.

Beantwoord

Waarom kan mijn nieuwe telefoon niet verbinden met wifi?

  • 13 December 2019
  • 8 reacties
  • 1221 Bekeken

Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy A20e. Hier heb ik mijn oude simkaart van simyo ingedaan. Mijn telefoon kan het wifi netwerk van mijn werkgever niet vinden. Het netwerk toevoegen lukt ook niet. Met mijn oude telefoon (een Samsung Galaxy S4 mini) had ik geen probleem. Thuis en op andere plekken kom ik wel op de wifi. De helpdesk van mijn werkgever en van Samsung hebben geen idee wat er aan de hand is. Mijn telefoon zou volgens de specificaties geen problemen moeten hebben met het netwerk van mijn werkgever. Heeft iemand op dit forum een idee?

icon

Beste antwoord door Ouael 15 December 2019, 13:28

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi @Thieske 

 

Je Simkaart heeft niks met je Wifi te maken, dus dat kun je alvast wegstrepen..

 

Misschien is het ook handig om te weten wat zowel de helpdesk van je werk als die van Samsung reeds met je hebben doorgenomen. 

 

Heb je bijvoorbeeld je netwerk instelling al eens een reset gegeven. Of misschien wel je telefoon terug naar fabrieksinstellingen. 

 

Om je goed te kunnen helpen is het goed om te weten wat er al is gebeurt / gedaan. 

 

Edit: Zit jouw werkgever met Wifi op 2,4 of 5 GHz? 

 

Groetjes

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoewel ik het met @Ray eens ben dat het probleem niets met de simkaart te maken heeft, ben ik toch benieuwd wat er gebeurt als @Thieske een simkaart van iemand anders in zijn Samsung Galaxy A20e stopt. Als de WiFi dan nog niet werkt dan moeten we de oorzaak bij de telefoon zoeken en niet bij de simkaart.

Reputatie 4
Badge +4

Hey Thieske,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Wat gek dat zowel Samsung als de helpdesk op je werk hier niet mee uit de voeten kan. De wifi wordt namelijk geregeld door aparte antennes in je toestel. Deze antennes staan los van de Simyo simkaart. De simkaart heeft dan ook geen invloed op het feit dat je wel of niet kan verbinden met een wifi-netwerk. Als je geen problemen hebt met het andere wifi-netwerken, bijvoorbeeld thuis of in het OV, dan kan het zijn dat het wifi-netwerk bij je werkgever je toestel blokkeert. Maar zeker weten doe ik dat niet. Je de ICT-helpdesk op je werk kan je hiermee het beste verder helpen.

 

@ Scotsman & Ray: dank jullie wel voor de goede info!

 

Groetjes,

Ouael

Fijn dat dit forum bestaat. Wat ik tot nu toe heb gedaan: diverse malen het netwerk gereset, op vliegtuigstand gezet en er weer afgehaald, diverse malen opnieuw opgestart. Telefoon terug naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan.

Mijn werkgever zit op 5Ghz. Vandaag nogmaals contact gehad met de helpdesk op mijn werk. Ze hebben geen idee en weten ook niet of teruggaan naar fabrieksinstellingen gaat werken.

Mijn werkgever zit op 5Ghz. Vandaag nogmaals contact gehad met de helpdesk op mijn werk. Ze hebben geen idee en weten ook niet of teruggaan naar fabrieksinstellingen gaat werken.

 

Volgens deze site  van Samsung ondersteund de Galaxy A20e geen 5Ghz Wifi. Dat is dan ook de reden dat u niet op het Wifi netwerk kan komen als uw werkgever dus  enkel 5GHz wifi heeft.  

 

Dat is dan wel erg spijtig.. 

Verkeerde telefoon gekocht dus… Ray, dank je wel voor je reactie.

Graag gedaan @Thieske. Misschien kan je ze werk overtuigen om ook 2.4GHz beschikbaar te maken. 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Thieske,

 

Het zou inderdaad wel heel jammer zijn als het aan je telefoon ligt. 

Goede tip, Ray! Als ze op je werk 2.4GHz beschikbaar maken, kun jij er ook gewoon gebruik van maken! Dat zou ideaal zijn. Laat je weten of het lukt?

 

Groetjes, 

Sarah

Reageer