.

Vraag

Waarom lukt het niet om de Esim te downloaden op Android?

• 2 January 2023
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Hallo,

Ik probeer de eSiM te installeren maar krijg een foutmelding. In de instellingen is te zien dat de eSIM profiel voor IOS is, ik denk zelf dat het daaraan ligt dat het niet lukt deze te installeren op mijn android device.

Ik heb dit meerdere malen proberen uit te leggen aan diverse klantenservice medewerkers die ik heb gesproken via WhatsApp, de enige oplossing die hieruit naar voren kwam is om een fysieke simkaart te bestellen.

Ik hoop dat ik via dit forum beter geholpen kan worden 

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @MrZaza,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het installeren van de eSIM niet lukt! Zou je een screenshot kunnen delen in het topic van de foutmelding die je te zien krijgt? Dan kijk ik graag even mee. Ook wil ik graag van je weten welk type en model toestel je gebruikt en welke software versie het toestel op dit moment heeft.

Heb je de Mijn Simyo app al eens verwijderd en opnieuw gedownload? Zo weten we zeker dat je de laatste versie gebruikt. Ook wil ik je vragen om even opnieuw in te loggen. Dit doe je door via de inlogpagina te klikken op '’aanpassen'’ rechts boven in beeld. Klik dan op het kruisje dat bij je profiel komt te staan en verwijder je account. Vervolgens kan je opnieuw inloggen. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Hallo Amy,

Ik heb de screenshots bijgevoegd!

De stappen die je uitlegt heb ik al ondernomen, ik heb het nu even weer gedaan maar helaas zonder succes!

Mijn toestel is een Google Pixel 6a met Android 13

Alvast hartelijk dank!

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @MrZaza,

Bedankt voor de toelichting en de screenshots! Heb je het toestel in het buitenland gekocht? Mocht dit zo zijn dat geven wij namelijk geen garantie over de werking van onze eSIM op het toestel. Ook is het tijdens de installatie belangrijk dat er geen fysieke simkaart in het toestel zit. 

Zou je mij een privébericht willens sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik dit even kan voorleggen bij onze technische dienst? Dan kan er worden gekeken of er wellicht nog iets anders aan de hand kan zijn!

Groetjes
Amy

Reageer