? alvast grote dank! 🙂 (btw, ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload, zonder verbeterd resultaat)
icon

Beste antwoord door Ray 22 maart 2019, 07:37

Nog een reactie op de apps die je zag bij instellingen - accounts. Die van Google vind je niet appart staan maar die valt inderdaad onder het account Google. Als je daar op klikt krijg je een nieuw vensteer en daar klik je op accountsynchronisatie, je krijgt dan een lijst met alle Google apps op je telefoon. Je kunt daar ook aangegeven of je wilt dat die synchroniseren. Dus wellicht dat je daar nog kan kijken of de Agenda daar aan staat?

Omdat Samsung een eigen schil over Android heeft kunnen teksten in het toestel anders zijn dan de uitleg.
Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Eerste waar ik aan denk;

Vanaf je startscherm naar instellingen en accounts. Check of daar het automatisch synchroniseren aanstaat.

In de agenda app links bovenin op het hamburgermenu klikken en daar zie je dan al je agenda's staan.

Als je bijvoorbeeld een agenda hebt toegevoegd vanuit een externe bron, bijvoorbeeld een iCal, kan dit echter enkele uren duren, soms wel meer dan 12 uur, voor dat die afspraken zichtbaar zijn.
Reputatie 1
Badge
ha ray, bedankt voor je reactie!

ik heb gekeken bij instellingen/accounts en zie dat 'automatisch synchroniseren' aan staat. als ik kijk of ik iets kan toevoegen zie ik diverse accounts aangevinkt staan (bv samsung account, dropbox, whatsapp, yahoo, google (niet de agenda app)). mis ik daar iets? of zou de google agenda onder 'google' moeten vallen?

als ik terugblader en uitkom bij de samsung cloud, dan zie ik oa staan "overige gesynchroniseerde gegevens (gesynchroniseerde apps: Agenda, Samsung Internet en Meer)". als ik daar op klik dan zie ik bv wel dat 'Agenda' wordt gesynchroniseert, maar omdat het een ander icoontje is (groen) vermoed ik dat dit wrs een eigen samsung agenda app betreft.. en niet per se de (blauwe) google agenda app.

ook heb ik bij de instellingen van de google agenda app gekeken, zoals voorgesteld, waarbij ik diverse agenda's aangevinkt zie staan, maar daar maak ik helemaal geen gebruik van . ik gebruik alleen de google agenda. en er zit dus blijkbaar een hapering in de synchronisatie naar de google agenda app om ál mijn bestaande afspraken (die ik wel op mijn laptop zie) zichtbaar te krijgen in de app...

mocht je nog meer suggesties hebben dan hoor ik het graag. alvast dank voor de moeite!
Reputatie 7
Misschien gekke vraag. Maar in je laptop is ook Google Agenda? Zelfde account?
Reputatie 7
Nog een reactie op de apps die je zag bij instellingen - accounts. Die van Google vind je niet appart staan maar die valt inderdaad onder het account Google. Als je daar op klikt krijg je een nieuw vensteer en daar klik je op accountsynchronisatie, je krijgt dan een lijst met alle Google apps op je telefoon. Je kunt daar ook aangegeven of je wilt dat die synchroniseren. Dus wellicht dat je daar nog kan kijken of de Agenda daar aan staat?

Omdat Samsung een eigen schil over Android heeft kunnen teksten in het toestel anders zijn dan de uitleg.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marjonx,

Welkom op 't Simyo Forum!

Ah, wat irritant dat de agenda-app niet goed synchroniseert! Ik heb dat ook wel 's gehad, en dat leidde dan vooral tot verwarrende situaties 😉 Je wil graag dat je afspraken overal goed te zien zijn. Heb je ook een andere agenda-app op je mobiel staan? Gaat het synchroniseren daarmee ook niet goed? Ik gebruik namelijk op mijn Android-toestel namelijk de agenda-app die er al op geïnstalleerd stond.

Ook raad ik je aan om deze tips even na te lopen! Heb je dat ook al gedaan?

Misschien gekke vraag. Maar in je laptop is ook Google Agenda? Zelfde account?

Dit is ook een goede om even na te gaan natuurlijk!

Hou je ons op de hoogte?

@ Ray, dankjewel voor al je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer