.

Beantwoord

Waarom is mijn smartphone opeens trager geworden?

  • 18 February 2017
  • 7 reacties
  • 277 Bekeken

Badge
Mijn smartphone is de laatste weken traag geworden,hoe kan dit?Toestel info.GT- 19300 v Samsung android-versie 4.3
icon

Beste antwoord door Ray 18 February 2017, 15:37

Bekijk originele reactie

7 reacties

Nou dat kan komen omdat de telefoon al wat ouder is, je een nogal verouderde android hebt en de apps steeds groter worden.

Je zou eens een volledige backup kunnen maken, telefoon resetten naar fabrieksinstellingen en dan je backup terug zetten.

Voor je hier dan mee begint zou ik ook eerst je telefoon opruimen.
Reputatie 5
Badge +10
@Ray,
Back-up terug zetten zou ik niet aanbevelen.
Je zou namelijk ook de traagmakende software hiermee terug kunnen zetten...

Opruimen en apps die je niet gebruikt is aan te bevelen.
Ook Whatsapp gesprekken een keer wissen of indien je deze wilt bewaren naar je zelf mailen wil soms ook wel eens helpen.
Dat kan, maar daarom adviseerde ik ook eerst op te ruimen. Zullen vast apps zijn die niet gebruikt worden en ruimte in beslag nemen. En je hoeft geen back up te maken van je apps.. Dus ok, geen volledige back up 😉..
Staat de spaarstand per ongeluk aan? En installeer greenify, zou ik zeggen. Dat is een erg goede app om je telefoon weer als nieuw te laten werken.

Wanneer er teveel apps op de achtergrond actief blijven vertraagd dat de telefoon, greenify zorgt ervoor dat dat niet gebeurt.
Reputatie 5
Badge +6
Heey Juta,

dat kan erg veel redenen hebben maar de meest voorkomende oorzaak is voor mij dan:
te weinig RAM geheugen echt vrij dus je hebt 1GB RAM maar als er de hele tijd 850 MB in gebruik is dan moet je telefoon bij bijna elke bewerking(apps openen of gewoonweg ergens op klikken) RAM ruimte vrij maken.
Dit is niet erg efficient proces en duurt in verhouding lang. Je zou eens kunnen kijken bij:
Instellingen>apps en dan naar links swipen tot je bij running processen komt met erboven cached processen.
Daar kun je zien hoeveel RAM elke app verbruikt en hoeveel er vrij is. Als er erg weinig RAM vrij is dan kan je even kijken welke apps het meeste verbruiken en of dit eigenlijk weinig of niet gebruikte apps zijn.

Hopelijk was mijn uitleg niet te moeilijk en niet te technisch.

Groet Paul.
Op de reactie van PaulH, op zich een heel goed punt (!), wil ik een kleine opmerking plaatsen.
Je kunt via de toetsen een hard reset plegen, echter kies je voor cache partition dan kan zomaar het vrije RAM verdubbelen, misschien zelfs nog meer.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Juta,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je toestel wat trager is geworden. Zoals de mannen hierboven zeggen, kan het helpen om het toestel op te schonen, of zelfs om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Hou je ons op de hoogte of het heeft geholpen?

@Ray, maikel.twinnie, Friesian en PaulH bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes,
Caspar

Reageer