.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen met mijn Vernee Apollo Lite?

  • 11 January 2017
  • 7 reacties
  • 386 Bekeken

Mijn mobiel heeft wel net werk 3G, driehoek is vol. Als ik bel gaat het niet over en als ik nr mijn mobiel bel hoor ik dat mobiel niet bereikbaar is. Een paar keren gereset, heeft niet geholpen. Wifi werkt uitstekend, staat wel los van de simkaart.
Simkaart eruit gehaald en geprobeerd in een ander toestel, geen probleem. Een ander simkaart geprobeerd in mijn mobiel, hetzelfde euvel. Het ligt dus aan mijn mobiel. Kunnen jullie mijn instellingen bekijken als ik mijn mobiel nr doorgeef?
icon

Beste antwoord door RicoK 11 January 2017, 14:38

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Als het aan jouw mobiel ligt, kan Simyo hier verder niets aan/mee doen, althans niet vanuit het netwerk gezien. Wel kunnen zij en wij allemaal je proberen op weg te helpen.

Om te beginnen, wat voor een telefoon (merk en type/model) heb je? En ervaar je deze problemen sinds kort? Dus, heeft het wel gewerkt?
Merk is Vernee Apollo Lite.
Problemen eigenlijk pas sinds kort en vandaag geen bereik met het netwerk. Ik heb de simkaat in een ander toestel geplaatst. Dus ik ben weer mobiel. De Apollo Lite heb ik teruggezet nr fabrieksinstellingen, maar nog niet de simkaart erin geplaatst om te zien of er wel netwerk is.
Wat ik raar vind is, dat er wel 3G signaal aanwezig is en volle uitslag, dan verdwijnt de 3G en zie ik (hoofdletter) E verschijnen. Maar bij beide kan ik niet bellen of gebeld worden...
Reputatie 7
Zo, dat is nog eens een exoot.

Voor de lezers onder ons. Hier enkele reviews.
https://tweakers.net/productreview/140219/vernee-apollo-lite-zwart.html
en
https://androidworld.nl/review/review-vernee-apollo-lite-high-end-smartphone-voor-een-prikkie/

Ik zie dat je zelf ook al het nodige hebt gedaan. Ben benieuwd wat je constateert zodra je de simkaart weer hebt terug geplaatst.

Een van de Tweaker-reacties is de volgende die helaas nauw aansluit bij jouw ervaring 😞 :

....Helaas is niet elke mobiel die ze leveren oké.
Er zijn veel klachten zoals de mobiele verbinden op de 2g en 3 g .
Zoals ook de mijne, ik heb hem helaas terug gestuurd, kon niet normaal bellen en internetten via de mobiele verbindingen.......
Lijkt mij ook toestel probleem. Kan Simyo weinig aan doen. Nogmaals de Simkaart testen en anders retour denk ik.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hster,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen gebruik kunt maken van je aansluiting in dat toestel 😞 Hoe lang ervaar je dit probleem al? En begrijp ik goed dat je Simyo simkaart wel goed werkt in een andere telefoon? Ik ben ook heel benieuwd naar hoe een andere simkaart (van een andere provider) het doet in je Vernee Apollo Lite.

Als een andere simkaart het ook slecht doet in de Vernee Apollo Lite, terwijl je Simyo simkaart prima werkt in een ander toestel, raad ik je echt aan om langs een telefoonwinkel te gaan. Hopelijk kunnen zij je inzichten bieden die zo op afstand niet mogelijk zijn.

Laat je ons weten hoe dit verloopt?

@ RicoK en Raytje, dank voor de reacties! :D

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Waarom is deze post trouwens onder gebracht bij 'Overige telefoons'? Deze exoot is toch echt een telefoon die op Android draait en derhalve naar mijn mening in de gelijknamige rubriek thuis hoort. Toch?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RicoK,

Je hebt helemaal gelijk, man! Ik heb het gelijk aangepast en in de juiste rubriek geplaatst.

Groetjes,
Caspar

Reageer